Schwartzkopf har permanenta färger nu. Inte så extrema som de semipermanenta, men grönblått tror jag att jag har sett. Jag vet inte hur bra de håller, men det kan ju vara värt ett försök 🙂

Det låter ju lovande! Lyckas dock inte hitta grönblått/mörkgrön bland de permanenta färgerna när jag googlar men kan väl tänka mig mörkt lila också för den delen. I värsta fall får jag väl färga tillbaka till svart 😅

Det låter ju lovande! Lyckas dock inte hitta grönblått/mörkgrön bland de permanenta färgerna när jag googlar men kan väl tänka mig mörkt lila också för den delen. I värsta fall får jag väl färga tillbaka till svart 😅
Deras LIVE-serie har både mörkgrönt, typ Jade och en riktigt snygg denim/mörkblå. Båda är permanenta. :) Jag har provat den blå för några år sedan och tycker mig minnas att den höll okej.

1746808291095.webp

Deras LIVE-serie har både mörkgrönt, typ Jade och en riktigt snygg denim/mörkblå. Båda är permanenta. :) Jag har provat den blå för några år sedan och tycker mig minnas att den höll okej.

De gröna nyanserna verkar inte säljas i Sverige alls :cautious: får bara upp träffar från UK när jag söker. Segt!

Annars är den färgen ungefär vad jag är ute efter.

Meh! Funkar inte Ebay eller Amazon heller?

Ska googla lite mer men Amazon levererar den inte till Sverige. Undrar om det är någon ingrediens som inte får säljas här...

På ebay är det lite samma, främst UK säljare där frakt och tull blir galet dyr i förhållande till färgen 😅

Ska googla lite mer men Amazon levererar den inte till Sverige. Undrar om det är någon ingrediens som inte får säljas här...

På ebay är det lite samma, främst UK säljare där frakt och tull blir galet dyr i förhållande till färgen 😅
Men så typiskt! Jag hade kunnat skicka men vet inte om det vore värt portot då heller. Mig veterligen skulle jag inte betala någon tull dock. :D
Du kan inte köpa från någon salong?

Men så typiskt! Jag hade kunnat skicka men vet inte om det vore värt portot då heller. Mig veterligen skulle jag inte betala någon tull dock. :D
Du kan inte köpa från någon salong?

Jag ska kika runt lite och se om det finns några enklare (läs: latare) alternativ än att handla utanför EU. Drömmen hade varit att kunna skaffa färg i mataffären, precis som jag gör nu :D

Jag borde såklart kolla hos salongerna men vi har inga ens pyttelite alternativa frisörer i närheten så det känns läskigt att gå in och fråga haha :p

Jag ska kika runt lite och se om det finns några enklare (läs: latare) alternativ än att handla utanför EU. Drömmen hade varit att kunna skaffa färg i mataffären, precis som jag gör nu :D

Jag borde såklart kolla hos salongerna men vi har inga ens pyttelite alternativa frisörer i närheten så det känns läskigt att gå in och fråga haha :p
Du gillade inte Manic Panics Venus Envy?
Förut hade dom även en mörkare grön (min kompis hade den) men jag hittar den inte nu :meh:

Du gillade inte Manic Panics Venus Envy?
Förut hade dom även en mörkare grön (min kompis hade den) men jag hittar den inte nu :meh:

Är inte det semipermanent färg? Annars gillar jag absolut manic panics färger, brukade bland till egna nyanser med dem back in the day.

Mitt problem är alltså att jag är alldeles för bekväm för att hålla på med färgen mer än absolut nödvändigt, åtminstone just nu 😅 Drömmen är att kunna göra som jag gör idag, slänga i färgen i håret och sedan är det bara hur länge jag tolererar utväxten som avgör när det är dags för nästa färgning.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin I stället för att kapa VGV-tråden ytterligare så får det här nu en egen tråd. Kanske är det fler än jag som just nu letar efter en... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
11 299
Senast: Voeux
·
Kropp & Själ Jag flyttade nyss och upptäckte att mitt hår började skifta lite i grönt. Läste på internet och kom fram till att det måste vara...
Svar
14
· Visningar
13 318
Senast: Jerseyite
·
Gravid - 1år tänkte bara att jag ska höra med er kunniga... hur har de gått för er som färgat håret efter att ni fått barn? då menar jag typ sådär...
Svar
10
· Visningar
1 293
Senast: Ia*
·
Hästvård Jag får gråa hår av valacken. Han har ju lyckats med diverse 'tok' sen i höstas, både allvarlig senskada, och så toppade han med att i...
Svar
14
· Visningar
4 897

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka