Har du saker för 25.000:- du inte använder?

Sv: Har du saker för 25.000:- du inte använder?

Har ni saker till ett värde av 25.000:- som ni inte använder? Vad är dessa saker? Vad har folk som bara står och "skräpar" liksom?

Det har vi säkert. Det är en massa saker jag tänkt sälja länge, men ooooorkar inte lägga ut annonsen, få en massa jobbiga svar, bestämma tid för titt osv osv.

I vårt fall är det barnprylar främst; sånt de vuxit ur. Babyskydd, babygym, leksaker, kläder (men de har ju inte så högt värde, men det blir MYCKET) osv. Sen har ju min sambo hundratals verktyg .... men de håller han nog inte med om att de står och "skräpar"... ;)

Vi har lätt saker värda långt över 25 000 kr i våra förråd men vi använder dem (friluftsgrejer, skidutrustning, cyklar m.m.)
Men det var ju inte grejer man använde som räknades. Då hade nog de flesta av oss kommit upp i sådana summor.

Det handlade om saker man inte använder.

Nä tror inte det. Jag har sjukt mycket jag inte använder, eller det känns så iallafall. Vi bor litet med ett litet förråd och det är knökfullt. Jag är dålig på att slänga, hamstrar allt. Men jag hamstrar ju inga värdefulla saker sas. de använder jag ju. Är mest kläder och pryttlar och de får man ju inga 25k för.
Dock så fick den här tråden mig att inse att jag borde försöka göra mig av med alla hästgrejjor. Efter 25 år med häst i eget stall, och numera ingen häst alls så är det en hel del prylar. Men det bådar ju inte gott om det är så svårt att sälja. Jag kan inte slänga sånt! På tal om täcken så kanske det är läge att lägga ut vintertäcken på tradera nu..

Ja och det skrev jag ju också. Vi har ingenting i våra förråd som vi inte använder.

Japp. När vi skulle köpa hund för 6½ år sedan sålde vi lite prylar (porslin, en mosmaskin som sambon bytt till sig, lite datorprylar) och så hade vi de 10.000 som valpen kostade. Dock är det sambon som är hamster i det här förhållandet.

Kl

Är det så mycket pengar i begagnade hästprylar?
Vi investerar aktivt i konst och keramik, så den marknaden har jag mer koll på.

Ja. Jag sålde hästutrustning för ca 6-7000 kr i somras. Då var inga sadlar eller täcken inräknade utan schabrak, sadelgjordar, stigbyglar, benlindor, bett (som det visst går att få pengar för!), träns, grimmor och annat småkrams. Det var utrustning jag samlat på mig till en häst under ca 5 år.

Jodå.
En avställd bil (pärlan....), liten båt och några sadlar som inte passar nuvarande pållen plus ett och annat i förrådet.

Om jag hade orkat engagera mig i att sälja grejerna istället för att skänka dem eller slumpa bort dem billigt till kompisar så hade jag säkert kommit närmare de 25000 än den 1000 lapp som det ligger på idag.

Jag brukar lämna mina grejer till Erikshjälpen efter som jag inte "orkar" sälja det. Jag tänker att det får bli mitt bidrag till hjälporganisationer.

Just nu har jag lite kläder, lite oanvänd köksutrustning, en gammal sadel, massa tyg och garn och diverse mindre värda hästgrejer som man skulle kunna kränga av. Men det brukar bli att jag skänker bort det. Men jag kanske borde bli lite mer ekonomisk...

Nja, skulle jag vilja säga. Bett är det ju inga pengar i, även om de var jättedyra i nyinköp.

Däremot täcken går alltid för en bra peng. Speciellt ute- och vintertäcken. Där har jag alltid fått i alla fall 300:- för begagnade täcken som har någon typ av märke, även om de haft något litet hål i sig. Lindor och sånt är det inga pengar i och inte träns heller, inte ens om de nästan är nya. Svårt att få sådant sålt.

Jag har en hoppgjord i storlek 140 nu som jag försöker sälja (eller byta mot någonting annat) och det verkar inte som att jag ens kan skänka bort den. Den är i jättefint skick, svart så ingen konstig färg, elastisk gjord på båda sidor. Plattan har typ inga märken ens. Men ingen intressent på den.

Så nej, hästgrejer varierar verkligen. Ofta när jag köpt eller sålt ett täcka har man fått en massa grejer med på köpet just för att bli av med det. Om det är någon som nyss skaffat häst så kan jag skicka med en hel massa jag inte använder själv.

Håller med om det. Täcken, märkesprylar och möjligen ridbyxor är nog det som är värt att lägga ut på Tradera.
Jag har prövat lyckan med att lägga ut ett vintertäcke nu. Undrar om en vit skjorta från Isabelle Werth är värt att lägga ut?O_o

Intressant fråga!

Jag har ju varit flitig traderare under studietiden (flyttat ofta och behövt både pengar och utrymme) och säger som Ramona, arbetet kan va lite drygt med annonser och ibland går man ju knappt plus när auktionsavgifter och meck är avklarat, men på det hela taget blir ändå timlönen hyfsad. Sålde senast förra månaden ett par byxor jag beställt från VS i USA som inte passade där det blivit alldeles för krångligt med retur.. fick in mer än jag gett :)

Jag har iaf definitivt INTE några 25 papp som skramlar. Har en kikare och en fin kamera som kanske kan ge några kronor men det är gott om sådana på blocket/tradera.. en drös knappt använda/helt nya snygga partyskor men det är svårsålt tycker jag. Några oanvända dyra bikinis kan gå.. kanske ett par hundra för märkesridjackor.. Men nja. Med god vilja kan jag kanske få in max max 3000 skulle jag tippa. Om jag inte säljer bilens vinterdäck och de behöver jag snart ha ;)

Däremot har jag ju några hundar som går här och skräpar som jag säkert skulle kunna få en slant för, men jag vet inte om de räknas :D

Tanken är att min häst ska säljas (just nu utlånad). Då finns det nog prylar för den summan bara i hästprylar. Kommer behålla lite grann men planerar inte att skaffa häst de närmasta åren så det är mer grejer jag är nostalgisk eller kan ha användning för om jag blir medryttare eller dylikt. :)

Och jag fick insperation av tråden och har nu börjat annonsera :)Får se hur länge jag står ut denna gången :D

Nej, men nu har jag barn så om några år räknar jag med att ha det.

en drös knappt använda/helt nya snygga partyskor men det är svårsålt tycker jag.
Men hit med dem! Vad är det för storlek?

Fast varför använder du de inte??? Skor ska ju vara vackra på fötterna, inte i garderoben.

:rofl::rofl::rofl:

Absolut inte!!

Undra vad det betyder? Är jag våldsamt fattig, en snål jäkel som aldrig handlar eller lever jag ovanligt spartanskt? :o

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
7 161
Senast: Grazing
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är... 2
Svar
39
· Visningar
4 213
Senast: cewe
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kommer säkert ångra att jag skriver dethär men jag måste bara få ut det. Och om ni tycker att jag är dum i huvudet så är jag väl det...
Svar
15
· Visningar
1 791
Senast: karl_h
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag skrev dethär igår kväll när jag hade panik och ALLT bara var förmycket i huvudet. Så sa den personalen som var med mig att jag kunde... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 967
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Surkål