Bukefalos 28 år!

Hård i magen

Calvaro

Trådstartare
Har en liten 6 månaders kille som börjar äta mer och mer mat. Men han har lite problem med att han blir hård i magen. Behöver tips på vad man kan ge för "lösande" mat. Oturligt nog så gillar han morot och banan:banana: väldigt mycket och det är ju stoppande.....
Vi har prövat messmör, katrinplommonpure´ och päronpure´. Men vad finns det mer? Och vad ska man inte ge till hårda magar?
 
Sv: Hård i magen

Har för mig att brunare bananer är lösande och grönare bananer är stoppande...
 
Sv: Hård i magen

Kiwi är ju lösande.....
Blåbär....
Hrmmm... nu vet jag inte om jag får det rätt, men blåbär med socker i är lösande och blåbär utan socker är stoppande...

Eller var det tvärtom????
 
Sv: Hård i magen

Kokta morötter brukar sätta fart på magen, åtminstone på mina barn...
Kiwi brukar också vara effektivt

OM inte annat hjälper så kan du efter kontakt med BVC kanske testa Laktulos (finns på apoteket)
 
Sv: Hård i magen

Undvid helt banan & blåbär om barnet har mkt problem med hård mage.Läste att yoghurt kan vara bra, men det är ju oxå sött så jag förstår att man inte vill ge det.
Har använt messmör & rapsolja i vällingen & ersättningen mot hård mage.
 
Sv: Hård i magen

Skrapa frukt från ett övermoget päron och ge.
Fick jag tips om från BVC!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Oskar har ibland skov med rejält hård mage. Som nu. Jag ger ibland paraffinolja som ju inte tas upp av kroppen. Hjälper marginellt.Han...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 232
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 479
Senast: Blyger
·
Katthälsa Vår omplacering sen drygt en månad tillbaka har blivit lös i magen. Jag fick duscha av henne mitt i natten nu när jag upptäckte det...
Svar
5
· Visningar
483
Senast: Hoarfrost
·
Katthälsa Ok. Två problem: Tuva blir lätt hård i magen och Maggan lös. De äter blötmat (Bozita ren) ett halvt paket om dagen (delat på tre...
Svar
18
· Visningar
1 400
Senast: Tarnin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp