Har Postnord inga skyldigheter alls?

Sorry, kunde inte låta bli... Ibland gör de rätt och informerar tydligt... :bow:
 

Bifogade filer

  • FB_IMG_1687354348042.jpg
    FB_IMG_1687354348042.jpg
    72,6 KB · Visningar: 167
Om du tänker på trustpilot betyget så har ju postnord bjudit in folk att recensera paket leveranserna och inte brev leveranser.

Jag jobbade en del med trustpilot när jag jobbade där men det lades ner lite innan jag slutade för att spara pengar. Men vet inte ok de tagit upp det igen. Så betyget kan ligga högt men recensionerna kan vara mindre betyg, det tar tid att förlora stjärnor på trustpilot.

Ja, precis, det var det som först kom upp när jag sökte. Där är snittet 4.2, jämfört med 4.6 i länken här i tråden. Men betygen (från idag och bakåt) är i stort sett genomgående 1.
 
Ja, precis, det var det som först kom upp när jag sökte. Där är snittet 4.2, jämfört med 4.6 i länken här i tråden. Men betygen (från idag och bakåt) är i stort sett genomgående 1.
Ja, de är ju sämre betyg men det är folk som själva går in och lämnar betyg. Postnord bjuder inte in längre pga ekonomin. Det var ett sätt att komma till bukt med problemen som fanns tyckte vi som fick arbeta med det men ledningen ville annat... som vanligt.

Du kan nog räkna med att betyget kommer gå ner men det tar lång tid innan det är nere på 1.2 som det började på innan postnord satsade på att bjuda in folk för att lämna recension.
 
Ja, de är ju sämre betyg men det är folk som själva går in och lämnar betyg. Postnord bjuder inte in längre pga ekonomin. Det var ett sätt att komma till bukt med problemen som fanns tyckte vi som fick arbeta med det men ledningen ville annat... som vanligt.

Du kan nog räkna med att betyget kommer gå ner men det tar lång tid innan det är nere på 1.2 som det började på innan postnord satsade på att bjuda in folk för att lämna recension.

Ledningen verkar vara ett stort problem, man får lätt intrycket att det är stora skygglappar på...
 
Hon har helt fel, så sprid inte den informationen. Jag var med och lämnade in bilar för ommålning från gult till blått, när uniformen och loggan byttes o.s.v.


Vet inte om hon kan ha menat att ombuden inte kan ta emot allt som företagscenter kan, men att ”gula posten” och ”blåa posten” skulle vara olika saker är osant.

Jag vet inte heller vad hon menade men hon sa att det ena var posten och det andra var postnord. Min tolkning blev att det är skillnad på de blå och gula eftersom det står postnord på de blå.

Returen var till ett postorderföretag från mig, på deras egna returetikett.
 
Postnord verkar ha en del interna problem enligt Seko-tidningen som kom för någon dag sen. En tjej hade blåst i visselpipan men det hade inte hörsammats så till sist pratade hon med media tror jag och då fick hon sparken istället. Inte nog med det så gjorde inte facket nånting för de fanns en uppgörelse som tjejen kunde ta om hon ville 😳
Klart man hade velat ha all fakta på bordet men ingen rök utan eld
 
Postnord verkar ha en del interna problem enligt Seko-tidningen som kom för någon dag sen. En tjej hade blåst i visselpipan men det hade inte hörsammats så till sist pratade hon med media tror jag och då fick hon sparken istället. Inte nog med det så gjorde inte facket nånting för de fanns en uppgörelse som tjejen kunde ta om hon ville 😳
Klart man hade velat ha all fakta på bordet men ingen rök utan eld

Hon sa upp sig som jag förstod det efter en erinran om det är samma tjej. De skulle väl prövas i rätten osv har jag för mig. Vet dock inte när.
 
Hon sa upp sig som jag förstod det efter en erinran om det är samma tjej. De skulle väl prövas i rätten osv har jag för mig. Vet dock inte när.
Jag kommer inte ihåg att jag läste nått om rätten men så kan det vara. Jag vet bara att reagerade på hela historien om missförhållanden.
 
Jag vet inte heller vad hon menade men hon sa att det ena var posten och det andra var postnord. Min tolkning blev att det är skillnad på de blå och gula eftersom det står postnord på de blå.

Returen var till ett postorderföretag från mig, på deras egna returetikett.
Och det är som sagt helt fel att det skulle vara två olika, så skrota den tanken och fortsätt inte sprida det till andra :)
 
Knappast. Det finns ett Postnord. Den gamla posten fusionerades helt med den danska posten.

Ja, jag skrev ju att det var samma företag.

Skulle tro med det ni säger att de skickat företagspaket till mig istället för privat och det ska man ju egentligen inte lämna in på butikernas ut- och inlämningsställen.
Att det finns företagspaket vet jag. Man måste lämna in det på speciella ställen, så kallade företagscenter eller bli hämtade på plats. De kan man inte lämna in på "vanliga" ställen.

Hon var ju luddig i sin förklaring annat än att det egentligen inte skulle lämnas in där utan på annat ställe (inte DHL eller Bring).
 
Ja, jag skrev ju att det var samma företag.

Skulle tro med det ni säger att de skickat företagspaket till mig istället för privat och det ska man ju egentligen inte lämna in på butikernas ut- och inlämningsställen.
Att det finns företagspaket vet jag. Man måste lämna in det på speciella ställen, så kallade företagscenter eller bli hämtade på plats. De kan man inte lämna in på "vanliga" ställen.

Hon var ju luddig i sin förklaring annat än att det egentligen inte skulle lämnas in där utan på annat ställe (inte DHL eller Bring).
Jo det kan man. Jag skickar företagspaket 2-3 ggr i veckan och lämnar utan problem in dem på den lokala konsumbutiken. Det enda problemet är att om det är någon ny blir de lite ställda eftersom allt är klart och de inte behöver göra annat än läsa av etiketten.
 
Ja, jag skrev ju att det var samma företag.

Skulle tro med det ni säger att de skickat företagspaket till mig istället för privat och det ska man ju egentligen inte lämna in på butikernas ut- och inlämningsställen.
Att det finns företagspaket vet jag. Man måste lämna in det på speciella ställen, så kallade företagscenter eller bli hämtade på plats. De kan man inte lämna in på "vanliga" ställen.

Hon var ju luddig i sin förklaring annat än att det egentligen inte skulle lämnas in där utan på annat ställe (inte DHL eller Bring).
Det som är grejen är ju att alla butiker som är i ett avtal med postnord har ju olika befattningar i avtalen. Vissa säljer bara frimärken medan andra bara kan lämna ut paket och inte ta emot osv.

Står på postnords lilla karta över serviceställen på hemsidan vad för befattning din butik har.

Frimärkesombud= säljer bara frimärken
Utlämningsställe= kan endast lämna ut paket och kanske ta emot skicka lätt försändelser.
Postombud= kan ta emot allt och lämna ut.

Däremot finns det regler för skrymmande försändelser såsom över 20 kg ska lämnas på företagcenter och även brandfarliga saker som däck osv.

Jag rekommenderar att man ringer/skriver till kundservice om man är osäker på vilken befattning ens butik har eller om avtal ens finns. Det är kundservice som vet bäst och inte någon anställd på en butik som jobbar i posthanteringen. Den som jobbar posthantering på vanlig butik är inte anställd av postnord. Därför ska ni ta det dem säger med en nypa salt.
 
Det som är grejen är ju att alla butiker som är i ett avtal med postnord har ju olika befattningar i avtalen. Vissa säljer bara frimärken medan andra bara kan lämna ut paket och inte ta emot osv.

Står på postnords lilla karta över serviceställen på hemsidan vad för befattning din butik har.

Frimärkesombud= säljer bara frimärken
Utlämningsställe= kan endast lämna ut paket och kanske ta emot skicka lätt försändelser.
Postombud= kan ta emot allt och lämna ut.

Däremot finns det regler för skrymmande försändelser såsom över 20 kg ska lämnas på företagcenter och även brandfarliga saker som däck osv.

Jag rekommenderar att man ringer/skriver till kundservice om man är osäker på vilken befattning ens butik har eller om avtal ens finns. Det är kundservice som vet bäst och inte någon anställd på en butik som jobbar i posthanteringen. Den som jobbar posthantering på vanlig butik är inte anställd av postnord. Därför ska ni ta det dem säger med en nypa salt.

Det fetade: Nä, de är inte anställda av PostNord men för mig som kund så representerar de PostNord. Det är alltså PostNords ansvar att se till att alla som representerar dem (även de som inte är direkt anställda) har tillräcklig information och lämnar ut rätt information till PostNords kunder.
 
Det fetade: Nä, de är inte anställda av PostNord men för mig som kund så representerar de PostNord. Det är alltså PostNords ansvar att se till att alla som representerar dem (även de som inte är direkt anställda) har tillräcklig information och lämnar ut rätt information till PostNords kunder.

Jag vill egentligen inte ta över Migos tråd mer med ”allmänna” grejer men det här, de åren jag jobbade i koncernen försökte vi verkligen få komma och hålla utbildning med de utlämningsställen som vårt kontor samarbetade med men de ”kunde redan det som behövdes”. Samma svar från 16 butiker. Så det är inte helt lätt alltid att ta ansvar för människorna som utför en tjänst man betalar för.
 
Det fetade: Nä, de är inte anställda av PostNord men för mig som kund så representerar de PostNord. Det är alltså PostNords ansvar att se till att alla som representerar dem (även de som inte är direkt anställda) har tillräcklig information och lämnar ut rätt information till PostNords kunder.
Det kommer ut information till dem löpande. Sen att deras arbetsgivare inte tar ansvar föt att alla har fått informationen är ju deras problem.

Och nej, de representerar inte postnord. De har ett avtal för att lämna ut eller sälja produkter från postnord. De är inte kundservice så du kan inte kräva att de ska kunna allt om brev och paket. Det är det kundservice är till för.
 
Det som är grejen är ju att alla butiker som är i ett avtal med postnord har ju olika befattningar i avtalen. Vissa säljer bara frimärken medan andra bara kan lämna ut paket och inte ta emot osv.

Står på postnords lilla karta över serviceställen på hemsidan vad för befattning din butik har.

Frimärkesombud= säljer bara frimärken
Utlämningsställe= kan endast lämna ut paket och kanske ta emot skicka lätt försändelser.
Postombud= kan ta emot allt och lämna ut.

Däremot finns det regler för skrymmande försändelser såsom över 20 kg ska lämnas på företagcenter och även brandfarliga saker som däck osv.

Jag rekommenderar att man ringer/skriver till kundservice om man är osäker på vilken befattning ens butik har eller om avtal ens finns. Det är kundservice som vet bäst och inte någon anställd på en butik som jobbar i posthanteringen. Den som jobbar posthantering på vanlig butik är inte anställd av postnord. Därför ska ni ta det dem säger med en nypa salt.

Det är inte riktigt allt som kan lämnas ut och tas emot av ombuden om man ska vara petig, t.ex. ass hanteras av FC (kan vara guld, värdepapper eller vapen bland annat) och går inte via ombud. Såvida det inte ändrats på senare år då det är ett par år sedan jag bytte yrke.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp