Har fått min hobby tillbaka!

Idag var det dags att kravla sig upp på hästryggen igen. Snälla Pelle tar väl hand om mig. Jag är riktigt förtjust i honom, vilken underbar häst. Min dotter fick borsta honom idag och det tyckte han mycket om, han har full koll på vart hon är.

Vi har dock mycket att jobba på tillsammans. Han måste hitta balansen, få mer muskler och hull. Han är en tunnis. Att rida runt i skogen på långa tyglar är riktigt jobbigt för honom. Snubbel hit och snubbel dit, fort går det också. Idag fokuserade vi på att få lite kontakt. Han gillar verkligen inte när jag kortar tyglarna, då drar han med huvudet. Jag försöker bara hålla en jämn fin kontakt och när jag får lite gehör så får han långa tyglar en stund och en klapp på halsen. Det är inget jätte avancerat vi pysslar med. Just i skogen får han gå med långa tyglar. Ska vi ha för många grejer att tänka på ramlar vi nog på näsan båda två till slut.

Jag måste lära mig att slappna av, släppa ner axlarna och lita på honom. Inte lätt efter många år med mindre säkra hästar. Pelle är dock livrädd för vatten. Idag kunde vi ha dött vid en vattenpöl men det gick bra och ingen drunkna :rofl:

IMG_20210805_131723_434.jpg
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Idag har vi åkt till en stuga som vi ska vara i en vecka. Eller det är väl ett hus ingen stuga men iallafall. Men ja det är väldigt...
Svar
11
· Visningar
951
Senast: Ullmerkott
·
  • Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
817
Senast: Bison
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 791
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Dagbok Ska jag vara ärlig så har 2023 varit ett riktigt skitår. Första kvartalet var ju åt pipsvängen redan från början med en fin vän som...
Svar
6
· Visningar
1 388
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp