Harry Potter och Fången från Azkaban (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
11 goda specialroller.
1 död bybo.
Så minst 12 goda ifrån början.
Finns det ytterligare en bybo är det fördelningen 13-7 som det gissades på tidigare i leken

Lite tankar om sior
Lilltess som är siare och kommer garanterat ha siat.
Sen har vi Ron Weasley som också har två sior - så även där kan det komma en sia.
Sen kan ju Errol ha skickat ett paket som kan ha innehållit en sia så där är ytterligare en sia möjlig (O_o) dock så kan eventuellt paket innehålla någonting annat eller så kan paketet ha kommit på avvägar och då bör ju tjuven ha samma deal som Errol vad det gäller när paketet skickas, levereras och kan användas.

DL 1
18:17 Lobelia röstar på Lilltess
19:49 Blacksmithfarm röstar på Habina
20:02 cirkus röstar på FiaM
20:24 fio röstar på Klara
20:47 niyama röstar på fio
20:50 Klara röstar på cirkus
20:53 Mirtai röstar på Habina
20.55 Artline röstar påniyama
21.04 Lilltess röstar på Niyama
21.06 Mirtai ändrar röst till Klara
21.07 LenaH röstar på Artline
21.08 Koppen röstar på Cirkus

21:15 glömmerallt röstar på Artline
21:15 Niyama ändrar röst till Artline
21:17 Gabby_Ossi röstar på Mirtai
21:20 Idahoe röstar på Lilltess
21:23 glömmerallt ändrar röst till lilltess
21:25 Snurrfian röstar på lilltess
21:26 Hjartagna röstar på mirtai
21:27 LenaH ändrar röst till lilltess
21:30 Habina röstar på mirtai
21:30 quarter4ever röstar på lilltess
21:44 bollen__ röstar på artline
21:45 FiaM röstar på cirkus

För att ha lite koll, @cirkus du menar alltså Fio och Mirtai som röstade på Klara? Jag undrar om man vågar gå så mycket på DL1 däremot tycker jag att det kan vara bra att gå tillbaka och kolla längre fram när man vet lite mer.

@Snurrfian
Håller med. Det är lättare att analysera DL1 ju mer info som finns.
Såklart så röstar ju många goda på goda ffa i DL1. Det enda som man kan veta är att tvillingarna inte bör röstat på varann (förutom nån gång då jag tror Sasse råkade initiera en lynch på sin egen tvilling).

Men nånstans måste man ju börja så att börja med att kika på dom man vet röstat på en god kan ju vara en ände.

Och sen kan jag erkänna att jag tycker det är trist om alla sitter och väntar på att Lilltess ska komma in och fläska iväg ett långt inlägg och god/ond förklara någon...

Så jag försöker fundera lite för att bidra. Jag ska snart till stranden och ridskolan är(vågar mig låååångt ifrån toan) och då blir det tyst ifrån mig fram till tidig kväll (17 tiden eller så svensk tid)

Varför är det skumt att skriva om smulor?
Temabaserat, de onda är dödsätare + att ulvar käkar. (och så var det en förstadagsröst)

Har börjat läsa ikapp nu. En hel del att gå igenom.
Fast denna gången var det ju inte ett dugg dåligt iom blodgivaren! Snarare det absolut bästa nu när vi vet vem siaren är

Tänker att det också gör att ulvarna får mer fritt fram för vågar ängeln skydda någon annan än siaren nu?

Det diskuteras en hel del kring ängeln nu när Lilltess blev uppväckt. Och det går ju se på olika sätt, dels om den vågar skydda någon annan än Lilltess, men även att det kan vara skönt att slippa outa sig för den onda spionen...

Jag har kollat lite på röstningen av de röster som ligger på mig, jag vet ju min roll så jag ville kolla lite extra där.

Och det är faktiskt Klara som sticker ut - hon lägger en röst som känns väldigt enkelt motiverad.
FiaM kan jag förstå - hon fick en röst av mig med en motivering som hon reagerar på
Koppens röst känns inte heller skitskum
Lite märkligt att detta är inlägget före uppdateringen där Klara käkas?
Signal från lyan att de tror cirkus är ond utanför? Kasta misstankar?
Men det är väl kanske troligare att det är en slump...

11 goda specialroller.
1 död bybo.
Så minst 12 goda ifrån början.
Finns det ytterligare en bybo är det fördelningen 13-7 som det gissades på tidigare i leken

Lite tankar om sior
Lilltess som är siare och kommer garanterat ha siat.
Sen har vi Ron Weasley som också har två sior - så även där kan det komma en sia.
Sen kan ju Errol ha skickat ett paket som kan ha innehållit en sia så där är ytterligare en sia möjlig (O_o) dock så kan eventuellt paket innehålla någonting annat eller så kan paketet ha kommit på avvägar och då bör ju tjuven ha samma deal som Errol vad det gäller när paketet skickas, levereras och kan användas.

Va? Errols paket är väl inte framme än? Det kom väl dagDL efter att det skickades, dvs ikväll?

Hur menar du nu?

Klara, du och FiaM röstade på mig.

Klara var god. Då finns du och FiaM kvar som röstade på mig.

FiaM's röst kan jag förstå till viss del så den är något mindre skum än din. Du la en andraröst med en rätt fluffig motivering alltså är du skum.

Och sen kan jag erkänna att jag tycker det är trist om alla sitter och väntar på att Lilltess ska komma in och fläska iväg ett långt inlägg och god/ond förklara någon...

Så jag försöker fundera lite för att bidra.

Då kan jag ju bidra lite med vad jag såg sent i går kväll när jag var på jobbet. Blev väldigt tydligt idag när Klara käkades, därför väntade jag tills nu efter natt DL. Jag såg nämligen ett sannolikt felpostat inlägg från Lobelia som troligtvis skulle hamnat i lyan där hon ändrat till "Äntligen tillbaks" När det från början stod något i stil med om dom skulle ta Klara... Tyvärr hann jag inte citera inlägget. Men 5 minuter senare skriver hon ytterligare ett inlägg med sina tankar.. Att hon dessutom röstade på Lilltess i första DL gör inte saken bättre..

Jag kan ju inte göra annat än att rösta på Lobelia efter detta såklart så jag lägger en tidig röst då jag ska sova nu och åka iväg och terrängträna i em låååångt bort så jag hinner inte hem innan DL.

fio röstar på Lobelia

Klara, du och FiaM röstade på mig.

Klara var god. Då finns du och FiaM kvar som röstade på mig.

FiaM's röst kan jag förstå till viss del så den är något mindre skum än din. Du la en andraröst med en rätt fluffig motivering alltså är du skum.
Det kan jag hålla med om ifall det hade vart DL 3 eller 4 men inte nu.
Jag tyckte du spred småeldar lite här och var. Det var det enda jag kunde komma på just då.
i förra leken resonerade jag på samma sätt och det skulle jag inte gjort. Blev ju misstänkt direkt. Det gör att jag kommer hålla ett öga på dig. Kan lika gärna vara du som har en ond roll och ulvarna valde att käka Klara för hon anses vara ett större hot än mig.

Lite funderingar från min sida.

Vi har förhoppningsvis två sior genomförda nu. Och jag tror (hoppas i alla fall) inte att någon skulle valt att sia Klara?
Men, visst, jag kan hålla med om att det blir trist om alla sitter och rullar tummarna i väntan på att (främst Lilltess) de kommer in och skriver något vi kan tolka kring sior.

Då kan jag ju bidra lite med vad jag såg sent i går kväll när jag var på jobbet. Blev väldigt tydligt idag när Klara käkades, därför väntade jag tills nu efter natt DL. Jag såg nämligen ett sannolikt felpostat inlägg från Lobelia som troligtvis skulle hamnat i lyan där hon ändrat till "Äntligen tillbaks" När det från början stod något i stil med om dom skulle ta Klara... Tyvärr hann jag inte citera inlägget. Men 5 minuter senare skriver hon ytterligare ett inlägg med sina tankar.. Att hon dessutom röstade på Lilltess i första DL gör inte saken bättre..

Jag kan ju inte göra annat än att rösta på Lobelia efter detta såklart så jag lägger en tidig röst då jag ska sova nu och åka iväg och terrängträna i em låååångt bort så jag hinner inte hem innan DL.

fio röstar på Lobelia

Det var ju minst sagt intressant.
Jag reagerade på inlägget när jag läste igenom tråden eftersom jag inte kom ihåg att jag läst att hon skulle iväg. Men så tänkte jag att jag hade missat det.

(edit, bara för att klargöra: mitt svar på fios inlägg hänger inte ihop med mina tankar kring sior, ifall någon skulle få för sig det. jag såg hennes svar och passade på att citera det i samma inlägg...)

fio röstar på Lobelia

Detta låter som en riktig blooper! Synd att du inte hann citera!

Det kan jag hålla med om ifall det hade vart DL 3 eller 4 men inte nu.
Jag tyckte du spred småeldar lite här och var. Det var det enda jag kunde komma på just då.
i förra leken resonerade jag på samma sätt och det skulle jag inte gjort. Blev ju misstänkt direkt. Det gör att jag kommer hålla ett öga på dig. Kan lika gärna vara du som har en ond roll och ulvarna valde att käka Klara för hon anses vara ett större hot än mig.

Jag läste din motivering.

Vad menar du att i förra leken så resonerade du på samma sätt?

fio röstar på Lobelia
Nån mer som såg detta?
Låter som Lobelia skrivit årtiondets blooper!

Jag läste din motivering.

Vad menar du att i förra leken så resonerade du på samma sätt?
Jag fick röster på mig och iom att jag hade en specialroll så blev jag misstänksam mot de som röstat på mig. Hade säkert lynchats pga att jag nämnde det om det inte var för att nån annan skrev nåt märkvärdigare. Och sedan prickade jag in en ond först av alla i nästa DL och då blev jag käk direkt.

Detta låter som en riktig blooper! Synd att du inte hann citera!

Håller med!

I värsta fall försöker fio lägga ett villospår men det tror inte jag. Om det vore så och Lobelia är god då swischar fio högst upp på ulvlistan och den risken tror jag inte att ulvarna skulle ta. Så jag tror att dagens röst kommer bli enkel. Jag kommer följa fio

cirkus röstar på Lobelia

Det roliga är att nu kommer ingen våga lägga andra rösten på Lobelia :cool: ulvvarning direkt...
Men det är ju rätt uppenbart att hon gjort bort sig

Edit: cirkus hann rösta :p

Jag fick röster på mig och iom att jag hade en specialroll så blev jag misstänksam mot de som röstat på mig. Hade säkert lynchats pga att jag nämnde det om det inte var för att nån annan skrev nåt märkvärdigare. Och sedan prickade jag in en ond först av alla i nästa DL och då blev jag käk direkt.

Men du blir ju alltid misstänksam är du får röster på dig ;)

Likadant i leken jag var med i senast - du var god och om jag inte missminner så hade du en sån roll att du borde försökt bli käkad (inte lynchad) för då skulle du garanterad dragit med dig en ond i fallet - du var godförklarad bland annat av mig (då var jag tvilling) i den leken minns jag. Av de som röstat på dig i första DL var åtminstone två onda - så du hade ju rätt i att misstänka de som röstat på dig

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
18 541
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
18 487
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
15 544
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 656
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31