Har löpt 2 ggr på 2 månader!

lisahjelmgren

Trådstartare
Hej! Jag har en 9 månaders gammal tik som varit tidig i sin utveckling när det gäller det mesta. I dec. löpte hon för första gången och var då 7 mån. Varade i tre veckor och hon blödde ganska rikligt, fick byta binda 3-4 ggr per dygn. Hade löpt färdigt första veckan i januari. Så i mitten av februari började hon löpa IGEN! Har nu varat i 2 veckor, blöder betydligt mindre än förra gången men är lika svullen i rompen. Hon beter sig precis som vanligt, inga tecken på sjukdom alltså.
Efter första löpet svullnade juvren en del, försvann efter några veckor.
Någon som känner igen detta??? :confused:
 
Kan vara någon typ av hormonrubbning.

Vet en som hade en tik som fick så här..hon fick behandlas med något emot hormonrubbningar...hon löpte nämligen hela tiden vart tredje månad.Prata med din veterinär.
 
Det kan inte vara normalt. Kontakta en veterinär. Vad säger din uppfödare om saken?
 

Liknande trådar

Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 167
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 012
Senast: tuaphua
·
Hundhälsa Jag söker stöd, råd och hjälp. Har en liten blandrastik på 1,5 år drygt som utmanar mig på sätt jag efter fyra hundar aldrig kunnat...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 979
Senast: Fibusen
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 538

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp