Hårtänger!

Azalea

Trådstartare
Min locktång har efter typ 15 års användning gått i graven. :angel: Alltså måste jag köpa en ny.. Vad använder ni för locktänger? Är det nåt särskilt man bör tänka på när man väljer?
Jag kan fasen inget om hår och hårstyling, men är säker på att buke kan råda!

Tips om bra plattänger önskas också.
 
Jag har en CeraWand, tycker den är toppenbra. Det är ganska lätt att variera storleken på lockarna. Ganska jobbig dock om man har mycket hår, som jag har, då tar det ett tag att jobba igenom allt :p(fast det gör det väl iofs med de flesta locktänger...)
 
Jag har en CeraWand, tycker den är toppenbra. Det är ganska lätt att variera storleken på lockarna. Ganska jobbig dock om man har mycket hår, som jag har, då tar det ett tag att jobba igenom allt :p(fast det gör det väl iofs med de flesta locktänger...)

Jag har ganska tunt hår, enda gångerna det känns nice är ju typ att det faktiskt kan självtorka och att det går rätt fort att locka. :up:
 
Vill bara dela med mig om en rolig sak som hände på ett forum för några år sedan.

En medlem (inte troll) ville veta var man kunde köpa en locktång för vänsterhänta. Hon hade bara fått tag i sådana för högerhänta och det var ju skitjobbigt för henne som var vänsterhänt.

Hur vi än förklarade att det ju var samma så sa hon hela tiden att vi inte förstod. :-)
 
Vill bara dela med mig om en rolig sak som hände på ett forum för några år sedan.

En medlem (inte troll) ville veta var man kunde köpa en locktång för vänsterhänta. Hon hade bara fått tag i sådana för högerhänta och det var ju skitjobbigt för henne som var vänsterhänt.

Hur vi än förklarade att det ju var samma så sa hon hela tiden att vi inte förstod. :-)

Haha! Ja man ska vara tacksam att man är högerhänt. ;)
 
Min locktång har efter typ 15 års användning gått i graven. :angel: Alltså måste jag köpa en ny.. Vad använder ni för locktänger? Är det nåt särskilt man bör tänka på när man väljer?
Jag kan fasen inget om hår och hårstyling, men är säker på att buke kan råda!

Tips om bra plattänger önskas också.

Ta en tång som är bade locktång och plattång I ett!

OBH Nordica Björn Axén Tools Straight & Curl Nano Pro har jag, mycket nöjd!
 
Lanar traden lite och hoppas ocksa fa rad om det finns nagon superlocktang for oss med typiskt Skandinaviskt har, d.v.s tunnt. Eller. Jag har ganska mycket har, men varje harstra ar sa tunnt och "glatt", och lockar sitter bannemig inte!
 
Ta en tång som är bade locktång och plattång I ett!

OBH Nordica Björn Axén Tools Straight & Curl Nano Pro har jag, mycket nöjd!


Jag har en sån fram babyliss, men tycker den är omöjlig.. Det är liksom en kant mellan plattan och den böjda, vilket syns på håret sen :cautious:
Men den modellen du tipsar om kanske är bättre utformad, ska gå och kika nån dag :)
 
Jag har en plattång från Ga.Ma, den funkar bra och jag är nöjd! Har väldigt tjock och lockigt hår och mitt blir platt och fint med hjälp av den :)
När den behöver bytas ut blir det nog samma märke eller en från ghd, dom ska vara bra men är lite dyrare!

Locktänger kan jag inget om :D
 
Jag har en sån fram babyliss, men tycker den är omöjlig.. Det är liksom en kant mellan plattan och den böjda, vilket syns på håret sen :cautious:
Men den modellen du tipsar om kanske är bättre utformad, ska gå och kika nån dag :)

Denna drar du håret på ett speciellt sätt så du skapar lockarna, Så man kan linda runt (och då är det runt utan plattan) men jag klämmer, drar och locker "on the fly".

@Stefffie kolla på en tången du också, mitt hår är sådär omöjligt att locka I vanliga fall men denna går det med. Första gången jag gick till frisör för en uppsättning skulle jag ha lockar I håret för jag aldrig haft det... Hon satte upp med hårnålar för det skulle hålla, (hade varnat henne manga ganger) jag reste mig ur stolen för kompisen skulle får sitt hår uppsatt, lockarna raknade.... :cry: Dock hann hon tack vare att vi hade gott om tid göra om och gjorde så en uppsatt lockfrisyr. :)
 
Later ju lovande, men tyvarr verkas det inte som att den saljs i mina avkrokar (UK).. Ar nog inte riktigt sa brydd att jag skickar fran Sverige - det finns nog en anledning till att jag ar 25 och vet ingenting om att locka har eller harstyling i overlag! :)

Tack for tipset dock!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 176
Hästmänniskan Jag håller på att sälja min häst, det är även första gången någonsin jag säljer en häst och jag tycker det är svårt att veta exakt hur...
Svar
7
· Visningar
1 028
Senast: Görel
·
Anläggning Jag har nyligen grävt i frågan rätt intensivt och de svaren jag hittade i en tydligen låst tråd var inte riktigt korrekta. 1...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 223
Senast: Freazer
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 802
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp