Bukefalos 28 år!

Hångla med en gift man

Sv: Hångla med en gift man

Det är jag också då jag också reagerade på ordet. Det är inte smickrande för fem öre heller.

Men snälla människa...

Släng lite mer av sleven, när du ändå kan. Ledsen men jag tror inte det har någon betydelse av huruvida du anser att det är smickrande eller inte. Vem syftade du till när du skrev att det var ett osmickrande namn föresten?
 
Sv: Hångla med en gift man

Jag har inte ens reflekterat över att smeknamn ska vara smickrande. Smeknamn är väl i högre grad talande än smickrande? Har en i bekantskapskretsen som kallas Lille, och det har med längden att göra. Vedertaget, och inte tror jag att han är särskilt ledsen för det. Han är väl den första att veta att han är kort?
 
Sv: Hångla med en gift man

Håller med dig. Vi har en kompis som kallas Liten, han är den längsta jag känner så där är det ju ironiskt liksom. Och jag kallas bollen. Inte har jag tänkt på om mitt smeknamn skulle vara smickrande eller ej, det är ju bara ett smeknamn!
 
Sv: Hångla med en gift man

Jag har inte ens reflekterat över att smeknamn ska vara smickrande. Smeknamn är väl i högre grad talande än smickrande? Har en i bekantskapskretsen som kallas Lille, och det har med längden att göra. Vedertaget, och inte tror jag att han är särskilt ledsen för det. Han är väl den första att veta att han är kort?

Nu går vi väldigt OT men är det även ok att kalla någon överviktig person för "Fatso"?
Är "Ruggugglan" ett passande smeknamn på någon som är mindre attraktiv?
De är ju de första att veta att de är överviktiga resp. fula!

När går smeknamn över till öknamn?

Nu var det fler än Enya som undrade över Ramonas smeknamn på sin pojkvän!
Andra kanske hade reagerat om en man hade presenterat "den andra kvinnan" som "Lillstumpan".

En yngre person, tex den yngsta sonen i en syskonskara, kallas ibland för Lilleman.
En manlig kortvuxen (akondroplasi) person skulle vi nog inte sätta det smeknamnet på.

Jag har en nära vän som avskyr sitt smeknamn!
Hon har komplex för en del av sitt utseende (vilket är synonymt med smeknamnet) och tack vare sitt smeknamn blir det än mer associerat med henne som person!
Men för att inte verka lättstött accepterar hon det i tysthet.
Kanske är det så för eran Lille med?

Calazirya:

Men snälla människa...

Släng lite mer av sleven, när du ändå kan. Ledsen men jag tror inte det har någon betydelse av huruvida du anser att det är smickrande eller inte.
Vem syftade du till när du skrev att det var ett osmickrande namn föresten?

Varför ger ni er på Enya så i den här tråden?
Det enda hon har gett uttryck för är att hon vill inte att hennes partner ska bli sexuellt attraherad av andra kvinnor!
Och om detta sker så vill hon bli upplyst om det!

Vad är det som provocerar er så med det?
 
Sv: Hångla med en gift man

Men snälla människa...

Släng lite mer av sleven, när du ändå kan. Ledsen men jag tror inte det har någon betydelse av huruvida du anser att det är smickrande eller inte. Vem syftade du till när du skrev att det var ett osmickrande namn föresten?
Men jösses människa....

Jag har väl rätt till min åsikt likväl som andra, eller det är kanske åsiktsförbud för mig här?

Jag syftade till honom, att namnet kanske inte är något som är kul att bli kallad.
Lite som "lilla du", skulle jag bli kallad det för att jag är ung eller för att jag är kort, det är väl inte så himla kul, kan jag tycka.
 
Sv: Hångla med en gift man

Det beror väl på i vilken mening smeknamnet är givet? Oftast uppstår det ju i yngre år, i samband med någon specifik händelse (om man ser till mina år och smeknamn).

Är smeknamnet givet enbart i sårande syfte är det givetvis inte OK, men jag har faktiskt inte varit med om att ett smeknamn givits i det syftet. Då är det väl mer ett öknamn, och knappast något som vänner och bekanta använder. Då är det ju något man absolut inte kan påverka, hur resten av omgivningen uppfattar och benämner mig?

Jag går säkert under ett par mindre smickrande benämningar hos de som tycker jag är en bitch, rugguggla eller idiot. Det rör mig faktiskt inte i ryggen. En av mina mycket uppskattade bekanta benämner mig Blondie efter en mindre lyckad tankevurpa. Det är inte elakt, men syftar till att påminna mig om sagda tankevurpa - bör jag säga upp bekantskapen för att det inte är smickrande nog?

Hur lättstött orkar man gå genom livet, den enda det förhållningssättet påverkar är ju - MIG.

Jag kommer att ha vänner och jag kommer att ha ovänner, huvudsaken är att de är vänner och ovänner av rätt anledningar. Jag är den jag är, oavsett vad folk kallar mig.
 
Sv: Hångla med en gift man

Att bli kallad för "Blondie" när man har har tänkt tokigt spär, enligt mig, på uppfattningen om "dumma blondiner".
Jag hade nog ifrågasatt personen som valde att kalla mig för det. Inte för att jag skulle ta illa upp men varför man fortsätter att hålla liv i någonting så fånigt och stereotypt! ;-)

De flesta smeknamn myntas i de yngre åren skulle jag tro.
I den åldern är man inte heller medveten om att smeknamn kan verka sårande.
Vem bestämmer f.ö att det är sårande, de som myntar namnet eller den som får bära det?

Jag tror inte att någon skulle ge en person med en krokig näsa smeknamnet "Höken" (:D) med uppsåt att såra. Men personen i fråga kanske blir sårad? Även om den inte visar det utåt?
För precis som din iställning skvallrar om "-Hur lättstött kan man gå igenom livet?" så föredrar de här personerna att inte säga någonting!

Jättefint att du har ett sådant självförtroende i ryggen att du känner att "du är den du är, oavsett vad folk kallar dig"
Så borde alla känna!
Tyvärr är det inte så -tvärtom, misstänker jag!

I vilket fall, jag tror inte att Ramonas namn på pojkvännen var menat att vara nedlåtande eller kränkande men jag förstår att en del blev nyfikna och undrade.

OT stängt!
 
Senast ändrad:
Sv: Hångla med en gift man

Kl.

Jaha nu har maken en fling med en tjej som inte vill fortsätta för att han är gift. Trots att han sagt hur det ligger till. Nu har vi i två dagar umgåtts och tagit tid till varandra och vi vill inte skilja oss. Vi tokälskar varandra och aka ut och resa har vi bestämt. Jag känner dock att om det blir ett hinder för honom att träffa en tjej till så är det väl bättre att vi skiljer oss så han han säga att han är ogift. Men vi kommer ju ändå att känna samma sak men då får han väl smyga med mig då. Han säger dock att han inte kan vara med en tjej som inte fattar att han har en exfru som närmaste vän.
Jag önskar jag fick träffa den där tjejen så ser hon ju att jag inte är ett hot. Jag blir bara glad om de har det bra.
 
Sv: Hångla med en gift man

Fast du behöver väl inte vara ett hot? Kanske tjejen helt enkelt vill gifta sig och bilda familj, vilket är lite knepigt om han redan är gift?
 
Sv: Hångla med en gift man

Men jösses människa....

Jag har väl rätt till min åsikt likväl som andra, eller det är kanske åsiktsförbud för mig här?

Jag syftade till honom, att namnet kanske inte är något som är kul att bli kallad.
Lite som "lilla du", skulle jag bli kallad det för att jag är ung eller för att jag är kort, det är väl inte så himla kul, kan jag tycka.

...kan kanske är 210 cm lång eller heter Liljegren eller 10 år yngre, vad vet vi? Jävligt tveksam till att Ramona kallar sin älskare för öknamn och talar om/ till honom på ett nedvärderande sätt.
 
Sv: Hångla med en gift man

För att förstå hennes reaktion måste jag nog veta hur du och din man lever.

Är ni gifta endast på pappret och har precis som jag och mina barns pappa en jättefin vänskapsrelation på varsitt håll?

Har du lust att uppdatera mig/oss?

Nu vet jag inte anledningen till varför ni fortfarande är gifta men precis som em-pirre säger. "Flinget" kanske inte alls ser dig som ett hot men har en egen dröm om att gifta sig! Att då träffa en redan gift man komplicerar ju det hela!
 
Sv: Hångla med en gift man

Vart tidigare i tråden har jag ifrågasatt eller hoppat på Enya?

Jag skrev ni. Inte du.
Däremot citerade jag dig då jag tyckte att även ditt svar till Enya var onödigt fränt i tonen. Det är flera som enligt mig har missuppfattat Enya och vrängt in och ut på varenda ord hon har skrivit.
På ett ojuste sätt.
 
Senast ändrad:
Sv: Hångla med en gift man

Kl.

Jaha nu har maken en fling med en tjej som inte vill fortsätta för att han är gift. Trots att han sagt hur det ligger till. Nu har vi i två dagar umgåtts och tagit tid till varandra och vi vill inte skilja oss. Vi tokälskar varandra och aka ut och resa har vi bestämt. Jag känner dock att om det blir ett hinder för honom att träffa en tjej till så är det väl bättre att vi skiljer oss så han han säga att han är ogift. Men vi kommer ju ändå att känna samma sak men då får han väl smyga med mig då. Han säger dock att han inte kan vara med en tjej som inte fattar att han har en exfru som närmaste vän.
Jag önskar jag fick träffa den där tjejen så ser hon ju att jag inte är ett hot. Jag blir bara glad om de har det bra.

Men då är ju hon inte för öppna förhållanden, vilket gör henne till en inte direkt en lämplig partner till din man, kan jag tycka. Vare sig ni är gifta el inte.
 
Sv: Hångla med en gift man

Kallar du honom verkligen lilleman?! Blir han inte kränkt av den benämningen?:)

(ursäkta fånig fråga, men jag har gått och funderat på det sedan igår ...;))

Jag kallar honom lilleman eftersom han är lite yngre. Kallar honom det offentligt så att folk skiljer på sambon och älskaren. På något vis känns det fel att kalla honom för älskaren. Så det blir lilleman eller hans vanliga namn eller en förkortning på det.
 
Sv: Hångla med en gift man

jag skulle faktiskt inte heller vilja vara med en man som tokälskar sitt ex och åker ut o reser med denne..
 
Sv: Hångla med en gift man

Kallar du honom verkligen lilleman?! Blir han inte kränkt av den benämningen?:)

(ursäkta fånig fråga, men jag har gått och funderat på det sedan igår ...;))

Haha! Jag har kallat en kille för "mitt sommarbarn". Han skulle nog föredragit lilleman.
 
Sv: Hångla med en gift man

Jag kallar honom lilleman eftersom han är lite yngre. Kallar honom det offentligt så att folk skiljer på sambon och älskaren. På något vis känns det fel att kalla honom för älskaren. Så det blir lilleman eller hans vanliga namn eller en förkortning på det.

Jag har skämts sen jag skrev min fråga. Man får helt enkelt inte vara hur nyfiken som helst. Men jag råkar vara det ändå och inte kan jag behärska mig heller. tack för att du inte tog illa upp!:o
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 469
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 699
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 728
Senast: tott
·
Samhälle Jag och min bästa vän var ut till en uteservering i går, vi satt och pratade och drack någon cider och hade det bra. Fram emot...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 609
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Gräs i näshålan?
  • Försäkring
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp