Har Postnord inga skyldigheter alls?

Man får ju också kanske se det såhär att de enda som ringer in till kundservice är de som har haft problem. Inte är det någon som ringer in och säger att leveransen har funkat. Även om det hade varit roligt.

Deras villkor är ganska basic och sedan är det inte postnord själva som sätter villkoren det är produktägaren som gör det. Sedan ska ju grejerna funka för det såklart och utredas närmare med produktägaren varför en tjänst alltid har problem.

De tog väl bort skicka lätt tjänsten pga att det inte funkade så bra. Så något har ju postnord gjort där iaf. Sen kan brevutdelningen bli bättre helt klart. Ledningen har lite att lyssna på helt enkelt.
Oavsett om deras villkor är basic eller inte så är det bra om de själva följer dem och det oavsett om det är pellejöns eller hoppsansa som äger produkten man köper. Man kan inte ha villkor som inte följs.

De tog bort namnet skicka lätt ja, den enda skillnaden är att de har ändrat namnet för produkten. Allt annat är precis likadant så nej, jag kan inte tycka att de har "gjort" något. De har bara bytt namn.
 
Då får den kunden inte bli arg om den får ett svar som sen visar sig vara fel och sedan skyller på postnord. Är det en kundservice medarbetare som säger fel är det en annan sak.

Därav rekommenderas kontakt med kundservice eller att man läser villkorennför tjänsten man köpt eller tänker köpa. 😁
Fast nog måste väl Postnords ombud ha en skyldighet att veta vad som gäller? Systembolagets ombud kan ju inte lämna ut sprit till en 13-åring, och sedan komma undan med att de var ett ombud.
 
Oavsett om deras villkor är basic eller inte så är det bra om de själva följer dem och det oavsett om det är pellejöns eller hoppsansa som äger produkten man köper. Man kan inte ha villkor som inte följs.

De tog bort namnet skicka lätt ja, den enda skillnaden är att de har ändrat namnet för produkten. Allt annat är precis likadant så nej, jag kan inte tycka att de har "gjort" något. De har bara bytt namn.
Eh nej, de har ändrat tjänsten helt. Den åker numera i paketflödet och inte i brevflödet. ;)
 
Fast nog måste väl Postnords ombud ha en skyldighet att veta vad som gäller? Systembolagets ombud kan ju inte lämna ut sprit till en 13-åring, och sedan komma undan med att de var ett ombud.
Ja, de har en skyldighet. Vilket postnord försöker följa upp såklart, MEN om de som jobbar där inte tar åt sig av den informationen som finns att tillgå så är det ju butik arbetsgivarens ansvar att dennes personal följer de rutiner och informationer som finns att tillgå.
 
Ja, de har en skyldighet. Vilket postnord försöker följa upp såklart, MEN om de som jobbar där inte tar åt sig av den informationen som finns att tillgå så är det ju butik arbetsgivarens ansvar att dennes personal följer de rutiner och informationer som finns att tillgå.

Fast nej. Det ar fortfarande Postnords ansvar att se till att deras regler utfors. Om deras ombud inte foljer vilkor och regler far de utbilda dem battre eller byta ombud.
 
Fast vad får du för post som har Citymail som avsändare? Post som enbart delas ut av CityMail bör komma rätt, där uppdateras registren varje dag, eller rättare sagt vid midnatt varje dygn.

När man jobbar där så börjar dagen med att all post sorteras. Varje brevlåda har sitt egna fack i ett kamskåp (ser ut typ en bokhylla med en miljard olika fack) och under varje hylla så finns lister där det står vem som bor på vilken adress osv. De listerna byts ut regelbundet och inte allt för sällan. Vissa kontor byter dem dagligen.

Om någon flyttat efter att listerna senast byttes, då får man varje morgon en såkallad "förändringslista" utskriven. Där står det vad som avviker mot vad som står på listen, tex om någon har eftersändning eller liknande. Denna förändringslista kollar brevbäraren igenom när posten är sorterad, för att kunna plocka ut alla brev med eftersändning osv innan allt sedan packas ner och delas ut.

Så har det varit de senaste 5-6 åren som jag varit anställd där, och det är samma system i hela Sverige.
Det är inte citymail som är avsändare utan de som delar ut. Möjligt att de uppdaterar oftare nu men för 9år sedan var det 1ggr/år vilket de angav både i telefon och när jag upphandlade posttjänster.
 
Det är inte citymail som är avsändare utan de som delar ut. Möjligt att de uppdaterar oftare nu men för 9år sedan var det 1ggr/år vilket de angav både i telefon och när jag upphandlade posttjänster.
Ah, det var så länge sedan. På 9 år hinner som tur är mycket hända :) Är det så länge sedan något negativt hänt så kan det ju vara schysst att skriva det. Sen dess har citymail dessutom hunnit heta alla möjliga varianter med Bring och sedan blivit Citymail. Och tro mig, rutinerna ändras kring allt mest hela tiden där :p Jag har nu inte jobbat där på några månader, ska dit och hjälpa till igen om några veckor och räknar med att vara totalt förvirrad de första dagarna pga det.

Det är väl få företag som jobbar precis likadant nu som för ca 10 år sedan (därmed inte sagt att alla blir bättre :cautious: men annorlunda blir nog hela samhället).
 
Ah, det var så länge sedan. På 9 år hinner som tur är mycket hända :) Är det så länge sedan något negativt hänt så kan det ju vara schysst att skriva det. Sen dess har citymail dessutom hunnit heta alla möjliga varianter med Bring och sedan blivit Citymail. Och tro mig, rutinerna ändras kring allt mest hela tiden där :p Jag har nu inte jobbat där på några månader, ska dit och hjälpa till igen om några veckor och räknar med att vara totalt förvirrad de första dagarna pga det.

Det är väl få företag som jobbar precis likadant nu som för ca 10 år sedan (därmed inte sagt att alla blir bättre :cautious: men annorlunda blir nog hela samhället).
Det står 9år i mitt inlägg som du citerade först 😊
 
Vilken fars...
Jag gjorde ett ärende via appen och fick svar av en fysisk person (yay!) på PostMord.
Han beklagade så mycket och bad mig kontakta mottagaren för att höra om det kommit fram trots att appen inte sa det.
Jodå, de hade fått mina skär, slipat dem och skickat tillbaka dem!
Han kollade sändningsnumret och de finns för avhämtning 15 km bort... :meh:
(Det syns inte i appen och det står att jag aviserats per mail, vilket inte har skett.)
Jag har minst fyra utlämningsställen betydligt närmare och det där de hamnat har inte ens samma tredje siffra i postnumret.
Dessutom har avsändaren köpt "Posten varubrev" vilket innebär att det ska gå direkt till min brevlåda.
Jag har skrivit detta till personen jag fick kontakt med på kundtjänst, få se om jag får svar.
 
Så trist för dig.
Har inte läst hela tråden, men har du ändrat adresserna till alla avsändare du bara kommit att tänka på? Så att posten kan skickas direkt till din nya adress?
 
Vilken fars...
Jag gjorde ett ärende via appen och fick svar av en fysisk person (yay!) på PostMord.
Han beklagade så mycket och bad mig kontakta mottagaren för att höra om det kommit fram trots att appen inte sa det.
Jodå, de hade fått mina skär, slipat dem och skickat tillbaka dem!
Han kollade sändningsnumret och de finns för avhämtning 15 km bort... :meh:
(Det syns inte i appen och det står att jag aviserats per mail, vilket inte har skett.)
Jag har minst fyra utlämningsställen betydligt närmare och det där de hamnat har inte ens samma tredje siffra i postnumret.
Dessutom har avsändaren köpt "Posten varubrev" vilket innebär att det ska gå direkt till min brevlåda.
Jag har skrivit detta till personen jag fick kontakt med på kundtjänst, få se om jag får svar.
Jag blev uppringd av kundtjänst! :D
"Jo, jag ser här att ditt brev drabbats av en felsortering, så jag tänkte höra till vilket utlämningsställe vi ska skicka det?"
"Jag vill ha det i min brevlåda!" svarade jag, "det är det som avsändaren betalat för!"
Tystnad.
"Eh, ja, OK, då bokar jag in en utkörning med lantbrevbäraren."
Ska bli intressant att se när/om de dyker upp! :angel1:
 
Jag blev uppringd av kundtjänst! :D
"Jo, jag ser här att ditt brev drabbats av en felsortering, så jag tänkte höra till vilket utlämningsställe vi ska skicka det?"
"Jag vill ha det i min brevlåda!" svarade jag, "det är det som avsändaren betalat för!"
Tystnad.
"Eh, ja, OK, då bokar jag in en utkörning med lantbrevbäraren."
Ska bli intressant att se när/om de dyker upp! :angel1:
Håller tummarna.
 
Jag blev uppringd av kundtjänst! :D
"Jo, jag ser här att ditt brev drabbats av en felsortering, så jag tänkte höra till vilket utlämningsställe vi ska skicka det?"
"Jag vill ha det i min brevlåda!" svarade jag, "det är det som avsändaren betalat för!"
Tystnad.
"Eh, ja, OK, då bokar jag in en utkörning med lantbrevbäraren."
Ska bli intressant att se när/om de dyker upp! :angel1:
Har du lantbrevbärare i normala fall?
 
Den här tråden åker upp igen, för deras inkompetens har nått nya nivåer.

Jag skickade en julklapp till sverige. För det första så fick mottagaren krav om tull och moms. Överklagade och slapp tullavgiften, men tydligen är det nu krav på att momsa även gåvor om de är värda mer än 1500 och kommer från ej EU-land. Momsen är ju inte postnords fel. Men...

... När jag fick besked om att paketet nått mottagarens ombud så skickade jag direkt en skärmdump med paketuppgifterna, väl medveten om att postnord ofta missar att avisera. På min skärmdump står rätt namn på asvändare och mottagare. Mottagaren fick en avisering(!) MEN. På Postnords egen avisering har de lyckats vända på vem som är avsändare och mottagare. Så trots att det STÅR PÅ LÅDAN att *mitt namn* är avsändare, så fick inte mottagaren hämta ut det, för hen heter inte *mitt namn*. Och på Avisen stod *mitt namn* som mottagare.

Det tog över en vecka med strul och tre besök hos ombudet för mottagaren att få ut sin försändelse.

:jawdrop::rage::rage::rage::rage::arghh:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp