Har era hästar fått några reaktioner av BoT??

Zandrah

Trådstartare
Undrar bara lite allmänt ifall era hästar fått några "biverkningar " av Back on Track paddarna...
har en häst med kotledsinflammationer som jag börjat envända BoT på.
Han var inte så värst gallig innan, men nu EFTER att jag börjat med Bot så har hans gallor blivit större!! Kan de få den reaktionen i början eller? Har inte haft någon som reagerat så....men tänkte om det kan vara pga ovanan?
Någon som har någon ide? :confused:
 
Sv: Har era hästar fått några reaktioner av BoT??

Någon annan hade också gjort samma upptäckt här på Buke om jag inte minns fel.. Jag har dock inte märkt nån skillnad då min häst alltid har lite gallor bak.
 
Sv: Har era hästar fått några reaktioner av BoT??

sök på back on track på sökfunktionen så finns det flera trådar om ämnet
 
Sv: Har era hästar fått några reaktioner av BoT??

Jo typ 278 olika....
Vet en hel del redan om detta, ville bara veta om nån fått biverkningar och orkar inte sitta ocj leta igenom flera tusen inlägg för det....
 
Sv: Har era hästar fått några reaktioner av BoT??

Ja, de kan få den effekten första gångerna, det är därför det är viktigt att sakta introducera paddarna, tex 3-4 timmar varje dag i början.

Men det är nog inte så vanligt med dessa "biverkningar" och ofta så handlar det nog om i vilket stadie en "skada" är. Är en skada ny, eller nyss har ökat i omfattning så kan ju mer värme göra att skadan blir större. En kompis till mig lånade en BoT-padd till sin häst ett par dagar efter en distansritt och då blev det svullna benet ännu värre, här var både hästen ovan och ansträngningen ny.

Åas så ser man ju att de faktikst har den effekt som utlovas - värmen höjs betydligt!

Jag köpte ett BoT knäskydd till min häst efter konstaterad knäledsinflammation i somras. Jag hade på skyddet 5-6 timmar per dag första veckan och fick ingen negativ reaktion.

Så mitt tips till dig är att ha på padden ett par timmar om dagen i början och sen öka så att du efter en vecka har på den en hel natt. Men kolla också med Back on Track själva för säkerhets skull.

/Camilla
 
Sv: Har era hästar fått några reaktioner av BoT??

Tänkte skaffa back on track hasskydd till min häst. Kan det hjäpla hans gallor på hasorna eller dom blir bara värre??
 
Sv: Har era hästar fått några reaktioner av BoT??

mmm..kan nog vara så att jag hade de på för fort.
Vande honom några dagar med några timmar per dag, men ska köra bara dagtid nu så har jag mer koll....
Hans skada är ju gammal så det är nog inte det iaf......

Tack för svar!
 
Sv: Har era hästar fått några reaktioner av BoT??

Det hjälper sääääkert!
Jag har bara haft positiva erfarenheter av BoT, det var bara i det här fallet som gallorna blev lite större, eller ja, de gallor han inte haft, uppkom. Inga andra har reagerat så, så kanske jag bara var för ivrig att ha de på för länge för fort.....
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 122
Hästvård Börjar med att skriva att jag undanber påhopp, samt råd att åka till veterinär, för det kommer jag givetvis att göra. Detta är endast en...
Svar
12
· Visningar
1 720
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag är osäker på om tråden ligger rätt, men eftersom detta främst handlar om mig som person och inte direkt om hästar egentligen så får...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
8 536
Hästmänniskan Hej! Jag hyr ett hus där det står ett stall, stallet hyrs ut av hyresvärden och jag hjälper till med skötseln av hästarna mot lägre...
Svar
19
· Visningar
5 515
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp