S
sandrahedman
Nu är det så att jag har haft en sköthäst i ungefär ett år, ett halvblodssto, som har varit som mer än en sköthäst då det bara har varit jag som ridit - fast då utan att betala något. Hur som helst blev hon såld för några månader sedan till en "tjejfamilj" med väldigt små kunskaper för att kunna hantera en sådan het häst.. (Tjejen i familjen som är "bäst" på rida kan knappt galoppera kontrollerat på henne och familjen är i övrigt väldigt försiktig). Fråga mig inte hur dom tillät dem att köpa henne för det kan jag inte ge svar på. Hur som helst så älskar den här hästen att hoppa och det har funkat alldeles utmärkt att hoppa med henne! Hon har hursomhelst hovar som är inåtställda (vad är namnet för det? hmm..) aja. Så nu har dom nya ägarna bestämt att dom aldrig ska hoppa med henne (Alltså ALDRIG, inte ens "hinder" på 40cm vid få tillfällen) för att dom har hört av någon som inte sett hennes hovar att hon inte kommer må bra av det. (OBS, hon har aldrig mått dåligt av det förut och som sagt verkligen älskar att hoppa). Så nu till min fråga: är det på något sätt farligt att hoppa henne? Har jag gjort helt fel nu den här tiden jag har tagit hand om henne? Hon har aldrig visat på att hon skulle vara öm eller liknande och jag har alltid haft skydd på henne när jag har hoppat. Jag blir så rädd att jag ska ha gjort min älskling illa