Bukefalos 28 år!

Har du en "hosthäst"?

S

sassabrassa

Har du en \"hosthäst\"?

Vill bara ge ett tips till er som har hosthästar!
ALGER!
är toppen bra.Ger det till hästen jag tar hand om,hon har annars gått på ventipulmin när hon vart som värst.
Nu går hon på alger och hostar INGET ALLS!
:banana:
 
Re: Har du en \"hosthäst\"?

Den största försäljaren av alger är nog Alg-Börje.
De brukar annonsera i bla Ridsport.
Är du intresserad, slå dem en signal, de är toppen att prata med!
 
Re: Har du en \"hosthäst\"?

Har Hööks slutat med sina alger? Finns det något annat plejs att skaffa sånt, om man nu inte hittar nån annons från Alg-Börje...? :angel:
 
Re: Har du en \"hosthäst\"?

Vet inte om det fortfarande stämmer men det enda dödsfall på grund av överutfodring av något som jag hört talas om var efter utfodring med alger, ett jodöverskott. Så man ska nog vara lite försiktig.
mvh Maria
 
Re: Har du en \"hosthäst\"?

Ja jod är inte bra att överdosera! Och spårämnena påverkar ju även varandra i förhållande till hur mkt som ges av dem.

Som en kur tycker jag gott och väl man kan köra med alger, men inte varje dag år ut och år in..

Jag har också hosthäst, men min blev frisk genom utebox och bra foder- och det är viktigt att man kommer ihåg dessa åtgärder innan man börjar med naturläkemedlen. Dock kan jag rekommendera både örter, äppelcidervinäger och vitlök till den som har hosthäst. Jag ger lite vitlök och äcv i förebyggande syfte, och det gör jag inte "jämt". Utan ibland tas det uppehåll, för jag tror att det kan tappa sin verkan annars, om kroppen jämt får detta.
 
Re: Har du en \"hosthäst\"?

Vilken alg är bäst??? det finns väll olika sorter??? :confused: :confused:
 
Re: Har du en \"hosthäst\"?

Hur mycket äcv ska man ge?
Är det nån speciell sort eller funkar den man typ har hemma?

Jag har en hosthäst, så jag är villig att testa det mesta!
 
Re: Har du en \"hosthäst\"?

Lät ju bra! Men dyrt!
Är det nåt man ska ge en kur av, eller ska detta ges hela tiden?
 

Liknande trådar

Hästvård I somras fick en av våra hästar utslag som såg ut som ringorm. Jag behandlade med ivamerol men blev inte av med det. Under hösten har...
Svar
14
· Visningar
1 190
Senast: Emma-pemma
·
Hästvård Det är så mycket diskussioner om tillskott hit och tillskott dit, men jag hade velat skicka in ett tex träckprov för att checka av...
2
Svar
33
· Visningar
2 009
Senast: skiesabove
·
Hästvård Snälla hjälp mig att stilla mina tankar genom att bara dela med er av erfarenheter. Jag vill ha lite hopp eller en hand att hålla i...
2
Svar
23
· Visningar
1 804
Senast: Sirap
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
794
Senast: Nova123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp