Har ni något ord ni missbrukar?

Använder också ”dock” alldeles för ofta fast enbart när jag skriver.
Annars har jag kommit på mig själv med att jag är ytterst okreativ när jag skickar mail. Inleder alltid med ”Hej!” eller möjligtvis ”Hej NN!”… måste finnas mer kreativa hälsningsfraser att växla mellan 😂
 
Jag och min sambo missbrukar orden trots allt.
Säger det hela tiden när vi pratar med varandra 😂
"Är han lite trött trots allt"
Är hon hungrig trots allt "
"Gick det bra trots allt"
 
Jag pratar inte så mycket svenska, så där vet jag inte riktigt om jag har några ovanor. Eller jo, jag säger "gud" alldeles för mycket, både i tal och i skrift.

På engelska är det helt klart "bloody hell". Tror jag skrev om det i nån annan tråd också för ett tag sedan, jag och sambon har fortfarande dealen att jag måste göra 5 situps varje gång jag säger det. Kommer att ha magmuskler av stål lagom till jul :angel:

Säger även "ooft" och "perfect" lite för mycket, det senare mest i skrift.
 
Nu blir jag ju extremt nyfiken på vad det är du pratar om, när du använder ett sånt ord så ofta? Är det på jobbet eller använder du det även privat? (Känns inte i samma kategori som jätte, ju, så och dylika ord.) :rofl:
Haha jag vet inte vad eller hur jag lyckas liksom men ordet smyger sig in i de mest vardagliga sammanhang och folk ser ut som att jag är en alien när jag använder det.

I dag har jag använt det ett gäng gånger men som exempel så var vi ute och åt på lunchen och efterrätten var hallonmousse eller morotskaka. Moussen hade råkat hamna på några morotskaksbitar och jag frågade kollegan om hen kunde räcka mig "en morotskakebit som inte var kontaminerad"

I morse när jag skulle dricka vatten låg det någon svart bit i vattnet och min kommentar blev "Men? Det är ju kontaminerat?"

När vi pratade om en renovering som gått snett på jobbet, det var något om att de hade blandat i fel grejer i cement berättade jag helt enkelt at "Cementen de använde var kontaminerad"

Kompisen räckte mig ett äpple som var maskätet på ena sidan - kontaminerat äpple.

Eller när jag ska dammsuga för jag dragit in massa barr från skogen "Jag ska dammsuga, golvet är kontaminerat"

🤷‍♀️
 
-Va?/-What?

Iofs hör jag inte jättebra men kommer ofta på mig själv med att säga -Va? lite för snabbt..... Ibland hörde jag faktiskt vad de sa....
 
Vad många som missbrukar toppen. 😄 Jag har ofta tänkt dig det om mig själv och då blir det kalas eller kanon för ofta istället för att jag försöker att inte använda toppen eller topp hela tiden.

Yes.
Absolut.
Definitivt.
Verkligen.
Jösses.
Jesus i variant jeebus.
Matten (om mig själv)
Är också ord som jag överanvänder.
 
Svordomar
Verkligen
Bäver :laugh: :D Så fort någonting går dåligt eller blir fel så kommer ett "men bäver!"
Ameh!
 
Inser att jag ha en förmåga att svara jakande på frågor i skriftr med ett -jajjamänsan.

Tror det började med att jag fick lära mig att det är en förkortning av "ja,vid alla heliga män" och tyckte det var så rolig att jag började stoppa in det när som helst. Och nu kan jag inte sluta. .
 
Alltså, liksom, typ, jamen, ju. Fjortisvarning... :nailbiting:

"Va?" blir det massor av irl eftersom jag har svårt att uppfatta vad andra säger, speciellt om det är mycket andra ljud runtomkring. Lagom kul när man sagt det flera gånger på raken och den man talar med tror att man försöker vara dryg.

Svär väldigt mycket också, både irl och i text. Glömmer jämt att man oftast blir tolkad som arg då. :o
 

Liknande trådar

Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 436
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 937
Senast: Sasse
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 637
Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 467
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp