Har ni orkat rida i värmen??

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare krocko
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 54
  • Visningar Visningar 3 255
Sv: Har ni orkat rida i värmen??

Om jag inte har möjlighet att rida hästarna på morgonen/kvällen när det är svalare så brukar jag passa på att duscha av dem, ta en promenad och träna psyket lite med "läskiga" saker, broar, presenningar och sånt så får huvudet lite stimulans i alla fall. Passade på att verka igår när de endå var så trötta i värmen.

Idag ängrade jag mig...åkte till stallet vid halv 8...för o kolla hur pigga de var....jodå, natten har nog varit lugn....så in i transporten o iväg till ridhuset för ett träningspass....
Inte var där svalare, men hästen var pigg, så på en halvtimma fick vi gjort vad vi skulle...
Genomsvetta både jag o häst, men fortfarande pigga....
Så kontentan av detta....Ta dan som den kommer och ha kul...:love:
Efter lite avtvättning blev det en riktigt mumsig sommarhage...:bump:

Jag rider på kvällen. Helst inte innan sju :p
Ska jag rida i padocken blir det helst efter åtta.
Mest för hästens skull faktiskt.
Jag skulle kunna rida nu, men jag tycker det är lite elakt mot hästen att rida i den här värmen om man inte måste.

På morgonen är ja alldeles för lat för att rida :p

krocko skrev:
OJ,vad jag är trött och matt av värmen. Jag är glad att jag red tidigt i morse, för nu på kvällen blir det ju aldrig svalt! Hur har ni gjort i dag?

Jag försöker rida tidigt på morgonen eller på kvällen men när det är som värst så skrittar jag bara ut i skogen en runda. Det är både djur-och människoplågeri annars! ;)

Idag var det helt vidrigt!:angel:
Var i stallet imorse och tänkte ta en skritttur i skogen, efter femtio meter var vi genomsvettiga och sönderbitna.
Det var bara att vända om och gömma oss i stallet...:crazy:
Hämtade in alla hästarna för jag tyckte så synd om dom...

nej. ingen ridning på två dagar nu! men dom verkar klara sig bra. jag är dessutom förskyld. men det är ltie tråkigt att man inte orkar rida när man har precis fått en ny sadel. men som sagt orkar man itne så orkar man inte. Dessutom blir lilla fölis så svettig och trött!

Senast ändrad:

jag rider antingen på morgonen vid 9-tiden eller på kvällen vid 8-tiden. Då brukar det vara rimligt att vara ute.

igår red jag faktiskt ut en tur på nästan en timme, skritt trav och galopp på eftermiddagen. Det gick riktigt bra. Man orkar om man vill, fast jag skulle nog inte sitta två timmar i paddocken och trimma dressyr i den här värmen dock, det är inte snällt mot varken mig eller hästen.

;) Perfekt väder för att sätta igång unghäst-inridningen :D
de är så slö att de helt enkelt inte orkar busa och bocka.. är man lite :devil: eller?

Jag var till stallet vid 8-tiden och då var det hyfsat svalt, så mycket ridning blev det dock inte, men det är en annan historia :angel:

ska snart iväg på ett styreslemöte på ridskolan och sen får vi se.
Det börjar bli molnigt här så hoppas på regn eller alla fall lite svalka.
Men det är tryckande värme så kanske kanske finns det chans för åska. *tycka*
Men ska försöka ta mig ut och tömköra lite idag täkte jag, men får bli ikväll. Nu är det för varmt

*lånar knapp*
Tycker inte det är så supervarmt...
Kanske är det svalare här i norr....

Igår körde jag och pollen ett träningspass på utebanan runt 16 tiden, tränade lite neckreining och långsam lugn trav (mkt svårt enligt hästen)

Idag hade både jag och hästen en ordentlig konditionsträning (hästen håller på att sättas igång) 1 timme löpning/trav blandat med gång/skritt och backträning i sandbackar mitt på ljusa dagen. Perfekt att kunna träna både sig själv och poan samtidigt!

Det får bli förmiddag eller kväll, inte roligt för varken hästen eller en själv att vara ute i hettan mitt på dagen... Red hos en kompis i förrgår och då blev det på dagen av några anledningar. Häststackaren var svettig redan när vi hämtade honom från hagen (han är mrkbrun, nästan svart) så det fick bara bli lite ridning...

*KL*vi har mitt på dagen runt 28g i skuggan, på kvällen ligger det runt 18-20 grader vid 20.00 tiden. Skulle aldrig komma på tanken att rida mitt på dagen då det är närmare 30+ i solen, varken kul för mig eller hästen. rider heller på kvällen då hästarna är pigga och arbetsvilliga :)

Jag rider lika ofta som vanligt men däremot blir det mest skritt nu. Lägger in lite trav emellanåt men inte varje ridpass..

mvh Anna

Liknande trådar

Hundhälsa Min tik opererades igår kl 15 för akut livmoderinflammarion. Den var tydligen nära att brista. Hon fick komma hem kl 20 igår. Igår... 2
Svar
37
· Visningar
4 655
Senast: Ratax
·
Gnägg Har en värmebalja från willab, har funkat prickfritt och vattnet har hållit sig isfritt vid längre temperaturer än det står att den ska...
Svar
4
· Visningar
714
Senast: CaisaCax
·
Kropp & Själ Jag har haft problem med att det kryper och rycker i benen på kvällar och nätter sedan jag brände ut mig i våras. Det blev än värre när... 2
Svar
23
· Visningar
1 163
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
2
· Visningar
1 294
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka