Har Postnord inga skyldigheter alls?

Det kommer ut information till dem löpande. Sen att deras arbetsgivare inte tar ansvar föt att alla har fått informationen är ju deras problem.

Och nej, de representerar inte postnord. De har ett avtal för att lämna ut eller sälja produkter från postnord. De är inte kundservice så du kan inte kräva att de ska kunna allt om brev och paket. Det är det kundservice är till för.

Jo, de gör det. Inte officiellt. Men många kunder träffar aldrig en officiell representant för Postnord. De på utlämningsställe är det närmsta man kommer om man inte haffar brevbäraren.
 
Det är inte riktigt allt som kan lämnas ut och tas emot av ombuden om man ska vara petig, t.ex. ass hanteras av FC (kan vara guld, värdepapper eller vapen bland annat) och går inte via ombud. Såvida det inte ändrats på senare år då det är ett par år sedan jag bytte yrke.
Ja, det går ju för den som vill att läsa villkoren innan man köper tjänsten var den ska lämnas in. Brukar stå under tjänstevillkoren. Jag skrev bara en liten del som inte kan lämnas på vanliga ombud. 😁
 
Jo, de gör det. Inte officiellt. Men många kunder träffar aldrig en officiell representant för Postnord. De på utlämningsställe är det närmsta man kommer om man inte haffar brevbäraren.
Som sagt det finns kontaktvägar till kundservice på telefon, mail och Facebook messenger. Ta en av de vägarna om något är oklart så får du ett mer träffsäkert svar. 🤗
 
I mitt fall hade de kunnat börja med att utföra tjänsten som jag betalade för-hemleverans. Varken hemleverans, avi eller mail/SMS fick jag. Tur det var en bukefalist som var avsändare så jag fick veta att paketet hade kommit fram till utlämningsställe i närheten.... Jösses alltså!!
Svaret jag fick...
"Tack för din reklamation.


Vår utredning av din reklamation är nu klar.


Det gick inte att leverera försändelsen till mottagarens dörr. Skicka Hem levereras oftast direkt i brevlådan eller går till ombud om de är skrymmande och det är vad som hände i den här situationen.

Enligt våra registreringar så är försändelsen aviserad. När aviseringar för försändelser finns som i det här fallet är det ingenting som Postnord ersätter."

Det innebär alltså att en försändelse som inte går ner i brevlådan tar brevbäraren inte ens med. De här paketen var ju inte skrymmande enligt deras egen definition utan tydligen kan de göra nya definitioner lite hur som. De försöker inte leverera genom att ringa på eller hänga på dörr som de själva anger att de gör. Att de har registrerat avisering själva även om den inte har skickats ut menar de räcker.

Där fick vi för att vi trodde på vad de skrev på sin hemsida :turd: :meh: Tråkigt att de egentliga villkoren inte skrivs ut. Det hade ju sparat en peng.
 
Som sagt det finns kontaktvägar till kundservice på telefon, mail och Facebook messenger. Ta en av de vägarna om något är oklart så får du ett mer träffsäkert svar. 🤗

Fast så engagerad är inte den generella kunden som bara skicka/ta emot ett paket. De flesta vänder sig till människan som står bakom disken och lämnar ut/tar emot paketet.
 
Fast så engagerad är inte den generella kunden som bara skicka/ta emot ett paket. De flesta vänder sig till människan som står bakom disken och lämnar ut/tar emot paketet.
Då får den kunden inte bli arg om den får ett svar som sen visar sig vara fel och sedan skyller på postnord. Är det en kundservice medarbetare som säger fel är det en annan sak.

Därav rekommenderas kontakt med kundservice eller att man läser villkorennför tjänsten man köpt eller tänker köpa. 😁
 
Då får den kunden inte bli arg om den får ett svar som sen visar sig vara fel och sedan skyller på postnord. Är det en kundservice medarbetare som säger fel är det en annan sak.

Därav rekommenderas kontakt med kundservice eller att man läser villkorennför tjänsten man köpt eller tänker köpa. 😁

Fast man har ju pratat med personer som är om inte anställda så iaf anlitade av Postnord. Om Postnord anser att de inte gör sitt jobb får de ju ta det med dem. Jag har ingen som helst lust att sitta i telefonkö för att prata med Postnord.
 
Ja, jag skrev ju att det var samma företag.

Skulle tro med det ni säger att de skickat företagspaket till mig istället för privat och det ska man ju egentligen inte lämna in på butikernas ut- och inlämningsställen.
Att det finns företagspaket vet jag. Man måste lämna in det på speciella ställen, så kallade företagscenter eller bli hämtade på plats. De kan man inte lämna in på "vanliga" ställen.

Hon var ju luddig i sin förklaring annat än att det egentligen inte skulle lämnas in där utan på annat ställe (inte DHL eller Bring).
Jag har skickat företagspaket på ett vanligt utlämningsställe (Coop). Skickade som privatperson till ett företag. Hade med mig en lapp med adressen och de skrev en etikett osv i datorn, jag betalade, de klistrade adressetiketten på paketet och jag fick ett kvitto.
 
Som sagt det finns kontaktvägar till kundservice på telefon, mail och Facebook messenger. Ta en av de vägarna om något är oklart så får du ett mer träffsäkert svar. 🤗
Jag har - aldrig- fått nått annat än floskliga copy paste-svar via kundtjänsten. Det är standardfraser i stil med det Tinywiny skrev, eller "Det kan bero på att brevlådan är otydligt märkt".

Aldrig mer att jag lägger en minut till i deras telefonköer!
 
Jag har - aldrig- fått nått annat än floskliga copy paste-svar via kundtjänsten. Det är standardfraser i stil med det Tinywiny skrev, eller "Det kan bero på att brevlådan är otydligt märkt".

Aldrig mer att jag lägger en minut till i deras telefonköer!
Så dåligt. Jag skulle nog testa att reklamera hos Adressändring och se om det har effekt.

Det har skett en ganska stor omorganisation av hur posten sorteras och delas ut sen jag slutade, men förr var det ofta bra om klagomålen kom direkt till det lokala postkontoret, då kunde vi flagga upp om det var något ställe där det brukade bli fel. Hur det kom till vår kännedom från kundtjänsten minns jag tyvärr inte längre.
 
Vi hade typ direktkontakt med kundtjänst på "mitt" kontor. Dels gick vi igenom salongs grejer varje morgon och dels kunde den ansvarige ringa upp oss direkt om det var något som hänt på vägen. Typ att man missat ett paket eller nåt (det händer att brevbärare är människor och gör fel).
Men vi var ett litet kontor, om jag inte minns fel var vi ungefär tio-tolv personer som jobbade varje dag. Hur det funkar på större anläggningar vet jag inte.
 
Svaret jag fick...
"Tack för din reklamation.


Vår utredning av din reklamation är nu klar.


Det gick inte att leverera försändelsen till mottagarens dörr. Skicka Hem levereras oftast direkt i brevlådan eller går till ombud om de är skrymmande och det är vad som hände i den här situationen.

Enligt våra registreringar så är försändelsen aviserad. När aviseringar för försändelser finns som i det här fallet är det ingenting som Postnord ersätter."

Det innebär alltså att en försändelse som inte går ner i brevlådan tar brevbäraren inte ens med. De här paketen var ju inte skrymmande enligt deras egen definition utan tydligen kan de göra nya definitioner lite hur som. De försöker inte leverera genom att ringa på eller hänga på dörr som de själva anger att de gör. Att de har registrerat avisering själva även om den inte har skickats ut menar de räcker.

Där fick vi för att vi trodde på vad de skrev på sin hemsida :turd: :meh: Tråkigt att de egentliga villkoren inte skrivs ut. Det hade ju sparat en peng.
Vilka dumma jävlar, helt ärligt! Och så påstod de ju att de varit och försökt lämna det hos mig en viss tid, en tid när jag vet jag var hemma dessutom. Och vem i all sin dar fick aviseringen?
 
Jag flyttade utomlands för en dryg månad sedan, och betalar nu dyrt för att Postnord ska eftersända all min post hit. Likförbannat har nu min post hamnat på en gammal adress, utan att eftersändas. Viktig jävla post, som jag nu aldrig kommer få se röken av. (Min post som levereras till gamla adressen stjäls).

Postnord tar som vanligt NOLL ansvar. Inget alls. "Ojdå, vi ska prata med utdelaren". Jaha? Problemen som de orsakar löser sig ju inte av det? Får jag tillbaka mina 1500:- som jag betalade när jag ingick AVTAL med dem att de ska eftersända min post?

Vad fan ska man göra? Jag har en sjuk stalker som njuuuuter i fulla muggar av att _FORTFARANDE_ ha kontrollmedel, tack vare postnord!
Förstår att detta kanske inte löser ditt problem och kanske har någon redan tipsat om det men jag flyttade utomlands förra året och skaffade eftersändning till en digital central som läser in papperspost och mailar till mig.
Trodde verkligen inte det skulle fungera så bra som det gör men har varit överlägset👌.
De meddelar först ”du har fått brev från xxx, önskar du öppna?” och då betalar man en mindre summa för det och får sedan brevet på mail dagen efter.

Som sagt, hjälper ju inte mot Post Nords usla arbete just nu men kanske kan vara något för framtiden☺️.

Hoppas det löser sig!
 
Vilka dumma jävlar, helt ärligt! Och så påstod de ju att de varit och försökt lämna det hos mig en viss tid, en tid när jag vet jag var hemma dessutom. Och vem i all sin dar fick aviseringen?
Ja. Just det att de påstod att de hade varit där en specifik tid och dag dessutom är ju ren lögn! Hur kan ett företag få göra så och ändå anses göra sitt jobb?!? Postmord har trots allt ett speciellt uppdrag och borde åtminstone inte ljuga för sina kunder.

Ja det kan man undra. Jag gissar att det aldrig skickades någon.
 
Då får den kunden inte bli arg om den får ett svar som sen visar sig vara fel och sedan skyller på postnord. Är det en kundservice medarbetare som säger fel är det en annan sak.

Därav rekommenderas kontakt med kundservice eller att man läser villkorennför tjänsten man köpt eller tänker köpa. 😁
Såklart hen får bli arg. Alla har rätt till sina känslor.

Problemet är inte att endel säger fel. Problemet är att postnord inte följer sina egna utfästelser. Det är rena lögner de skriver i sina villkor.

Jag har länge undrat hur de kan med att ta betalt för tjänster de inte utför och dessutom ha mage att i det finstilta skriva att ingen ersättning utgår om varan inte är ny. Om man har tänkt sköta sina åtaganden behöver man inte gardera sig så och det bör tydligt framgå i första raden att de inte tar särskilt seriöst på sitt uppdrag och att man inte bör anlita dem alls om det är begagnade saker som skickas eftersom de kommer slarvas bort och inte ersättas.
 
Kan tillägga att även postutdelande företag prenumererar på folkbokföringen med olika intervall. Höll på i ett helt år att bråka med City Mail då vi bytt adress utan att flytta (fanns 2 möjliga adresser för vårt hus och vi tyckte det var lämpligare med den adressen där både brevlåda och infart är). Adressen var ändrad i folkbokföringen, de flesta skickade med korrekt adress som City Mail strök över och skrev den gamla/ felaktiga adressen på kuvertet samt arga meddelanden till oss om att vi skulle meddela företagen om att det var fel adress...

Som sagt en hel del ringande från min sida innan de till slut tillstod att de själva enbart hade årlig uppdatering på dina uppgifter och därmed fel i sitt system. :banghead:

Dock händer det fortfarande, såhär 9 år senare, att de strukit över postnumret och skrivit det gamla/felaktiga 🙄 (de 2 gatorna har alltså olika sista siffra i postnumret)
Fast vad får du för post som har Citymail som avsändare? Post som enbart delas ut av CityMail bör komma rätt, där uppdateras registren varje dag, eller rättare sagt vid midnatt varje dygn.

När man jobbar där så börjar dagen med att all post sorteras. Varje brevlåda har sitt egna fack i ett kamskåp (ser ut typ en bokhylla med en miljard olika fack) och under varje hylla så finns lister där det står vem som bor på vilken adress osv. De listerna byts ut regelbundet och inte allt för sällan. Vissa kontor byter dem dagligen.

Om någon flyttat efter att listerna senast byttes, då får man varje morgon en såkallad "förändringslista" utskriven. Där står det vad som avviker mot vad som står på listen, tex om någon har eftersändning eller liknande. Denna förändringslista kollar brevbäraren igenom när posten är sorterad, för att kunna plocka ut alla brev med eftersändning osv innan allt sedan packas ner och delas ut.

Så har det varit de senaste 5-6 åren som jag varit anställd där, och det är samma system i hela Sverige.
 
Såklart hen får bli arg. Alla har rätt till sina känslor.

Problemet är inte att endel säger fel. Problemet är att postnord inte följer sina egna utfästelser. Det är rena lögner de skriver i sina villkor.

Jag har länge undrat hur de kan med att ta betalt för tjänster de inte utför och dessutom ha mage att i det finstilta skriva att ingen ersättning utgår om varan inte är ny. Om man har tänkt sköta sina åtaganden behöver man inte gardera sig så och det bör tydligt framgå i första raden att de inte tar särskilt seriöst på sitt uppdrag och att man inte bör anlita dem alls om det är begagnade saker som skickas eftersom de kommer slarvas bort och inte ersättas.
Man får ju också kanske se det såhär att de enda som ringer in till kundservice är de som har haft problem. Inte är det någon som ringer in och säger att leveransen har funkat. Även om det hade varit roligt.

Deras villkor är ganska basic och sedan är det inte postnord själva som sätter villkoren det är produktägaren som gör det. Sedan ska ju grejerna funka för det såklart och utredas närmare med produktägaren varför en tjänst alltid har problem.

De tog väl bort skicka lätt tjänsten pga att det inte funkade så bra. Så något har ju postnord gjort där iaf. Sen kan brevutdelningen bli bättre helt klart. Ledningen har lite att lyssna på helt enkelt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp