Har jag rätt att kräva ersättning?

Remix

Trådstartare
Som vissa kanske läst har jag vart lite smått irriterad på vårat stall.
Hästen har bla. glömts ute, glömts fodrats osv.

Man kan köpa sig fri tjänsterna mot en peng. Man ringer stallägarn så hittar den någon eller så byter man mellan dom i stallet.

I mellandagarna ringde stallägaren och undrade om jag kunde fodra & släppa ut hästarna mot en peng helgen 9onde & 10onde. Självklart sa jag ja eftersom jag var i behov av pengar.
Några dagar senare kom stallpersonalen och sa att jag inte skulle ta ut dom på lördagen (9onde) men fortfarande på söndagen.

I fredags ringde jag stallägaren och skulle dubbelchecka men då visste hon ingenting om att dom fixat någon annan. Hon ringde en av personalen som sa bekräftade att dom hittat någon annan. På lördagen alltså.
Kommer dit vid 7 och ska fodra. Då kommer en tjej från de stallet (det var alltså inte i mitt stall utan stallet brevid. Vi har 2 privatstall) och säger att hon står uppskriven och ska släppa ut dom.
Sagt och gjort så fixar hon det. Lite senare visar det sig att samma sak hade hänt igår. Då hade alltså den som ville köpa sig fri ringt stallägarn och sagt till, samtidigt som den hittat en privat och betalat utan att gå genom stallägarn.

Oj vad många gånger jag skrev stallägarn.
Har jag då rätt att kräva den pengen jag skulle fått?
Hade trots allt fått åka 6 mil ToR.
 
Sv: Har jag rätt att kräva ersättning?

För söndagen hade jag krävt betalning, eftersom de inte avbokat dina tjänster alls.
 
Sv: Har jag rätt att kräva ersättning?

Jag tycker också att du ska få betalt för den dag som de inte avbokat dig ifrån!
 
Sv: Har jag rätt att kräva ersättning?

Jag håller med om att du ska ha ersättning för den dagen du åkte dit.
Himla irriterande att komma dit i onödan !
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 664
Senast: Lhas
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 373
Senast: Nepenthe
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 605
Senast: tott
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 944

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp