Sv: Häst föll ner i dold brunn
Som ni förstår av bilderna så är jag Paulina Andersson.
Vissa inlägg här är verkligen sårande och omogna. Vi var på en 20 minuters skrittrunda inne i Ängelholm då Moonis hade en lös baksko.
På väg tillbaka till stallet får vi (3 ekipage) möte med en personbil och går ca 2 meter ut i den platta vägrenen där det är gräs. brunnen var ca 1 meter ifrån asfalten. På denna vägen är det dagligen folk med hundar som går, och i husen som ligger delvis längs vägen bor det massa barn.
Detta är den enda vägen från vårt stall till skogarna där vi brukar rida och vi passerar där nästan dagligen, och ingen av oss har tidigare sett nån brunn utan lock här. Brunnen är i marknivå och var kraftigt överväxt av gräs.
den var ca 75 cm i diameter och tillochmed en vuxen person hade kunnat trilla i.
Händelsen är polisanmäld och jag var personligen med poliserna uppe vid platsen där det hände i torsdags.
Dom ser mycket allvarligt på händelsen och vi kommer gå vidare med det här.
Dessutom blev Moonis skadad på fler ställa än vad som framgick i artikeln. han är sydd över kotan på vänster framben och i armvecket på höger fram. han har dessutom ett mindre sår som vi lägger om på höger fram och massa småsår över hela framdelen.
Han har nu en vecka efter olyckan fortfarande mycket ont och går på Metacam. Han ska ha boxvila i 4-6 veckor.
Om någon har frågor så ställ gärna dessa till mig!
Mvh Paulina