Bukefalos 28 år!

Hbl-hingstar med hög fertilitet?

maria_b

Trådstartare
Någon som har koll på vilka hopphingstar som finns på färskt som i år har extra bra kvalitet/fertilitet?

/Maria
 
Sv: Hbl-hingstar med hög fertilitet?

Jag har hört att Zalladin ska ha bra resultat i dräktigheter iår.
Och Hip Hops simmare är fina iår...igen.
 
Sv: Hbl-hingstar med hög fertilitet?

Canterbury har riktigt bra dräktighet. Vi har två som tagit sej på första brunsten. Den ena med dålig livmoder och massa cystor och den andra 17år och inte fått föl på många år.
 
Sv: Hbl-hingstar med hög fertilitet?

Conzil och Acacio har enligt Lövsta 100% dräktigt så här långt, vet inte på hur många ston dock.
 
Sv: Hbl-hingstar med hög fertilitet?

Conzil och Acacio har enligt Lövsta 100% dräktigt så här långt, vet inte på hur många ston dock.
Conzil hade extremt bra villkor nu såg jag: dräktighetsavgift 17 dgr: 1 500:- + 90 dgr 5 000:-
Rabatt 50% på 90 dygnsavgift till selektionssto, elitsto och diplomsto.
 
Sv: Hbl-hingstar med hög fertilitet?

En uppfödarvän bytte till Conzil nu och fick dräktigt direkt :-)
Jag vill också gärna ha fler hingst tips gällande frågeställningen. Då ingen av ovanstående hingstar lämpar sig till mina ston som ff. är tomma
 
Sv: Hbl-hingstar med hög fertilitet?

Haft svårt att få dräktigt både med Boss och Clicken :-( , givetvis är baktprov mm. taget på stona, och de har tidigare visat på bra fertilitet.
 
Sv: Hbl-hingstar med hög fertilitet?

Det är en av de hingstar du nämner jag isåfall kommer att byta ifrån då kvaliteten var sådär, ingen katastrof men inte optimalt så skulle hon inte vara dräktig vid återkollen vill jag ta en hingst med bästa förutsättningar då det bara finns tid för ett försök till innan säsongen är slut. men förhoningsvis blir hon dräktig så jag slipper byta:)
 
Sv: Hbl-hingstar med hög fertilitet?

Har koll nu i veckan, seminerad med Cartier som skall vara väldigt fertil, håller tummar och tår
 
Sv: Hbl-hingstar med hög fertilitet?

Lasandos :)

Tydligen får han mycket "strul ston" pga sin bra kvalitet!
(Därav inte alltid den bästa % på dräktighet men det ska vara super kvalitet på simmarna)
 
Sv: Hbl-hingstar med hög fertilitet?

Dräktigt med cartier på första skicket, phu, bara en kvar nu semineras med cartier i dagarna
 
Sv: Hbl-hingstar med hög fertilitet?

Cuper har tydligen också 100% dräktigt i år. Såg att Hästak på fejan skrev att de lämnar bra villkor om man vill byta till nån av deras hingstar nu.
 
Sv: Hbl-hingstar med hög fertilitet?

Precis de två hingstarna som min kompis valde mellan när hennes inte tog sig i två (eller kanske tre) brunster med en annan hingst.
Hon valde Diamantino - om ett par dagar så vet hon om det blev dräktigt. Hennes sto tar sig normalt alltid på första
 
Sv: Hbl-hingstar med hög fertilitet?

"knapplån" var hittar man om hingst har bra sperma eller inte???

mitt sto är inte dräktig ännu o jag bytte hingst idag...
 
Sv: Hbl-hingstar med hög fertilitet?

Oftast så brukar den stationen man använder kunna ge tips. De ser ju på sperman i mikroskop och kan se om det är mkt som lever och hur rörliga de är, samt om de fått många ston dräktiga.
 

Liknande trådar

Avel Hade behövt lite mer information och tycke kring några hingstar jag tänkt till nästa säsongs avel. Temprament osv och ok gångarter...
Svar
10
· Visningar
1 166
Senast: athena
·
Dressyr Jag hittade en litteraturstudie med ovanstående titel, lite äldre så jag kan inte förstå att jag tidigare helt har missat den...
2
Svar
35
· Visningar
2 400
Senast: Badger
·
Avel Hej! Är lite i valet och kvalet att betäcka mitt 10-åriga SWB sto då en mindre skada kommer göra att hon behöver ha en lugnare period...
Svar
1
· Visningar
575
  • Artikel
Radannons Hej! Jag är en tjej som fyller 16 år i Maj. Jag letar efter något ställe där jag kan jobba lite extra på helger och lov. Främst i...
Svar
0
· Visningar
597
Senast: Ise
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp