Bukefalos 28 år!

Hanhund som biter sig i snoppen/förhuden ofta!

JessicaM

Trådstartare
Det är en hanvalp på 7månader. 1 kula har kommit ner än så länge. Men det som oroar mig lite är varför han biter sig i snoppen/förhuden eller vad man ska säga.

Någon som vet varför de kan bete sig så??

Han biter verkligen, man kan se bit märken efter. Han gör detta flera gånger per dag..

Vi har bokat tid för kastrering men ska höra med dem om vi ska vänta till den andra kulan trillat ner..
 
Sv: Hanhund som biter sig i snoppen/förhuden ofta!

Kan det klia? Han kanske har förhudskatarr, eller har fått in ett barr eller något som skaver?
 
Sv: Hanhund som biter sig i snoppen/förhuden ofta!

Läste om förhudskatarr och jag tycker inte att det stämmer in, än så länge iaf!

Jag tror han biter på ena kulan som inte har kommit ner ännu.. :confused:
 
Sv: Hanhund som biter sig i snoppen/förhuden ofta!

Jag skulle ta en tur till veterinären, det verkar faktiskt inte helt bra.
 
Sv: Hanhund som biter sig i snoppen/förhuden ofta!

Har pratat med vetten. Om han börjar bita oftare så ska vi åka in tidigare.

Men att han biter övht är väl något att bry sig om, eller?? Räcker det inte med att han bitit sig alls, det är knappast något han gör för att det är kul.
Stackars hund säjer jag.

Jag tycker du ska åka in med hunden snarast möjligt, varför ska han lida tills kastrering :confused: och vad mer är, om det är något större fel på honom kanske han inte kan kastreras alls den dagen!
 
Sv: Hanhund som biter sig i snoppen/förhuden ofta!

Ja, jag har aldrig haft en hanhund som bitit sig där. Slickat har de ju gjort men inte bitit. Det verkar ju helt klart som hunden är besvärad.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 667
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 642
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 849
Senast: Grazing
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 460
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp