Snuffsan

Trådstartare
Hur mycket väger en liter hel havre? Jag har bara havrekross hemma så jag kan inte testväga själv.
 
Bra havre väger 550-600g/liter, men är det mycket skal väger det mindre och är den mycket välrensad väger den mer. Kika på dina korn och försök avgöra hur "rensad" den är!
 
Som jag skrev så har jag ingen hel havre hemma. Jag skulle bara jämföra hur mycket min kompis ger sin ponny och vad jag ger min. Eftersom kompisen bara hade antal dl och ingen vikt tänkte jag bara räkna om det.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Min väldigt matglada häst som äter det mesta har nu visat att gränsen går vid alldeles för mycket tillskottspulver i hennes 2 dl havre...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 171
Senast: Silje
·
Foder & Strö Jag behöver hjälp med halm för lättfödd d-ponny. Vi köpte en överviktig (eller fet 🤷🏽‍♀️) ponny. Bedömd 7.5 på en skala till 9 av...
Svar
16
· Visningar
1 673
Senast: CaisaCax
·
Foder & Strö Efter årets bete har det varit lite svårt att hitta en lagom nivå på utfodringen av min häst, hon har både lagt på sig och sen tappat...
2
Svar
24
· Visningar
1 489
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Hej! Mitt sto har nu börjat ridas mycket mer än tidigare, o från att ha varit i normal hull i gräns till lite rund börjar hon se...
2
Svar
22
· Visningar
2 264
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp