Har ni fått brev från er bank? Ang terroristlagen?

De behöver vatten va?
Där sket det sig...
Japp, men odla dom långt ute i ingenstans där ingen går, jag skulle LÄTT kunna starta storskaligt på det viset utan att bli upptäckt för jag vet var ingen "vit man" sätter sin fot annat än möjligen på älgjakten. :p
 
Rimligtvis så är man oskyldig tills man har begått brott, som bevisas och man fälls för i laga ordning?

Problemet med penningtvätt är att det är en typ av brottslighet som inte går att komma åt på annat sätt än att banker och andra finansiella institut söker efter transaktionsavvikelser. Jag håller helt med om de problem som du staplar upp i ett annat inlägg beträffande integritet osv. Men det måste vägas mot de problem som organiserad brottslighet och terrorism skapar. Jag är egentligen inte helt klar på vad jag själv landar i den analysen (f.ö. ett av mina forskningsområden), det är svåra frågor.
 
Fy fan vad otäckt!
De sa att det är för att veta om det kan bli så att vi kan bli pressade på pengar eller hotade. Jag fick mest en känsla av att man har tittat lite för mycket på typ serier som NCIS och ser alla kopplingar som potentiella terroringångar.
Man behöver alltså inte uppge vilken politisk inriktning utan bara om det var på rikspolitikens nivå.
 
De sa att det är för att veta om det kan bli så att vi kan bli pressade på pengar eller hotade. Jag fick mest en känsla av att man har tittat lite för mycket på typ serier som NCIS och ser alla kopplingar som potentiella terroringångar.
Man behöver alltså inte uppge vilken politisk inriktning utan bara om det var på rikspolitikens nivå.

Om man är eller har anhörig som är PEP, person i utsatt politisk ställning alltså. Inget som har med tittat på CSI eller NCIS att göra utan lag och EU-regleringar, grundligt avhandlat i tråden
 
Om man är eller har anhörig som är PEP, person i utsatt politisk ställning alltså. Inget som har med tittat på CSI eller NCIS att göra utan lag och EU-regleringar, grundligt avhandlat i tråden
Ja jag såg det efter att jag hade svarat men min kommentar om min NCIS var mest min känsla. Våran bankperson tyckte mest att det var obekvämt att ställa frågorna eftersom de inte kändes relevanta.
 
På min bank måste du redovisa oavsett om det gäller en tia eller 10 000.
Så himla tråkigt.

Det är kanske så på min vanliga bank också. Sätter sällan in pengar. Men banken vill ju inte ha med pengar/ kontanter att göra där jag bor. Vad har man banken till för utom till hus lån?
 
Det diskuterades förut på nyheterna att när det händer en olycka eller något allvarlig händelse så skulle alla i närområdet få sms och det tyder på att dom vet var vi är hela tiden genom mobilen .Men tror inte att dom lyckades få igenom det
Jo det förslaget har gått igenom men det är ju inte så att de vet var Kalle är och därför skickar sms till honom utan det är snarare massutskick som går ut till alla telefoner i det drabbade området automatiskt.
Så tror jag iallafall.
 
Senast ändrad:
Nej inte sökträffar. Utan personligt anpassade annonser mm. Dvs att de kartlägger mitt surfande osv, och utefter det anpassar annonser mm.
Jag tänker att det är priset jag betalar för "gratis" Internet. Dvs att sidorna inte kostar att utnyttja.
Hur mycket skulle buke eller Aftonbladet kosta om man inte fick in pengar till driften genom reklam?
 
Nej inte sökträffar. Utan personligt anpassade annonser mm. Dvs att de kartlägger mitt surfande osv, och utefter det anpassar annonser mm.
Aha! Ja det är inte så kul. Jag kollade på och köpte gummistövlar för en vecka sen, får fortfarande nästan enbart reklam om gummistövlar :meh:
 
Jag tänker att det är priset jag betalar för "gratis" Internet. Dvs att sidorna inte kostar att utnyttja.
Hur mycket skulle buke eller Aftonbladet kosta om man inte fick in pengar till driften genom reklam?
Tänker det samma men har haft en tidning som prenumerant och tog över den då mina morföräldrar dog så vi har haft den i 40 år säkert och nu har dom minskat ner på redaktionerna och förut stod det en halvsida om orten jag bor i och nu står det inget alls men slutade med den förra året och blev erbjuden en nätbilaga och den kostade 1900:- om året och då kommer tidningen ut tre gånger i veckan .Nu läser jag den utan att betala men kan läsa en liten del och så är det reklam hur mycket som helst och det var det även då jag var prenumerant
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp