Bästa schampot i vanlig livsmedelsbutik

Bukefalos 30 år!

kolblakkur

Trådstartare
Jag behöver byta schampoo då mitt nuvarande verkar upphöra att tillverkas. Jag har normalt skandinaviskt hår, dvs fint och det behöver tvättas varannan dag. Jag är för snål för märkes-schampoo, så vill ha något som kan hittas i vanlig livsmedelsaffär.

Detta är vad som finns på mitt lokala ICA. Vilket rekommenderar ni?

Bifogade filer

• IMG_1551.webp
    IMG_1551.webp
    292,8 KB · Visningar: 198
Jag behöver byta schampoo då mitt nuvarande verkar upphöra att tillverkas. Jag har normalt skandinaviskt hår, dvs fint och det behöver tvättas varannan dag. Jag är för snål för märkes-schampoo, så vill ha något som kan hittas i vanlig livsmedelsaffär.

Här blir det oftast Barnängen i någon variant.

Jag köper Barnängen - faktiskt på rekommendation av min frisör. Har kortklippt hår av bra kvalitet och utsätter det inte för några större påfrestningar (blekning, värme etc). Kör enbart schampo, ej balsam.

Har tidigare använt Tresemme utan bekymmer. Fructis är nog det enda som absolut inte funkar med mitt hår.

Jag använder garnier respons honey treasures, både schampo och balsam. Upplever faktiskt ingen skillnad alls från när jag använde snordyra märken. Har väldigt långt hår som är både skandinaviskt fint och vågigt/lockigt.

Är det bara schampo så gillar jag även L'oreal Elvital Hyaluron Plump (lila flaskan), men balsamet blev lite för klent för mitt hår.

Jag är absolut ingen nörd och egentligen alla frisörers största mardröm. Men jag kör på Barnängen, den blå flaskan som heter nått med tunt och fint hår. I olika konstellationer är det Barnängen jag haft sen jag var barn.

Jag använder Schwarzkopf gliss vita serie, burken med inpackning har HaptIQ och är oförskämt bra för sitt pris (60-70kr). Lika bra som burkar för 400kr, om inte bättre.

När jag var yngre med högre fettproduktion i hårbotten så fungerade fruktis bäst för mitt hår. Barnängens med örter är också bra.

Jag har låååångt hår, lite självfall. Blir lätt torrt och tovigt, kan inte slarva med vad jag använder för produkter.

Den lila från Elvital (Hyaluron någonting). Brukar köpa den i storpack med pump från Rusta eller Normal. Funkar toppen på mitt hår, bättre än det dyra frisörschampot jag köpte hos frissa i våras 😁

Jag är nöjd med By Veira :up: tycker de har helt ok innehåll (inte massa silikon) och deras repair mask gillar jag mycket. Använder deras detox-schampo då mitt vatten är hårt och har högre manganhalt.

Tresemme brukar jag ha. Helst schampoo och balsam med kokos. Jag har åt det tunnare hållet när det gäller hårstrån men långt. Sambons tös har tjockt långt hår och använder det gröna från Barnängen.

Tyckte jag såg tresemme på hyllan

Bifogade filer

• IMG_0878.webp
    IMG_0878.webp
    586 KB · Visningar: 89

Liknande trådar

• Vettiga schampon och balsam i vanlig butik
  • R
    Vem hjälper hjälparen?
  • Schampoo bar
  • Balsammetoden/no poo

Hästnyheter