Häst fick avlivas efter trafikolycka med plogbil

Bukefalos 30 år!

Hur svårt kan det vara att anpassa hastighet och distans till framförvarande fördon? Ser dagligen i min yrkesroll som lastbilschaufför att personbilar gärna ligger 10-15 meter bakom, och gärna med helljusen tända så att man blir bländad. Fattar inte hur dessa individer ens har fått körkort. Ser man de röda positionsljusen på framförvarande fördon bländar man av till halvljus samt saktar av till en distans motsvarande 3 sekunders regeln tills det är klart att köra om UTAN att blinka med helljusen då dessa bländar lastbilsschauffören (eller vilken som helst chaufför för den del). Blinkers räcker tillräckligt för att vi ska förstå.

Vi vet inte hur det såg ut på olycksplatsen och man måste inte alltid tro det värsta om alla. Är det tillräckligt halt är det svårt att stanna. Inblandade mår med all säkerhet tillräckligt dåligt ändå utan att någon sparkar på dem. Olyckor händer även den som gör allting rätt.

Dessa plogbilar, inte lika illa men jag föll på en vall vid ett övergångsställe för självklart så tar ingen bort dom vallarna, hur halt som helst. Jag och vovve går, vovve kommer över men jag halkar med ena benet så det åker ut i gatan igen, liksom gick halvt ner i spagat, och den plogbilen stannar knappt övht, fick väja för mig. Bilen bakom stannade och lät mig iallafall kunna gå upp igen.

Önskar så att dom kunna anlita folk som kan ploga övht, otroligt trött på det eller så är det bara så här i Gbg och jag har otur.

Dessa plogbilar, inte lika illa men jag föll på en vall vid ett övergångsställe för självklart så tar ingen bort dom vallarna, hur halt som helst. Jag och vovve går, vovve kommer över men jag halkar med ena benet så det åker ut i gatan igen, liksom gick halvt ner i spagat, och den plogbilen stannar knappt övht, fick väja för mig. Bilen bakom stannade och lät mig iallafall kunna gå upp igen.

Önskar så att dom kunna anlita folk som kan ploga övht, otroligt trött på det eller så är det bara så här i Gbg och jag har otur.

Du får prata med dom som upphandlar, det är där det stora problemet ligger.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka