Har ett problem

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Sonita
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 754
S

Sonita

I mitt stall står en d-ponny,Shaggy, som är sex år. Han kom till ridskolan för ungefär 1 år sedan. Problemet med honom är att han är omöjlig. Eller inte omöjlig egentligen. Han biter, sparkar, knuffar osv. Det är möjligt att han blivit dåligt behandlad tidigare, han har en hel del konstiga ideer för sig. Leslie Desmond, som arbetar med vårat stall jobbade med honom förut. Hennes kommentar var att han var för smart, men jag vet inte. Nån kunnig som orkar hjälpa mig? Han kan plötsligt bara stanna, vågar inte gå ensam och liknande. Hjälp!

Hmmm, vad var det han var för smart för? För smart för henne? Eller för smart i allmänhet?

Jag skulle rekkomendera att du söker en tränare som kan hjälpa dig, kolla på www.nnha.nu Där finns tränare.

Att ge lektioner över nätet är aldrig lätt och det är inte heller ett sätt där man får precis hjälp, alla missar en massa i ett sånt läge.

Jag vet inte direkt, för smart i allmänhet. Tänkte bara om nån hade nåt tips. Det är inte min häst, utan en lektionsponny så har lite svårt att fixa en tränare, även om jag gärna skulle vilja.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 289
Senast: Cattis_E
·
R
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 499
Senast: mamman
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 462
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam... 2 3
Svar
49
· Visningar
6 135
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka