Harry Potter och Fången från Azkaban (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
DL 3
11:17 cirkus röstar på Lobelia
11:20 Koppen röstar på Lobelia
11:21 Lilltess röstar på Lobelia
12:18 Mirtai röstar på Lobelia

12:50 Blacksmithfarm röstar på Lobelia
13:08 Habina röstar på Lobelia
14:55 Niyama röstar på Habina
15:01 Blacksmithfarm ändrar röst till Habina
16.00 Bollen__ röstar på Habina

Lobelia: 5
Habina: 3
Tre röster irad på Habina. Har Niyama fått info om henne tro? Jag kan inte hitta nåt inlägg som tydligt visar det dock. Självklart är det bättre att få ut en ond spion före en ulv, men jag är inte lika säker på att Habina är ond. BSF hakar på redan efter 5 min också.
Jag kan inte hitta nåt skumt hos bollen__ men BSF är lite lurigare, så det reagerar jag lite på nu.

Edit: tog bort mitt röstinlägg på habina och la det i en egen post

Oups... I och O ligger bredvid varandra på tangentbordet...

(edit stavfel igen... fröst - är det ett ord ens??:p)
[/QUOTE]
"Q hann först;)"
ja idag har tid att vara med som jag brukar ;)

Senast ändrad:
Jag ska iväg till min morfar ikväll så för att jag inte ska glömma det så röstar jag också nu. Sedan jag var inne senast har Niyama pekat ut Habina som den onda spionen. Den kan i och för sig inte göra lika mycket skada som tjuven men utan den så hamnar i alla fall ingen mer spioninfo i lyan (den vägen iaf). Jag har inte räknat efter exakt men det känns som att vi har råd att vänta med ulvarna, och dessutom räknas alla onda med i avgörandet om vem som vinner spelet i den här leken.

Så eftersom Niyama hade rätt igår och jag tror att det går att lita på henne så följer jag rösten på Habina som har spelat skumt hela tiden, vilket skulle kunna vara ett sätt att försöka visa sig för lyan.

Gabby_Ossi röstar på Habina

Okej nu har jag lite tid..

Här är mina onda:

Lobelia: Pga av att jag tycker att det är jättekonstigt att hon inte på något sätt försvarar sin sin blooper.

LenaH: Pga mina tidigare tankar. Enligt mig anser jag att hon följt strömmen i alla DL. Dessutom en smart god LenaH borde ha följt Niyama igår och ändrat sin röst till Artline.

Habina: Pga att jag litar på Niyama och tror att hon vet något. Dessutom hade även en smart god Habina bytat röst igår till Artline.

Mina mittemellar:

BSF: Tycker att det är väldigt märkligt att hon fick för sig att jag siat LenaH god? Hon säger att hon missförstått men jag kan inte se något i mitt inlägg som tyder på det. Jag skrev att jag då varken misstänkte Fio eller Lobelia. Då misstänkte jag inte lobelia eftersom jag ville ge henne en chans att försvara sin blooper.

Mina goda:

Niyama: Pga att jag har placerat henne väldigt bra i mitt pussel och att hon hade rätt om Artline. Tror även hon har rätt om Habina!

De andra har jag ingen uppfattning om än riktigt.

Bollen däremot har jag fått känslan av att hon är lite bundis med BSF, är det bara jag?

Jag har suttit och velat lite, båda kandidaterna idag känns som säkra alternativ.
Lobelia är jag övertygad om att hon är ulv efter fios inlägg om bloopern, fio vet vi ju att hon var god( tvilling) så finns ingen som helst anledning att misstro henne.
Jag hade ju själv ögonen på Habina så är inte överraskad över att Niyama så tydligt visar att hon tillhör de onda, ville bara ha det bekräftat innan jag la min röst idag.
Jag är övertygad om att Niyama har info idag också, precis som igår, så jag följer hennes spår idag, har ingen som helst anledning att tvivla på att den är rätt.
Lobelia kan vi ta imorgon
quarter4ever röstar på Habina

DL 3
12:18 Mirtai röstar på Lobelia12:50 Blacksmithfarm röstar på Lobelia
16:00 bollen_ röstar på Habina
16:22 quarter4ever röstar på Habina
16:27 Gabby_Ossi röstar på Habina

Habina: 5

Jag har suttit och velat lite, båda kandidaterna idag känns som säkra alternativ.
Lobelia är jag övertygad om att hon är ulv efter fios inlägg om bloopern, fio vet vi ju att hon var god( tvilling) så finns ingen som helst anledning att misstro henne.
Jag hade ju själv ögonen på Habina så är inte överraskad över att Niyama så tydligt visar att hon tillhör de onda, ville bara ha det bekräftat innan jag la min röst idag.
Jag är övertygad om att Niyama har info idag också, precis som igår, så jag följer hennes spår idag, har ingen som helst anledning att tvivla på att den är rätt.
Lobelia kan vi ta imorgon
quarter4ever röstar på Habina
Röstar du två gånger idag? :p

DL 3

jag la ut mitt röstinlägg i en egen post, så kanske blev det ett annat klockslag på det nu?
kanske inte var nödvändigt, höll på med röstinlägget när jag svarade på din kommentar

lilltess ändrar röst till LenaH

för att ingen förvirring skall skapas och att jag är säker på att hon är ulv pga sitt väldigt defensiva spel. En god LenaH sticker ut hakan något mer och hade kommit med mer teorier. Tycker mest att hon svarat på mina tankar om henne.

DL 3

16:33 Lilltess ändrar röst till LenaH

Lobelia: 4

LenaH: 1

Velar som fan nu. Läste Niyamas teori på Habina och blev riktigt imponerad. Tänk om man själv kunde vara så klarsynt!
Jag kanske ändrar mig om det visar sig att det står lika mellan Habina och Lobelia.
Spelar eg ingen roll vem av dom som lynchas men åas bör ju den onda spionen ut först.
Och när jag tänker efter så skrev jag tidigare att jag tyckte Habina spelar annorlunda och inte är lika på som hon brukar.
Därför:
Koppen tar tillbaka sin röst på Lobelia

Koppen röstar på Habina

lilltess ändrar röst till LenaH

för att ingen förvirring skall skapas och att jag är säker på att hon är ulv pga sitt väldigt defensiva spel. En god LenaH sticker ut hakan något mer och hade kommit med mer teorier. Tycker mest att hon svarat på mina tankar om henne.

Aldrig varit så enkelt som i den här leken. Habina idag, LenaH imorgon och Lobelia dagen efter det :rofl:

Habina - tror att hon försökte hjälpte lyan och att hon förstod att Art var tjuv.

LenaH - tror Lilltess siat henne + skumt spel igår.

Lobelia - kan ha tabbat sig.

j
Komiskt om Lobelia klarar sig igen för att andra lyckas vara ännu skummare :laugh:
Jag tänkte just detsamma :laugh:
Har det hänt att en så uppenbart ondförklarad klarat sig i två lyncher?? Utan att ha blivit räddad av sina kamrater alltså? för nu är det ju mer vi goda som struntar i att rösta ut henne?:p

Hall Of Fame status på den!!!
:D

Aldrig varit så enkelt som i den här leken. Habina idag, LenaH imorgon och Lobelia dagen efter det :rofl:

Habina - tror att hon försökte hjälpte lyan och att hon förstod att Art var tjuv.

LenaH - tror Lilltess siat henne + skumt spel igår.

Lobelia - kan ha tabbat sig.
ja de kan inte ha det så muntert i lyan misstänker jag:rofl:
(inte för att jag tycker synd om dem)
:p

DL 3

12:18 Mirtai röstar på Lobelia
12:50 Blacksmithfarm röstar på Lobelia
16:33 Lilltess ändrar röst till LenaH
16:36 Koppen ändrar röst till Habina

Lobelia: 3
Habina: 6
LenaH: 1

(Q, jag låter tiden för den första rösten stå...)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
18 312
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
18 133
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 887
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 625
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Septisk artrit
  • WE-tråden