Bukefalos 28 år!

Det är ju dessa preparat som jag har provat med, men lössen är kvar, en halv vecka senare så finns de där igen. Därav att jag tänkte följa tipset jag fick att köra lusmedel varje dag i en veckas tid och hoppas att de försvinner sen. Annars så får jag väl leka skinnheads ;) Suck
 
Om lössen hälsar på varannan helg får du nog vara skinhead ganska länge för att slippa det. Är barnen stora nog att föra på tal att de behöver avlusas och få hjälp med tvätt hemma hos andra föräldern? Det vore kanske den bättre vägen att gå.
 
Barnen är 6 och 8 år. Säger inte till att det är dags för avlusning. Nu sist kom vi på av en slump genom att barnen kliade sig i hårbotten när de sov att de troligtvis hade löss. Och de hade de ja. Den andra föräldern säger att h*n sköter, men barnen säger något helt annat. Samma sak med eksemsmörjning.
 
I Australien har man haft stora problem med resistenta löss och kommit fram till en giftfri metod som fungerar även om man får hålla på ett tag.
Man tar balsam och blandar ut det med rejält med salt, så att det blir mer som en saltlösning. Sedan blöter man håret och gör som en inpackning av den här blandningen och låter den sitta en halvtimme ungefär. Detta upprepar man sedan i takt med lössens livscykel som om jag kommer ihåg rätt är tio dagar (går att kolla upp hur lång tid det tar innan äggen kläcks) och fyra till fem gånger.

Metoden upptäcktes när barn med resistenta löss åkte badsemester. Deras mamma var van att kamma ur löss eftersom inga medel bet på dom och upptäckte att det blev mindre och mindre så länge barnen fick bada i havet. Vilket är logiskt eftersom salt ju är giftigt för alla i för stora doser.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag blir tokig. Jag skrev ju i början av sommaren att vi hade löss, vi är fortfarande inte av med dom. Under tva perioder i sommar har...
Svar
16
· Visningar
1 394
Senast: turbofling
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 210
Senast: Sassy
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 320
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 243
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp