Har ni sett nåt liknande?!

Sv: Har ni sett nåt liknande?!

Wannabe_Me skrev:
Ett litet tips om du vill veta sadelns ursprung, i butiken ("1+2 pållar") som jag antar att du köpt den i tar de telefonnummret till den som lämnar in sadeln för försäljning... Så kanske du kan få tag på säljaren, eller de i butiken kan fråga snällt vart den är köpt, efterssom den verkar vara ny så har nog säljaren koll på detta:idea:

Är också nyfiken, kommer snart att bli tillökning, en riktigt bred sak som jag redan drömmer mardrömmar om att hitta sadel till:crazy:

Hehe, ja du verkar veta vilken butik jag pratar om. Kan ju höra ytterligare en gång å se om de kan tänka sig att forska lite. För som sagt så frågade jag med hon sa att hon inte hade nån aning, men det är ju som du säger. Ägaren ska ju ha sina pengar, hon kunde ju fråga då! Har ju fler att tänka på än bara att stilla min egen nyfikenhet förstår jag..! ;)
 
Sv: Har ni sett nåt liknande?!

palle skrev:
Woaw, den ser ju helt "normal" ut på hästen :banana: :banana:

Javisst gör den! Man tror liksom inte att det är samma sadel, för på hästen ser den inte alls extrem ut. ;)
 
Sv: Har ni sett nåt liknande?!

Synd... Var likadant när jag köpte beg. sadel där senast, de visste ingenting om sadeln... finns det ingen logga, något skrivet eller någonting som kan ge någoin ledtråd?
 
Sv: Har ni sett nåt liknande?!

Álin skrev:
Jisses amalia, den var vid :eek: Jag som tycker min häst har bred rygg, hon har typ 115 grader :p

Din lyllos, som har ett "staket" till häst...hehe! *skojar*

Ja, manken går helt lagom fri, som om sadeln vore skräddarsydd till honom. Alla andra sadlar har ju varit en km ovanför å svävat liksom... :p
 
Sv: Har ni sett nåt liknande?!

bigganl skrev:
Jaa, den var bred. Vilken himla tur att du råkade stöta på den. Du har inte tänkt på att köpa en trisslott? Du verkar ha flyt nu.

Ja, jag går omkring som i ett lyckorus! :love: För till på köpet så funkade min lilla tillfixning över förväntan, vad gäller att få anläggningen mer svängd. Lade ju ett par bitar liggunderlag under bossorna och prövade med det idag. Fick ta bort en av bitarna för sadeln som varit för platt låg å vippade i längsled istället! Med bara en bit kvar under så låg den så perfekt så jag aldrig sett nåt liknande.... *lyrisk, faschinerad å lycklig* :bow:

Ja, trisslott...kanske hade vart nåt! Nu när lyckosamma jag plötsligt har TVÅ lädersadlar (en bomlös jag har en annan tråd om) som passar min tunna till häst.. :o

:banana: :bump: :banana:
 
Sv: Har ni sett nåt liknande?!

Wannabe_Me skrev:
Synd... Var likadant när jag köpte beg. sadel där senast, de visste ingenting om sadeln... finns det ingen logga, något skrivet eller någonting som kan ge någoin ledtråd?

Att de inte är lite mer nyfikna...det hade jag varit, särskilt om det kommer in en ovanlig sadel. :angel:

Har inte hittat nåt, mer än att det står 17 skrivet i tusch på stigläderkrampan. Förstår inte varför för sadeln är inte 17" utan drygt 18". Så nä, ingen ledtråd.... :confused:
 
Sv: Har ni sett nåt liknande?!

moonlightgarden skrev:
Betalade du ynka 500 kr för den där? Ser ju ut att vara värd mer än det. Specielt om du säger så där om läderkvaliten oxå, måste ju vara ett bra märke om dom använder fint läder.

Men är du verkligen säker på att det finns en bom i den där :D

Japp, ynka 500 spänn. Känns som rena stölden. Alltså, den har ju inte typ Stubben kvalitet, men om man jämför med typ ekonomisadlar för runt tusenlappen så är den här otroligt mkt bättre! Å när den är klädd hela sadeln med mjukt fint skinn, både under och ovan, så är ju arbete nerlagt på den. Å bossorna är proffsigt riktiga, inte så där stenhårda och ojämna som billiga han vara. Känns som ull faktiskt, men det kan ju vara syntet ändå. Skulle vara kul att titta inuti... Tänkte ett tag ta i sär den för att toppfylla den, så passformen blev mer svängd, men så kom jag på idén med liggunderlags-paddar istället...hehe..

Under kåpan så ser den "billig" ut om man jämför med dyrare sadlar. Men söljskyddet är också klätt med skinn, och stropparna är av inte helt genomgarvat läder (råläder till hälften) precis som det ska vara, även om de är lite mjukare än riktigt bra kvalitet.

Vill veta vem som gjort den! Å skicka blommor! :idea: ;) :D
 
Sv: Har ni sett nåt liknande?!

Så sant, men stubben är ju den typ av sadel som håler i 50 år eller mer där ligger det ordentligt kvalitets arbete bakom (har stubben sadel till min, håller som jag vet inte vad).

Hm du får ta ut en saldemakare som kan titta på den, dom riktigt bra kan ju säga bara genom att titta på sadeln om den är omstoppningsbar eller inte. 500 kr är ju ingenting för en läder sadel, syntet är ju dyrare än så :)

Kan förstå att du vill skicka blommor till personen som gjort den. Dom har inte nummret eller något till personen som sålde sadeln till dom? H*n kanske har koll på vad det är för märke/tillverkare på den.
 
Sv: Har ni sett nåt liknande?!

Hej allihopa! Gissa vad som hände mig i morse när jag tog ut hästarna och gick in i sadelkammaren för att njuta av åsynen av alla sadlar som numer hänger där och PASSAR min häst.... :d

JO; EN sadel är inte min, utan stallkamratens som just sålt sin häst. Den hänger brevid nyförvärvet. Råkade slänga en blick på den å hann se att den också är klädd med skinn som min. Blev nyfiken. Började titta lite närmare - Det är en EXAKT likadan sadel, bara smalare och betydligt äldre och mer sliten. Vilka är oddsen?! :rofl:

När jag kom hem så ringde jag genast ägaren till sadeln, men hon hade köpt den begagnad å visste inte var den kom ifrån - hon heller... Gissade på Hööks för en ca 10 år sedan.

Nu har jag gått igenom drygt 12 år gamla hööks kataloger å inte hittat den där. Nån som har några mellan årskataloger å vill leta så är det ju fritt fram. :idea:

Men jag har aldrig varit med om att Höök haft någon sadel man kan få så här bred. Men det kan ju ha utvecklats av sadeltillverkaren sedan Hööks i sådana fall slutade sälja just denna sadeln.

Min stallkamrat gissade på att sadeln kanske kostat runt 2000 kr som ny.

Eventuellt kan hon forska vidare om sadelns ursprung, då hon ju vet vem hon köpte sadeln av. Gäller bara att Hon i sin tur köpte den ny i så fall...
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Har ni sett nåt liknande?!

Oddsen måste ju vara astronomiska för en sådant tillfälle att ni skulle ha samma sorts sadel, bara olika storlekar :idea: :bump: :bump:
 
Sv: Har ni sett nåt liknande?!

palle skrev:
Oddsen måste ju vara astronomiska för en sådant tillfälle att ni skulle ha samma sorts sadel, bara olika storlekar :idea: :bump: :bump:

Javisst! *skrattar* Det var en hisnande känsla, nästan lite overklig... Började skratta där för mig själv inne i sadelkammaren! Nästan så man börjar tro att det är en liten lokal tillverkare som sitter och gör dessa sadlar... :D Men knappast troligt. :rofl:
 
Sv: Har ni sett nåt liknande?!

Gah, Sån sadeln har jag oxå! IAfså är den grymt lik:D trode jag var den enda som hade sån sadel.. Den e kanon, Ligger jätte bra på min d-ponny fast den börjar bli slite.. Väl använd! jag undrar oxå vem det är som gjort dom men jag har inte hittat nått..
 
Sv: Har ni sett nåt liknande?!

Jamen isåfall får vi rekomendera en gelseat åt dig. Är helt perfekt på hårda sadlar. Hade jag på min första stubben som var riktigt jäkla stenhård.
 
Sv: Har ni sett nåt liknande?!

Helt otroligt bred...jag har suttit i en xxx-vid county connection en gång...och den var breeeeed ...satt typ i spagat ;) men här ligger den i lä ;)
 
Sv: Har ni sett nåt liknande?!

Linduzz skrev:
Gah, Sån sadeln har jag oxå! IAfså är den grymt lik:D trode jag var den enda som hade sån sadel.. Den e kanon, Ligger jätte bra på min d-ponny fast den börjar bli slite.. Väl använd! jag undrar oxå vem det är som gjort dom men jag har inte hittat nått..

Antar att det är min sadel du menar? Då är vi tre ute i skogen utanför Gbg som kör med den här sadeln! Undrar vem som gjort dem...!? Blommor och choklad skulle sändas! :bow:
 
Sv: Har ni sett nåt liknande?!

jjeg skrev:
Helt otroligt bred...jag har suttit i en xxx-vid county connection en gång...och den var breeeeed ...satt typ i spagat ;) men här ligger den i lä ;)

Denna kallade de xxxx-vid i affären.... ;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Mat till kräsen liten valp
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp