Hej vill ha svar och tips...

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare emmis86
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 622
E

emmis86

Hej jag undrar hur långa och hur många max mina promenader med min vovve Diezel som är 3mån får vara om dan...
Tacksam för alla svar o tips...
MVH...

Sv: Hej vill ha svar och tips...

Gå inte för långa sträckor i början när han är så ung. Gjorde så med min papillonvalp, stövlade flera km varje dag i ur och skur från första dan. Då var han 8 veckor. När han var runt 5 år fick han hjärtproblem med hjärtmedicin som följd. Efter röntgen fick jag reda på att hjärtat var kraftigt förstorat. Veterinären jämförde hundens dagliga motion med en idrottsman som tränar mycket. Då växer hjärtat även på dom. Så nu har jag lärt mig, nästa valp skall INTE få så mycket motion i början. Om detta stämmer vet jag inte, men det verkar logiskt. Trots detta blev min lille Tuzzen 10 år i alla fall.

Sv: Hej vill ha svar och tips...

Jag tycker inte du ska gå promenader alls, utan kanske ta med den ut i kvarteret eller åk ut i skogen / något grönområde och låt den springa runt och nosa och busa en stund istället.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej alla! 😃 Har under några års tid letat efter rätt hundras för mig utan att lyckas så nu ber jag om era tips och rekommendationer... 2 3
Svar
55
· Visningar
3 305
Senast: Sedna
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 697
Senast: __sofia__
·
Fritid Föräldrarna fyller jämnt och vill åka på solsemester. Jag som inte står ut mer än 1 eller max 2 dagar på stranden undrar om någon har...
Svar
5
· Visningar
555
Övr. Hund Jag planerar att adoptera/köpa en husky, inte imon utan om två år eller så när jag har hus och inte bor i lgh. Vi är fullt påläst på vad... 2 3
Svar
56
· Visningar
5 804
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka