Havandeskapspenning för pappor!!!

mian1

Trådstartare
GNÄLL :mad::cry::smirk:

Varför bara dela föräldrapenning rättvist? Varför kan inte pappor få havandeskapspenning? Jag vill att min man ska vara hemma och sköta hushållet för jag orkar inte och det är tråkigt att vara hemma själv.
Pluggar iof, men det är ju ganska få tillfällen per vecka. Annars är jag så tung och så ledbruten att jag inte orkar göra något alls. Pga vatten i kroppen har jag gått upp 20 kilo på 6 månader!!! :eek: Hela jag är svullen och det är svårt att böja sig, svårt att gå, svårt att orka något alls. Och förutom en sprallig 3,5-åring ska jag ta hand om två hundar som vill promeneras och två hästar som vill borstas och klias och helst promeneras också (men det är inte möjligt).
Och maken, som inte har någon havandeskapspenning, har kurser, sena möten, öppet hus på jobbet och jag vet inte allt. Nästa vecka är det minst tre dagar som han inte kommer hem för än efter att Lillan gått och lagt sig.
I morgon är det facklig kurs i två dagar med övernattning. Jättekul! :smirk: Dessutom sammanfaller det med min hundkurs så jag behöver släpa på både hunden och dottern. Och hinna mocka och fixa hästarna innan vi går och lägger oss. För att inte tala om att JAG måste gå upp tidigt morgonen efter för att släppa ut och fodra och morgonkissa hundskrällena. I vanliga fall behöver jag bara tampas med en sömnig och motvillig dotter som inte vill klä på sig och inte äta frukost. Hon lär ju inte vara piggare av att ha varit på hundkurs till klockan 21.

DET ÄR SÅ SYND OM MIG!!!!!!
Dessutom var rödbetorna slut i affären. Och jag vill inte äta socker för att inte bli ännu större och jag är så godissugen att jag skulle kunna tänka mig att äta ur sockerpaketet med sked!

Jag vill ha min man hemma så att han kan passa upp mig. Mata mig med chokladpraliner och massera mina enorma fötter. Eller så vill jag ha minst tre personliga assistenter. Och rödbetor!!!
 
Sv: Havandeskapspenning för pappor!!!

Underbara graviditetshormoner :D

Det var SJUKT synd om mig också. Och är lite fortfarande för att underlivet känns som köttfärs :D
Men dottern väger upp det :love:
 
Sv: Havandeskapspenning för pappor!!!

Vet inte exakt vart i VG du bor men jag har en burk rödbetor i kylen, tror t.o.m att den är oöppnad :idea:
 
Senast ändrad:
Sv: Havandeskapspenning för pappor!!!

Vård av gravid flickvän kanske skulle va nått :idea:

Jag gick på HP redan i v.26 planera att göra så mkt under all tid som var kvar men ingenting blev gjort, jag kunde inte ens baka bullar :eek:

Så jag gick bara hemma och satt vid datorn eller åkte till stallet och red en sväng (och kunde sen varken stå, sitta eller ligga pga fogarna....)
 
Sv: Havandeskapspenning för pappor!!!

Har själv varit helt sjukskriven sen 1 januari, jag skulle vara lycklig om jag orkat att mig till stallet och göra ngt med mina hästar. Stallet ligger ca 30 meter från huset :angel:. Hundarna har nog glömt bort vad promenad är för ngt, de släpps bara ut genom dörren.
Min man och barn får göra allt, men då har han kvar lite föräldradagar från tidigar barn som han tar av en del dagar.
Men nu är jag i v. 38+0 så väntan är snart slut och sen hoppas jag bli bättre snabbt. Hoppas på igångsättningsdatum snart.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 143
Övr. Barn Min äldsta dotter är nyligen fyllda åtta år. Hon har alltid varit en ganska orolig själ. Kolik som bebis, sov (sover) dåligt, vaknade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
20 527
Senast: Zewz
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 310
Senast: alazzi
·
Hundhälsa Har senaste veckorna funderat lite över vår hunds mat- och sömnklocka. Hon blev 10 månader häromdagen (vallhundsras) och har sedan...
Svar
7
· Visningar
3 471
Senast: Sleepan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp