Bukefalos 28 år!

@Magiana Nu kanske du har medicin redan men om inte kanske det skulle hjälpa? Kan vara att jag är helt ute och cyklar men för mig hjälpte det med SSRI samtidigt med samtal när jag mådde som sämst.
 
@Magiana Det skulle inte fungera för dig att förskjuta arbetstiden något? Typ jobba från 07-16 i stället för 08-17? Jag jobbar 07.30-16 i dagsläget (30min lunch) och jag tycker att den där extra timmen på eftermiddagen gör att jag hinner med hur mycket som helst, jämfört med när jag jobbade 8-17 :)

Skulle det kunna fungera @Magiana ? :)
 
Hade hen ingen tid innan eller varför så lång tid?!
Jag vet faktiskt inte. Egentligen borde jag ringa och fråga. Suck, ytterligare en sån där sak jag borde göra... Jag ser det ju som en risk att gå så lång tid då jag redan haft en dipp då jag nästan slutade äta och knappt gick ur sängen. Några veckor innan det hade jag också ett ras, men inte lika illa.
 
Det jag menar är att slutar du kl 17 så är du med en färdigrätt antagligen färdigäten vid 17.30 och då har du 3-4 h en vanlig vardag att arbeta i din egen takt. Minutplanera inte om det stressar utan planera i stora, grova drag- Måndag laga mat för veckan (det lär du ju lätt tjäna några kronor på), tisdag trädgård, onsdag städa, torsdag trädgård, fredag trädgård, lördag inhandla material och mat, kanske hinner rida också, söndag trädgård. Typ, byt dagar om det regnar. Bara ett tips, passar det inte ditt tänk så bortse från det. Men jag tror att det skulle hjälpa dig i längden. Kram
Fast det handlar inte om att hinna även om man ofta säger att "jag hinner inte" det handlar om att man inte orkar. Om man tänker på energin som en ändlig resurs vilket den är och att efter arbetet som då måste göras finns bara en liten pott kvar som räcker till en eller två saker. Typ handla och äta, energi slut eller så blir det städa, äta osv. För tid har ju alla i överflöd om det inte var för att vi fick slut på energi skulle vi ju kunna jobba hela dygnet då skulle vi ha 24 h att göra allt vi vill och det kan vi ju inte.
 
Jag vet faktiskt inte. Egentligen borde jag ringa och fråga. Suck, ytterligare en sån där sak jag borde göra... Jag ser det ju som en risk att gå så lång tid då jag redan haft en dipp då jag nästan slutade äta och knappt gick ur sängen. Några veckor innan det hade jag också ett ras, men inte lika illa.
Har du en läkarkontakt? Det känns som ett halv akut besök där kanske är aktuellt?
 
Jag vet faktiskt inte. Egentligen borde jag ringa och fråga. Suck, ytterligare en sån där sak jag borde göra... Jag ser det ju som en risk att gå så lång tid då jag redan haft en dipp då jag nästan slutade äta och knappt gick ur sängen. Några veckor innan det hade jag också ett ras, men inte lika illa.
Ja, ring eller skriv på "mina vårdkontakter" eller vad det heter. Har du inte varit på nåt läkarbesök eller fått tid för det?
 
@Magiana Nu kanske du har medicin redan men om inte kanske det skulle hjälpa? Kan vara att jag är helt ute och cyklar men för mig hjälpte det med SSRI samtidigt med samtal när jag mådde som sämst.
Jag har nämnt det förr. Medicin är absolut inget alternativ och jag tänker inte förklara varför en gång till. Och där är det slutdiskuterat.

Skulle det kunna fungera @Magiana ? :)
Jag vet inte. Kanske. Jag vaknar ju ofta för tidigt. Ibland har jag fått använda den tiden till att göra ärenden, exempelvis verkstadsbesök. 4 morgnar sedan förra veckan har gått åt till ärenden. I morse använde jag tiden till yoga. I andra fall har jag bara legat kvar i sängen till ingen nytta.
 
Jag vet inte. Kanske. Jag vaknar ju ofta för tidigt. Ibland har jag fått använda den tiden till att göra ärenden, exempelvis verkstadsbesök. 4 morgnar sedan förra veckan har gått åt till ärenden. I morse använde jag tiden till yoga. I andra fall har jag bara legat kvar i sängen till ingen nytta.

Vad härligt att vakna så tidigt! Men det kanske jag tycker bara för att jag har så svårt att komma upp på mornarna :D
För om jag har fattat det rätt så är det ok att du sköter dina tider lite som du vill, dvs att det inte gör något om du skulle jobba 07-16 någon dag?
Om man inte vill göra ärenden eller yoga på morgonen, det kan ju vara skönt att få det gjort innan jobbet också :)
 
Nej. Jag har ingen läkarkontakt.
Om du orkar ta tag i det kan det nog vara en ide även om du just nu arbetar 75% på eget initiativ så är det ju för att du inte orkar 100% (och därmed egentligen borde ha en sjukskrivning). Men ja, jag kör samma för fsk vill inte ha låga sjukskrivningsprocent under lång tid och det är mycket lättare att leva utan deras regler eftersom min sjukdom inte tycks följa dom ;).
 
Vad härligt att vakna så tidigt! Men det kanske jag tycker bara för att jag har så svårt att komma upp på mornarna :D
För om jag har fattat det rätt så är det ok att du sköter dina tider lite som du vill, dvs att det inte gör något om du skulle jobba 07-16 någon dag?
Om man inte vill göra ärenden eller yoga på morgonen, det kan ju vara skönt att få det gjort innan jobbet också :)
Jag vill inte vakna för tidigt. Ibland har jag inte sovit klart.

Men jag vet inte om en timme hit eller dit har så stor betydelse ändå. Jag är ändå så slö.
 
Om du orkar ta tag i det kan det nog vara en ide även om du just nu arbetar 75% på eget initiativ så är det ju för att du inte orkar 100% (och därmed egentligen borde ha en sjukskrivning). Men ja, jag kör samma för fsk vill inte ha låga sjukskrivningsprocent under lång tid och det är mycket lättare att leva utan deras regler eftersom min sjukdom inte tycks följa dom ;).
Jag jobbar 100%. Egentligen orkar jag inte. Förra veckan var jag sjukskriven på halvtid i 3 dagar. Det underlättade för stunden men inte mer.
 
Jag vill inte vakna för tidigt. Ibland har jag inte sovit klart.

Men jag vet inte om en timme hit eller dit har så stor betydelse ändå. Jag är ändå så slö.

Om det är okej med ditt jobb så kanske du kan gå upp de gånger du vaknar för tidigt och jobba? Då kanske du är färdigjobbad redan vid 15-tiden på eftermiddagen och då har du ju möjlighet att både vila och t ex fixa i trädgården innan kvällen?
 
Om det är okej med ditt jobb så kanske du kan gå upp de gånger du vaknar för tidigt och jobba? Då kanske du är färdigjobbad redan vid 15-tiden på eftermiddagen och då har du ju möjlighet att både vila och t ex fixa i trädgården innan kvällen?
Före 16 kan jag nog inte sluta. Det är jag som har telefonen. De andra 2 är sällan tillgängliga. Och de dagar jag rider eller är bortrest, vinner jag ändå inte mycket, möjligen lite mindre stress att hinna till ridhuset under vinterhalvåret. Det är bara tillgängligt under en timme på kvällen.
 
Före 16 kan jag nog inte sluta. Det är jag som har telefonen. De andra 2 är sällan tillgängliga. Och de dagar jag rider eller är bortrest, vinner jag ändå inte mycket, möjligen lite mindre stress att hinna till ridhuset under vinterhalvåret. Det är bara tillgängligt under en timme på kvällen.

Ah, har du telefon under specifika tider så komplicerar det så klart lite grann.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Går det eller blir håret förstört då? Hår som hår eller? Saken är den att min hårkant på huvudet (ovanför pannan) inte är helt rak utan...
Svar
1
· Visningar
2 461
Senast: lilstar
·
Kropp & Själ Kära vänner, det kan vara så att jag har en 30-årskris*. Eller så är det bara time for change. Mitt hår är cirka 100% dödstråkigt...
2
Svar
27
· Visningar
3 586
Senast: Silkisif
·
Kropp & Själ Jag har precis bokat en tid hos frisören om bara några veckor och har redan panik! Hur ska jag klippa mig? :o Googlar som en galning...
2
Svar
32
· Visningar
16 466
Senast: elfi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp