Hansbos regntäcke???

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Flying High
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 1 348
F

Flying High

Köpte det svart/vita och det brun/vita regn täcket. Men till min stora besvikelse så läckte bägge!! Pratade med några här omkring som också köpt täcke, de läckte med. Är det så överlag eller bara det partiet? För täckena var snygga, så jag skulle vilja ha, men håller inga tätt så får det vara.
Någon annan som har erfarenhet av täckena!

Sv: Hansbos regntäcke???

Jag har också Hansbo event och tycker det är super bra. Läcker inte ens efter en hel dags blötsnö.

har du impregnerat täcket?

Knepigt :crazy:
Har ett hansbo event regntäcke med fleecefoder, grått m svarta kantband och bogveck, det blir blött på utsidan men läcker inte pållan e varm och torr även om det stått som spö i backen en hel dag :) . Däremot har vi ett likadant till shettisen fast utan fleccefoder, grönt m svarta kantband och bogveck, och det läcker som ett såll! :eek: Blir genomblöt bara det droppar lite från himlen... Inte värt att lägga på honom när det regnar... Fattar inte att det är sådan skillnad på dom det e ju samma märke enda skillnaden e fodret..:confused: om det genom hästens kroppsvärme ser till att täcket inte läcker??? :confused: :confused:

Kan tillägga att båda täckena e impregnerade till max! ffa shettisens...

Mitt läckte som ett såll redan första dagen :mad:
Och man ska ju inte behöva impregnera täcken det första man gör när man köper ett nytt täcke tycker jag.
Så jag är :devil: besviken på detta regntäcke.

Jag menar de nya regntäckena. Efter ungefär en vecka så regnade det lite. Men hästarna blev dyngsura. Jag lämnade till baka bägge täckena! :mad:

Hansbo Event är väl ett äldre täcke? Hur ska man veta om ett regntäcke håller tätt? Man vågar ju knappt köpa!

Lillo skrev:
Mitt läckte som ett såll redan första dagen :mad:
Och man ska ju inte behöva impregnera täcken det första man gör när man köper ett nytt täcke tycker jag.

det beror helt på vilket material det är. vissa utetäcken kräver impregnering vid köp lika naturligt som att du impregnerar ett par nyinköpta vinter kängor som ska utstå blask, snö och saltade gator.

Bubbaz skrev:
Knepigt :crazy:
Har ett hansbo event regntäcke med fleecefoder, grått m svarta kantband och bogveck, det blir blött på utsidan men läcker inte pållan e varm och torr även om det stått som spö i backen en hel dag :) .

Kan tillägga att båda täckena e impregnerade till max! ffa shettisens...

sånt har jag också och som sagt det e kanon bra.....

Brukar alltid impregnera täckena innan jag använder dom första gången för att vara på den säkra sidan, nu när jag skriver detta kommmer jag på att jag aldrig impregnerat vintertäcket :angel: fast det blir knappt fuktigt på utsidan även om det e snöstorm :)

Jobbar i en ridsportsbutik. Vi har haft problem med de nya Event-täckena. Tre kunder kom in efter första regnet och klagade. Vi skickade tillbaka samtliga täcken av den modellen.

Kräv pengarna tillbaka. Ett nytt täcke för det priset skall inte läcka!

Mvh Monika

Vilka var det? dom grön/beiga? med ilägg?

Mitt blev iof blött på utsidan vid regent men inte igenom

Köpte ett Hansbo Event trend regntäcke med fleecefoder - ett olivgrönt.
Är jättenöjd med regntätheten - vått utanpå men torrt innuti!!!

Jag har använt Event tidigare och varit väldigt nöjd, men de har sjunkigt i kvalitet så att det sjunger om det! köpte ett brunvitt undercover och använde det en natt nu i veckan (hästen går på lösdrift). Inte nog med att det läkte, det var fullt i hål på det!!!! Vi snackar ändå inga billiga täcken och de håller inte för något längre. Mina gamla har hållit jättebra, men nu håller billiga täcken utan märke bättre! Det tycker jag är en skam för företaget!!!!! Har hört fler här uppe som haft samma problem.

Jag har ett Hansbo Trend täcke (grönt regntäcke med fleecefoder), det har hållit hur bra som helst, och jag planerar att inhandla vintertäcket också.

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 445
Utrustning Jag köpte i all hast ett begagnat regn/flugtäcke för ett tag sen, alltså ett som är regntätt över hals, rygg å kors men nät på resten...
Svar
7
· Visningar
1 582
Senast: Shixle
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 420
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 511
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka