Headhunting

Zoya

Trådstartare
Jag, som alltid jobbat som "en i mängden" fram till för lite dryga året sedan - då jag fick en nyckelroll på mitt nya arbete - är totalt okunnig när det gäller fenomenet headhunting.

Känner nu att jag måste få lite input från er som kanske är lite mer insatta i det. Hur ska man förhålla sig när headhunters ringer? För ja, under mitt dryga år här nu så har det ringt flera headhunters till mig. Första gången förstod jag öht inte varför personen ringde till just mig :p och utgick ifrån att denne nog sökte någon annan.
Har nu börjat inse att det är just mig de söker och att min utbildning och kompetens är eftertraktad även utanför min arbetsplats.

Frågan är nu hur man ska förhålla sig. Ska man vara smickrad och skicka sitt CV eller ska man vara lite lätt återhållsam och bara prata vidare om det verkligen låter superjätteintressant?

Hur går en eventuell headhunting-process till och om man nu skulle komma så långt att det börjar bli intressant att byta jobb - kan man ställa högre krav än ifall man själv hade sökt jobbet?

Ge mig alla erfarenheter och input ni kan komma på i ämnet :)

Är det inte intressant har inte jag tid att lägga.... Men headhunters får ju mer än ett uppdrag, så det kan gott löna sig att höra och sedan förklara vad som eventuellt saknas för att intresset ska finnas.

Jag får några enstaka intressanta förfrågningar per år och en något större del ointressanta, ej träffsäkra.

Det blir en annan sits än när man söker annonserat, men signifikant? Vet inte.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 957
Senast: malumbub
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
1 391
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 813
Senast: Bullen22
·
Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur... 9 10 11
Svar
219
· Visningar
16 408
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka