Sv: Hantera andras okunskap
Sådant här är så tråkigt
Jag har ju nyligen träffat några stycken som ev. skulle bli min kontaktperson och som då har som huvuduppgift att rida med mej. Tyvärr har ingen av dem hållt mina minimimått vad gäller hästhantering eller ridning trots att de själva anser sig klara av att rida in hästar och tävla... Det har varit sådana uppenbara kunskapsbrister att jag blir mörkrädd
Att inte veta hur man får ren hästen tex, det borde man ju kunna när man har egna hästar... Att inte veta något om foder eller vad man ger för att hästen ska må bra eller i vilket hull och muskling som anses ok. Att inte förstå eller ens vilja förstå så enkla saker som att man rider lätt i trav (vid uteritt) och inte sitter ned alternativt står upp hela tiden

och att man står upp i uppförs backar. Saker som skoning och hovvård, täckning och hästens naturliga behov av att tugga. Ja listan kan göras hur lång som helst.
Ödmjukhet är verkligen en bristvara för tyvärr går det inte att påtala snällt eller att ge tips och råd hur de ska rida och hantera
våran häst utan då får man sura miner tillbaka.
Jag undrar om det är något som är typiskt inom hästvärlden att man inte kan ta till sig och vara lite ödmjuk? Eller är gemene man sådan?
Jag håller på med hästar eftersom det alltid finns mer att lära, man blir aldrig fullärd utan det finns alltid nya saker att ta till sig. Det är ju det som gör det så roligt!
Jag undrar hur deras egna hästar mår om de behandlar sina egna som de behandlade vår
Nej, lite mer ödmjukhet och känsla vill jag verkligen efterlysa i hästvärlden.
Jag har inga råd att ge men vill ge dej en eloge som bryr dej och försöker
förändra för dessa hästar