Bukefalos 28 år!

Helena Lundbäck - i tvist om kontrakt

Sv: Helena Lundbäck - i tvist om kontrakt

Jag håller helt med om att hon är enormt stark som rätt ut i media säger hon varit blåögd. Och det har jag skrivit varje gång den här frågan kommer upp.
Det var ödmjukt och med stor säkerhet till hjälp för andra att inte göra samma sak som hon gjort att hon sa som hon gjorde i den där intervjun i TV!

Och det är så enormt sorgligt att det finns folk som utnyttjar godtrogenhet, och att hon fått lära sig det så här enormt hårt!
Och ja, även jag har lärt mig the hard way att det finns människor som utnyttjar medmänniskors godtrogenhet! Att tro sina medmänniskor om gott är tyvärr ibland en dålig egenskap! Även om det inte var så stora summor som för Anette de gånger det hänt mig så har det rört sig om många tusen i allafall, och det har känts för mig.

Som jag redan sagt så känns det som om "leka bland eliten" inte är något för oss gräsrötter! Vilket ju det som händ i denna Maddickaffär bara är beviset på! Och det är ju något som tyvärr inte gagnar sporten!
 
Sv: Helena Lundbäck - i tvist om kontrakt

Och jag hoppas att ni som gnäller ALDRIG får en så pass bra häst så ni kan få hjälp av det hon gör idag, ni är helt enkelt inte värda det!


Alla som inte håller med dig 100 är gnällare, är det att "alla har rätt till en åsikt" när du skriver som ovan?
 
Sv: Helena Lundbäck - i tvist om kontrakt

Vad spelar det för roll vart hästen kommer ifrån? Anette har ju köpt hästen som unghäst så uppfödaren har väl inget med det här att göra. :confused:

Jag fick uppfattningen i inlägg 12 som att egen uppfödning jämfördes med Madicksägarskap.
 
Sv: Helena Lundbäck - i tvist om kontrakt

Alla som inte håller med dig 100 är gnällare, är det att "alla har rätt till en åsikt" när du skriver som ovan?

Det var inte så jag menade! Jag har, som du kan läsa, fått bra med smällar själv! Det jag menade var att om man har en åsikt finns det alltid någon som tycker annorlunda! Och man har väl ändå rätten kvar att försvara det man tror på,eller.....??? Och jag tror på Annette!!!
 
Sv: Helena Lundbäck - i tvist om kontrakt

Ja men ditt sätt att utdela smällar är både barnsligt o löjligt! Håll dig till sakfrågan istället!
PL
 
Sv: Helena Lundbäck - i tvist om kontrakt

Inte för om jag vet att det berör tråden, men om jag inte missminner mig så är det hennes syster som fött upp hästen.
 
Sv: Helena Lundbäck - i tvist om kontrakt

Ja men ditt sätt att utdela smällar är både barnsligt o löjligt! Håll dig till sakfrågan istället!
PL

Det är ju det jag har gjort! Det är ju faktiskt du som kommit med att Annette ska sälja hästen! Vart och till vem har hon sagt det? Det finns ingenstans, som jag kan hitta, där det står att hon vill sälja Madde!! Det hon vill är att få tillbaka SIN häst, inte Lundbäcks! Hon får ju inte ens veta vart Madde befinner sig i världen! Hon får ett enstaka sms då och då av HL när det passar HL! Är inte det att hålla sig till saken så inte vet då jag vad saken är! Sitta här och snacka,rent ut sagt, skit om en människa för att hon är stark nog att ta ut detta i dagsljus! FY F...N! Det här är inte första gången detta händer, men kanske (förhoppningsvis) den sista! Annette har kanske (äntligen!!) fått förbunden att gå samman för att hjälpas åt till ett avtal som både ägare och ryttare kan enas om! Så om du kan hålla dig till sakfrågan själv och skippa skitsnacket! Så kanske du och jag kan börja diskutera!
 
Sv: Helena Lundbäck - i tvist om kontrakt

Jo, jag misstänkte något sådant, kanske inte har med saken att göra men 40.000 kr är helt klart billigt för en begåvad hopphäst, även stammässigt,även ung.

Tänk om det från början är någon typ av skatteplanering, med den billiga försäljningen, menar jag?:eek:
 
Sv: Helena Lundbäck - i tvist om kontrakt

Det är han inte ensam om att tro, i andra trådar har fler spekulerat i detta, även jag.[/QUOT


Jag har sett att det finns på andra trådar med, men vart kommer det ifrån?? Jag kan inte hitta något ställe där Annette har uttalat sig om att hon ska sälja Madde!
 
Sv: Helena Lundbäck - i tvist om kontrakt

För min del var det bara ett förslag på hur hon skulle få ett bra ekonomiskt plus vilket du borde kunnat läsa av inlägget om du inte vore så förblindat i ditt hat mot alla som inte 100% håller med.
Detta är faktiskt ett diskussionsforum där man skall kunna ta upp olika sidor av saker!
PL
 
Sv: Helena Lundbäck - i tvist om kontrakt

Om ägarens krav i stämningen varit affärsmässigt rimliga hade jag sett saken i en annan vinkel men nu ser jag bägge sidor som lika goda kålsupare. Bägge kommer att försvåra att få till bra kontrakt i framtiden.
PL
 
Sv: Helena Lundbäck - i tvist om kontrakt

Kallar du det sakligt när du hoppas att de som inte tycker som du aldrig skall få framgång????
Eller när du jämför affärskontrakt med anställningsavtal.
Är det ok att hänga ut sin egen yrkesgrupp som mindre vetande???
PL
 
Sv: Helena Lundbäck - i tvist om kontrakt

Till P_L ! Snälla lilla...! Först anklagar du mig för att alla ska till 100 tycka som mig! Sen anklagar du mig för att hata! Sen anklagar du mig för att hänga ut min yrkesgrupp som mindre vetande! Sen anklagar du mig för att inte vara saklig! Tycker du att detta är att hålla sig till sakfrågan? :confused::confused:
Det tycker inte jag! Projicera inte över ditt eget beteende på andra!
Var inte denna debatt om kontraktskrivning? Ett ansällningsavtal är väl ändå också en form av kontrakt, man förbinder sig att sköta ett jobb!
 
Sv: Helena Lundbäck - i tvist om kontrakt

Nej jag är inte liten o snäll!
Jag förörsöker bara få lite balans i sörjan!
Att du också är uska stärker mina misstankar.
PL
 
Sv: Helena Lundbäck - i tvist om kontrakt

Snälla lilla gumman!

Allt du skriver och säger är skitsnack!

Lägg dig inte i sånt som inte angår dig! Du förstör andra människors liv!
Du är inget annat än, en tjej som gör allt som står i din makt för att förstöra livet för andra. Man ska inte lägga sig i det som man inte har med att göra.

Sköt ditt eget liv på ett bra sätt i stället och låt alla andra vara i fred!!
 
Sv: Helena Lundbäck - i tvist om kontrakt

Snälla lilla gumman!

Allt du skriver och säger är skitsnack!

Lägg dig inte i sånt som inte angår dig! Du förstör andra människors liv!
Du är inget annat än, en tjej som gör allt som står i din makt för att förstöra livet för andra. Man ska inte lägga sig i det som man inte har med att göra.

Sköt ditt eget liv på ett bra sätt i stället och låt alla andra vara i fred!!

Hårda ord! :confused:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Sportsligt blev 2016 ett av stjärnryttaren Rolf-Göran Bengtssons mest framgångsrika år.…Likaså ett av de mest inkomstbringande – enbart...
Svar
3
· Visningar
669
Senast: fio
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 447
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I måndags hade jag hopplektion och fick Jättehästen igen. När jag kom till stallet så stod han redan i stallgången och blev borstad. Så...
Svar
0
· Visningar
392
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Var hos psykologen i morse igen. Kom därifrån med en ganska bra känsla, vi hade ett givande möte! Hon har ändrat fokus från att "hästen...
Svar
0
· Visningar
343
Senast: Anna-KarinO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp