- Svar: 20
- Visningar: 2 275
Ett bil med hästsläp välte på E4:an under måndagseftermiddagen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Misstänkte det när det stod hästen skadades svårtHästen lever inte längre, tyärr. Hon avlivades pga sina skador.
Kanske blev påkört? Vet en som blev omkörd av en lastbil, där lastbilens sidospegel touchad släpet och hela ekipaget vek sig som en fällkniv. Sådana olyckor är ju svåra att bevisa.Jag undrar hur det egentligen hände, E4:an är bra där. Inga potthål, två filer, motorväg. Annan trafik? Orolig häst i släpet? Kört för fort?![]()
Ja, många bilister är hemskt hänsynslösa mot djurtransporter.Kanske blev påkört? Vet en som blev omkörd av en lastbil, där lastbilens sidospegel touchad släpet och hela ekipaget vek sig som en fällkniv. Sådana olyckor är ju svåra att bevisa.
De blev påkörda bakifrån av en lätt lastbil som skulle köra om.Jag undrar hur det egentligen hände, E4:an är bra där. Inga potthål, två filer, motorväg. Annan trafik? Orolig häst i släpet? Kört för fort?![]()
Kan ju vara sjukdomsfall, plötsligt fordonshaveri, exploderat däck osv osv.Jag undrar hur det egentligen hände, E4:an är bra där. Inga potthål, två filer, motorväg. Annan trafik? Orolig häst i släpet? Kört för fort?![]()
Känns lite okänsligt att spekulera i det.Jag undrar hur olyckan hade fallit ut om det hade varit ett kvalitetsläp och inte ett lågbudgetsläp.
Om det inte varit fler liknande olyckor så jag blandat i hop dom så läste jag att dom blev påkörda bakifrån så att släpet lossnade från bilen och åkte ner i diket. Sen ska lastbilen kört över släpet (låter helt sjukt så kan vara journalisten som uppfattad det fel, men det var så det stod), lär inte finnas något släp som klarar den belastningen.Jag undrar hur olyckan hade fallit ut om det hade varit ett kvalitetsläp och inte ett lågbudgetsläp.
Det tror jag verkligen inte spelar någon roll om släpet blir påkört av en lastbil.Jag undrar hur olyckan hade fallit ut om det hade varit ett kvalitetsläp och inte ett lågbudgetsläp.
Vad säger att det var ett lågbudgetsläp och blir det påkört vid en omkörning så spelar det nog ingen roll, den föraren körde knappast i 80.Jag undrar hur olyckan hade fallit ut om det hade varit ett kvalitetsläp och inte ett lågbudgetsläp.
Vad jag fattade det som så blev dom påkörda av en liten lastbil och sen kom en annan lastbil efter och körde över släpetOm det inte varit fler liknande olyckor så jag blandat i hop dom så läste jag att dom blev påkörda bakifrån så att släpet lossnade från bilen och åkte ner i diket. Sen ska lastbilen kört över släpet (låter helt sjukt så kan vara journalisten som uppfattad det fel, men det var så det stod), lär inte finnas något släp som klarar den belastningen.
För att det var en bild på ett Cheval som var totalt demolerat.Vad säger att det var ett lågbudgetsläp och blir det påkört vid en omkörning så spelar det nog ingen roll, den föraren körde knappast i 80.
Vilket släp är INTE en pappkartong i förhållande till en lastbil?Jag menar att folk stoppar in sina hästar i släp som är som en pappkartong!
Överhuvudtaget är det ju inte hästtransporternas kvalitet det är fel på i första hand, utan hur folk kör i trafiken.Låter skuldbeläggande. Alla har inte råd skaffa stora hästbussar.