Häst som drar fram sadeln!

Sv: Häst som drar fram sadeln!

Till skaparen.
Det absolut mest oslagbara är en svanskappa:) vi har det till vårt halvblod, kanon!

Har nu gått igenom ett ANTAL sadlar och hittar inte någon som ligger helt optimalt. Har även provat svanskappa men efter ett par gånger fick hon skav under svansen så har inte velat/kunnat använda den.
Någon som har förslag på sadlar som skulle kunna passa? Just nu ligger väll budjeten på ca 5000:- om jag inte får sålt några av de sadlar jag har köpt:banghead:.
Ska ta ut en annan sadelprovare som har en padd som mäter tryck under tiden man rider och som kopplas till dator, men hon säljer inte sadlar så vill försöka låna hem flera olika modeller för att kunna testa.

Har du provat en svängd sadelgjord, sån som jag lade in bild på förut?

Ja, ameo jag har även provat svängda gjordar.
Någon som vet om westernsadlar eller bomlösa ligger bättre? Är beredd att testa allt just nu!

Har ELTgjord på min cob med breeed bröstkorg och klent bogparti. Fungerar toppen.

Köpte också en ELT gjord men funkar inte heller:arghh:. Det enda var att det blev ett STORT hål i plånboken!

Hej!

Jag kan tipsa om en sadelgjord jag tycker är fantastisk, kallas, Fransk sadelgjord.

Jag hade den till min häst och funkade jätte bra. Sadeln låg kvar och den hjälpte honom att lyfta ryggen på ett bättre sätt.
Lycka till :)

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 321
Senast: lillamy73
·
Utrustning Jag köpte en ny dressyrsadel av en sadelutprovare i våras. Jag påpekade när jag provred den att den åkte fram en aning. Utprovaren...
Svar
19
· Visningar
6 459
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 975

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka