hästpass och vaccin.

Vita_N_6520

Trådstartare
Hur fungerar det där nu?
Jag har ju min häst grundvaccinerad på gammalt vanligt vaccinationsintyg. Om man då vill börja föra in det i passet, så måste man väl ändå ha intyget med på tävlingar etc.?!

För mig känns det lite onödigt att föra in det i passet OM det är så att man ändå måste hålla reda på ett vac. intyg... :crazy:

Sv: hästpass och vaccin.

För mig gjorde de så att när vi senaste gången vaccinerade ponnyn så skrev de in i passet när hon grundvaccinerades och att hon sedan återvaccinerats en gång om året med rätt intervall och så datum och stämpel vid det.. och så in med senaste vaccineringen och dagens datumoch stämpel. Då skulle vi bara behöva passet med

Jag satt och förde över alla vaccinationerna från det gamla registreringsbeviset och vaccinationsintyget till passet, så skulle veterinären sen signera på varje rad. Givetvis fick jag inte in datumena i rätt ordning. :o Men veterinären var otroligt snäll och sa inget.

Jag satt och förde över alla vaccinationerna från det gamla registreringsbeviset och vaccinationsintyget till passet, så skulle veterinären sen signera på varje rad. Givetvis fick jag inte in datumena i rätt ordning. :o Men veterinären var otroligt snäll och sa inget.

Haha, då skulle du sett våra två gamla vaccinationsintyg för ponnyn. Veterinären som vaccinerat henne förr måste varit senil eller drogad, de stod hur som helst, man fick vända från ena sidan till den andra och vrida för att kunna läsa dem i rätt ordning!

Kanske nåt typiskt för veterinärer :rofl: för min brukar själv skriva in ungefär vilka datum som helst.

Vi bad veterinären föra in vaccinationerna i passet när vi fick det. Hon skrev in att hästen varit vaccinerat med korrekt intervall sedan xx-xx-xx och sedan fyller vi bara på med återvaccinationerna.

Liknande trådar

Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
368
Senast: MiaMia
·
Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 671
Senast: Tiger tok
·
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
1 427
Senast: tomte
·
Övr. Barn Det sägs ju vara ganska vanligt men vi känner oss verkligen helt ensamma. Vår gosse fyller 6 i sommar och kissar fortfarande mycket på... 2
Svar
27
· Visningar
2 200
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka