Wow, hoppas det kanske blir din tur snart dåÄr bara tvungen att uppdatera denna tråden för idag, nästan 14 år senare fick jag papper från fogden att dom börjat utmäta hennes lönsumman har nu uppnått nästan 5 ggr beloppet från början
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Wow, hoppas det kanske blir din tur snart dåÄr bara tvungen att uppdatera denna tråden för idag, nästan 14 år senare fick jag papper från fogden att dom börjat utmäta hennes lönsumman har nu uppnått nästan 5 ggr beloppet från början
![]()
YeeyÄr bara tvungen att uppdatera denna tråden för idag, nästan 14 år senare fick jag papper från fogden att dom börjat utmäta hennes lönsumman har nu uppnått nästan 5 ggr beloppet från början
![]()

Det är just sånthär som gör att jag egentligen hatar att handla med privatpersoner över nätet oavsett om jag säljer eller köper. Jag har precis skickat en sadel med blocketpaket och är livrädd att som säljare bli lurad på något sätt innan köparen okejat och pengarna släpps till mig.Har läst hela tråden nu och måste säga att det ändå är skönt att det gick hela vägen. Även om du tyvärr inte fått tillbaka dina pengar.
Men jag läser hela tiden i Facebookgrupper om folk som blivit lurade så ändå är denna tråden lite hoppfull.
Jag håller med. Gör det väldigt sällan numera.Det är just sånthär som gör att jag egentligen hatar att handla med privatpersoner över nätet oavsett om jag säljer eller köper. Jag har precis skickat en sadel med blocketpaket och är livrädd att som säljare bli lurad på något sätt innan köparen okejat och pengarna släpps till mig.
Samma här. Jag är ofta beredd att betala mer och köpa det nytt i butik bara pga den extra säkerheten...Jag håller med. Gör det väldigt sällan numera.
Jag är en hopplös sadelfantast, är jämt på jakt efter den "perfekta" sadeln och har därmed sålt och köpt otaliga sadlar genom åren.Det är just sånthär som gör att jag egentligen hatar att handla med privatpersoner över nätet oavsett om jag säljer eller köper. Jag har precis skickat en sadel med blocketpaket och är livrädd att som säljare bli lurad på något sätt innan köparen okejat och pengarna släpps till mig.
Jag undrade just varför denna gamla tråd kom upp på sidan när jag först började läsaEn uppdatering till…
Fortfarande inga pengar, sambon är borta, hon har skrivit sig på en adress där hon hon tydligen inte bodde, hon har nog skaffat en hög fosterbarnför helt plötsligt hade hon massa ungar i varierande åldrar att göra avdrag för..
Och igår dök det upp ett brev på Kivra att hon blivit beviljad skuldsanering
Kan tycka att det är väldigt märkligt att bli det när en hel del av skulderna är från bedrägerier…
Jag misstänker att du läser tråden om dig här och jag kan glädja dig med att jag så klart kommer överklaga. Och jag lär nog inte vara den enda som gör det.
Men de kan väl inte sätta fosterbarn på ett sånt ställe. Vad ger hon för moral och ekonomiskt sinne till de stackars barnenEn uppdatering till…
Fortfarande inga pengar, sambon är borta, hon har skrivit sig på en adress där hon hon tydligen inte bodde, hon har nog skaffat en hög fosterbarnför helt plötsligt hade hon massa ungar i varierande åldrar att göra avdrag för..
Och igår dök det upp ett brev på Kivra att hon blivit beviljad skuldsanering
Kan tycka att det är väldigt märkligt att bli det när en hel del av skulderna är från bedrägerier…
Jag misstänker att du läser tråden om dig här och jag kan glädja dig med att jag så klart kommer överklaga. Och jag lär nog inte vara den enda som gör det.
Frågan är om det inte är en ny sambos barn, kollade lite närmare när jag satte mig för att skriva överklagan och såg då att hon flyttat igen, så det kan säkert vara hans barn.Men de kan väl inte sätta fosterbarn på ett sånt ställe. Vad ger hon för moral och ekonomiskt sinne till de stackars barnen
Bra att du tänker överklaga.
Hon kan väl inte få avdrag för nån annans barn?Frågan är om det inte är en ny sambos barn, kollade lite närmare när jag satte mig för att skriva överklagan och såg då att hon flyttat igen, så det kan säkert vara hans barn.
Det är väl inte avdrag, utan det räknas ut hur mycket pengar hushållet måste få behålla för sin försörjning (dvs förbehållsbeloppet som ska täcka hyran, uppvärmningen, resor till och från jobb, kostnader för sjukdom, samt ett normalbelopp för mat mm som baseras på hur många vuxna och hur många barn som ingår i hushållet). Och så räknas det ut hur stor del av detta som hon ska stå för och hur mycket som sambon ska stå för baserat på hur stor del av hushållets inkomst som hon drar in och det som sedan finns kvar av hennes inkomst går att utmäta. Men om hon nu har fått skuldsanering kommer alla som har en fordran få lite pengar i den men sedan skrivs det av. Förmodligen blir ts del av kakan väldigt liten eftersom det lilla som kommer in ska fördelas proportionerligt till alla hon är skyldig.Hon kan väl inte få avdrag för nån annans barn?
(Är väl lätt att ringa Skatteverket och fråga om hon har barn?)