Har ni fått brev från er bank? Ang terroristlagen?

Jag tänker att det är priset jag betalar för "gratis" Internet. Dvs att sidorna inte kostar att utnyttja.
Hur mycket skulle buke eller Aftonbladet kosta om man inte fick in pengar till driften genom reklam?

Absolut. Och jag står ju sas ut med det. Men det stör mig mer än bankernas frågor, det som var poängen. Jag är inte varken konspiratorisk eller slår på domedagstrumman om kartläggning på nätet heller. Men OM jag skulle protestera mot nåt skulle jag protestera mot oklar kartläggning på nätet före lagstadgade, tydliga frågor från banken.
 
Tittar på fälttävlan och för i mitt en drickyoghurt som frukost.
Dagens bästa var att vågen visade -1.5 kg. Hur det gått till vet jag inte, men förklarar ju att jag tyckte byxorna börjar sitta slappare och att jag tycker magen hänger mer, nu ska den bara stramas åt också.

Fel tråd? :)
 
Ni som tycker att "en terrorist skulle minsann inte...". Förstår ni inte att reglerna till stor del är för att avskräcka och försvåra penningtvätt, ekonomisk påtryckning på utsatta personer osv? Bara vetskapen OM att kontrollen sker försvårar för de mer ljusskygga.

Jag har själv svårt att förstå varför man är så "nojig" för att uppge saker som i de flesta fall ändå är tillgängliga?

Reglerna är till för att övervaka medborgarna, hade regeringarna velat sätta åt terroristerna hade de kommit på bättre lösningar. Detta då typ samtliga terrorister som utfört terrordåd den senaste tiden har varit "kända".
 
Men det stör mig mer än bankernas frågor, det som var poängen.
Det som störde mig var att när jag inte visste hur mycket som jag tjänar eller om jag skall expandera så försökte de att banka svar ur mig.
Om jag inte vet så gör jag ju inte det och att tjata eller bli otrevlig gör inte att jag vet mera.
 
Reglerna är till för att övervaka medborgarna, hade regeringarna velat sätta åt terroristerna hade de kommit på bättre lösningar. Detta då typ samtliga terrorister som utfört terrordåd den senaste tiden har varit "kända".

Nu blir det äpplen och päron lite. Ser du inte skillnaden på att försvåra ekonomiskt, och spränga terrorceller?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp