Har lämnat bort Isis...

loveponies

Trådstartare
Igår lämnade vi bort Isis till hennes tilltänka nya ägare.

Det har visat sig att min sambo är allergisk mot katter, till min stora sorg. :( Men vi har bestämt oss för att vi ska ha kvar katterna i alla fall, så får vi se hur det går.
Dock kom vi överens om att vi skulle försöka hitta ett nytt hem till en av dem, lilla Isis, min kastrerade birma.
Att det blev just hon beror på flera saker. Sammi vill jag inte lämna bort, eftersom hon är min avelshona. Och Chivas KAN jag bara inte lämna bort, han är min bebis!
Isis är också den mest anpassningbara, och den som skulle kunna fungera bäst som utekatt.

I alla fall så var det en arbetskamrat till min sambo som kunde tänka sig att ta hand om Isis. Han och hans familj bor i ett hus på landet, med skog bakom huset. De har en hund, och tre barn.
Igår var vi där och lämnade henne. Hon gillade INTE hunden, fräste och morrade när han kom i närheten. Men det var väl väntat, hon är ju inte van vid hundar. Hunden var dock jättesnäll, och brydde sig inte så mycket. Barnen (två 6-åringar och en 6-åring) gick dock bra, trots att hon inte är van vid barn heller.

I alla fall så ringde vi idag och hörde hur det hade gått, och Isis fräste inte längre åt hunden, utan accepterade att han låg i närheten av henne. Hon hade ätit och gått på lådan, och de hade varit ute på tomten med henne i koppel och så.

Så det känns jätteskönt! Det kändes som om jag svek henne när man lämnar henne i ett helt okänt hus med hundar och barn och allt... :cry:
Men familjen verkar i alla fall jättebra, de har samma syn på djur som jag själv, och väldigt måna om att hon ska ha det bra! :love: Och eftersom han (pappan) jobbar me dmin sambo så kommer man ju ha kontinuerli kontakt med dem. De bor bara ca 20 min bort med bil, så det är ju inte omöjligt att komma och hälsa på heller. Så jag tror det blir bra!

Min söta Isis, med ett hjärta av guld!

isis2.jpg


isis6.jpg


Ville bara skriva av mig lite....
 
Vilken fin misse :)
Förstår verkligen att det är tugnt men du har ju två älsklingar kvar iallafall!
Det går säkert bra i nya hemmet.

//a
 
Vilken vacker missa!! :love:

Skönt att ni hittat ett så pass bra hem åt henne där ni även får höra hur det går! Håller tummarna för att din sambos allergi inte är så allvarlig!
 
Vilken vacker kisse! Det måste verkligen kännas jättesvårt att lämna bort henne även fast man vet att hon får det bra.
Det är nog alla djurvänners skräck att bli allergisk och ingen lätt sits när den man är tillsammans med är det.
Min sambo är också jätteallergisk men han klarar lilla Saga bra ändå. Bara att hålla tummarna!
Har en vännina som går på hyposensibilisering(eller hur det stavas) och har fått mycket hjälp med sin allergier. Kanske värt att prova? Tror det var på Karolinska.
 
Jo, hans läkare har pratat om det. Men såvitt jag vet så gör de inte hyposensibilitering om inte patientens omgivning samtidigt saneras från allergener. Jag vet inte om de menar bara under själva behandlingens tid, eller om de är för alltid. Men jag förstår inte riktigt vitsen med att genomgå hyposensibiltering om man ändå inte får ha djuret man är allergisk mot sen...
Men även om det gäller att han ska hålla sig borta från katter bara under själva behandlingen så betyder det att vi skulle vara tvugna att lämna bort katterna under minst 6 mån...
 
Ok. Nej, då är det ju inte mycket ment...
Då får vi bara hålla tummarna att han inte blir sämre och att det kan fungera med dina nuvarande katter.
*håller tummarna*
Läste du förresten artikeln i SvD i veckan om astma/allergi forskningen? Det kanske finns hopp ändå om en lösning i framtiden.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 718
Senast: YlvaG
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 754
Senast: Ramona
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 162
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har entusiastiskt läst många "vilken ras"-trådar här på buke och faktiskt registrerat mig här för att fråga er kloka människor...
2
Svar
23
· Visningar
3 292

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp