Heliga vattenhinkar? (långt)

Sv: Heliga vattenhinkar? (långt)

om min granne hade hästar på bete bredvid mitt stall så hade de också kunnat få ta vatten ur mitt stall, inga problem. bara för mig att hålla det jag inte vill få "lånat" utom räckhåll.
hade det varit ngn som lånat en vattenhink från boxarna och ställt i hagen för att ha vatten till hästen pga att den slagit sönder sin egen, hade det inte varit helt ok men ingen större fara. bara att be personen skura hinken ordentligt med t ex såpa och hänga tillbaka den och ev låna ut en annan hink.

men en hink som under ca 10?min lånas till att ge en hund vatten och som sedan tvättas och ställs tillbaka är inget som får världen att gå under. och definitivt inget som ger anledning för den reaktionen.
 
Sv: Heliga vattenhinkar? (långt)

[QUOTE
När det gäller vattenhinken så måste den där personen vaknat på fel sida. Eller så är hon inte vassaste kniven i lådan... Något är ju helt klart galet! Man blir inte arg över en hink... [/QUOTE] Mannen i fråga har varit underlig alla gånger jag pratat med honom, men inte ilsken förut. Enligt stallägaren är de lite speciella. Inte lite heller tänker jag...

Som övriga sagt, du skötte dig superbra som höll dig lugn. Jag hade kanske inte kunnat det eller så hade jag blivit helt förlamad av förvåning.
ha!ha! Jag höll mig lugn för att jag blev så paff. Jag kunde liksom inte fatta vad jag hörde, så jag var inte alls duktig. :D Alltså, visst möter man underliga människor iblad, men detta var nåt i "hästväg"
 
Sv: Heliga vattenhinkar? (långt)

Det hade jag gjort som "payback" ...

Sagt nåt typ "ja om alla lät bli ANDRAS hinkar skulle detta aldrig hänt :devil:"

Fast snacka om storm i ett vattenglas..

Nä jag orkar inte krångla så. Jag vill bara ha så lite med dem att göra som möjligt.
När jag tog dit hästarna tog jag med sadeln ifall jag skulle rida något. Jag tänkte lägga in den i stallet, men stallägaren tyckte att jag skulle hänga den på logen istället, där jag har mina andra prylar. Nu förstår jag nog varför. Han var nog medveten om att de som hyr där ville vara väldigt mycket ifred. (gissar jag)
 
Sv: Heliga vattenhinkar? (långt)

Det du berättar är ju faktiskt ännu värre. Att någon vill hämnas genom att blanda in ett djur??? Det är så dumt så jag finner inte ord.
 
Sv: Heliga vattenhinkar? (långt)

Hehe jaa, det tyckte jag också. Alltså hade det varit min häst som blivit utan mat hade jag kanske skickat ett sms och skrivit att "bara så du vet så har xxx sitt kvällshö där, såg att du missat det", jag hade då inte fått sånt frispel som hon fick. :grin:

Men jag förstår verkligen det jobbiga i din situation! Kanske tur att det inte är så länge kvar på betessäsongen så du slipper dem snart.
 
Sv: Heliga vattenhinkar? (långt)

Jag tycker det verkar vara en samling riktiga nötter i det där stallet.. Att stallägaren orkar med dem? För om de orkar tjafsa sådär om en lånad hink, vad mer tjafsar de inte om då?

I vårat stall är hinkarna allas. Vi har inga lås på några skåp eller liknande, och är det så att man behöver låna något så är det bara att låna. Det är klart det finns gränser, en gång lånade en tjej i stallet min sadel fast hon visste att jag skulle komma upp och rida sedan, och utan att fråga.. Då blev jag faktiskt rätt arg. Men den tjejen har flera diagnoser och förstår helt enkelt inte bättre.

Att vuxna människor ska vara så.. löjliga.. En vattenhink?!?! Herregud. Höll på att säga att jag aldrig hört på maken, men så kom jag på... För några år sedan hade vi en tjej i vårat stall med en ytterst märklig mamma. När hovslagaren kom upp till min kompis, tog hovis ett grimskaft och band upp hästen med. När sedan knäppa mamman kommer upp, tvärstannar hon i gången, och utbrister förfärat "det där är faktiskt ***** grimskaft!" Kompisen ursäktar sig med att hovis nog inte visste vems grimskaftet var, och att hon själv inte hade märkt att det inte var hennes grimskaft. Hon bad så hemskt mycket om ursäkt och bytte. Då säger mamman "Du, det är faktiskt inte mitt grimskaft. Det är *****s och det är till henne du ska be om ursäkt. Jag tycker faktiskt du kan ringa henne nu och säga det!"
Ett grimskaft?????????
Hade någon ringt till mig och bett om ursäkt för att de lånat mitt grimskaft hade jag nog trott att det var ett skämt..
 
Sv: Heliga vattenhinkar? (långt)

Till den som blir upprörd över att en skrubbförvarad hink kommer till användning och blir tvättar kan jag bara säga:

"Om man bekymrar sig för saker som är små, ja då är man väl inte större än så."

Lever man på riktigt har man andra bekymmer.
 
Sv: Heliga vattenhinkar? (långt)

kl

Mina saker är heliga. Dock inte alls så heliga att man inte kan låna ut en sketen hink till en människa i behov av en ett tag när jag inte ens själv är i behov av den. Det är bar en hink.

Jag avskyr dock när jag köper saker åt MIG, som sedan går upp i rök fullständigt. Jag köpte två hinkar och båda försvann. Jag hängde mitt träns på min hängare och nästa gång jag skulle rida så var tyglarna borta. Jag blev ju arg och nästa gång jag var i stallet hängde jag upp tyglar igen. När jag gången efter skulle rida så var även de borta samt då också en nosrem. Jag har inte hittat något av dem. DET är inte ok på några vis alls! :mad: Nu är mina prylar inte dyra, men trots allt är jag en fattig människa och inte har råd att köpa märkesprylar så tycker inte jag att jag ska behöva köpa nytt för att andra inte kan låta bli mina grejer.
 
Sv: Heliga vattenhinkar? (långt)

Hästfolk... ärligt talat så idioter finns det tyvärr i de flesta stall.

Det brukar alltid finnas en klick med folk som ser sig som förmer än andra och som terroriserar sin omgivning, det är dessa som ger hästfolk dåligt rykte.
 
Sv: Heliga vattenhinkar? (långt)

"Om man bekymrar sig för saker som är små, ja då är man väl inte större än så."

Ett helt *fantastiskt* uttryck! Och såå sant! :rofl:
 
Sv: Heliga vattenhinkar? (långt)

haha, trodde åxå det skulle handla om nått annat... vilka dårar!!! till ts; dom är sjuka... jösses lixom :rofl:
 
Sv: Heliga vattenhinkar? (långt)

[QUOTE När det gäller vattenhinken så måste den där personen vaknat på fel sida. Eller så är hon inte vassaste kniven i lådan...[/QUOTE] :) nej att alla hästarna inte är helt hemma där stämmer nog. Min granne har flertalet gånger kommit körande på vägen hem då hon ridit där. Hon rider då mitt i vägen, tittar upp på bilen som kommer och fortsätter att rida mitt i vägen ändå. När grannen möter henne får hon alltså stanna och vänta tills människan ridit förbi och när hon kommer bakom henne har hon fått stanna och vänta så länge så att hon ridit förbi där grannen ska parkera. Hon vägrar helt enkelt att flytta på sig. I vintras mötte grannen henne sent på kvällen, alltså kolsvart ute. (bara tät skog och grusväg så inga ljus alls) Ryttaren satt då och red sin mörka häst i mörka kläder utan en enda reflex. Det var ytterst nära att en olycka hände. Jag har bara fått detta berättat för mig och har tack och lov aldrig mött henne själv, men nu har jag träffat henne och det är uppenbarligen inte när hon rider som hon har ett underligt beteende:crazy:
 
Sv: Heliga vattenhinkar? (långt)

[QUOTE
Men jag förstår verkligen det jobbiga i din situation! Kanske tur att det inte är så länge kvar på betessäsongen så du slipper dem snart.[/QUOTE]

Ja. Samtidigt så är jag väldigt glad för min nya beteshage. Den ligger på promenad/cykelavstånd hemifrån och mannen som bor där, som för övrigt var den som föreslog att jag skulle ha hästarna där, är väldigt bra att ha att göra med. De som hyr hans boxar är sällan där samtidigt som mig så jag möter dem inte ofta. Kvinnorna träffade jag som sagt för första gången i söndags och då har hästarna gått där i två månader. Jag kommer fortsätta ha hästarna där om somrarna och då skulle det kännas bättre om vi hade en bättre relation, även om vi inte träffas ofta. Jag hoppas det går att reparera. (i alla fall lite bättre)
 
Sv: Heliga vattenhinkar? (långt)

Jag tycker det verkar vara en samling riktiga nötter i det där stallet.. Att stallägaren orkar med dem? För om de orkar tjafsa sådär om en lånad hink, vad mer tjafsar de inte om då?
Stallägaren har inga egna hästar. han hyr ut boxarna till dessa och det enda stallägaren gör är att släppa ut deras hästar på morgonen och ta in dem på kvällen.


Att vuxna människor ska vara så.. löjliga.. En vattenhink?!?! Herregud. Höll på att säga att jag aldrig hört på maken, men så kom jag på... För några år sedan hade vi en tjej i vårat stall med en ytterst märklig mamma. När hovslagaren kom upp till min kompis, tog hovis ett grimskaft och band upp hästen med. När sedan knäppa mamman kommer upp, tvärstannar hon i gången, och utbrister förfärat "det där är faktiskt ***** grimskaft!" Kompisen ursäktar sig med att hovis nog inte visste vems grimskaftet var, och att hon själv inte hade märkt att det inte var hennes grimskaft. Hon bad så hemskt mycket om ursäkt och bytte. Då säger mamman "Du, det är faktiskt inte mitt grimskaft. Det är *****s och det är till henne du ska be om ursäkt. Jag tycker faktiskt du kan ringa henne nu och säga det!"
Ett grimskaft?????????
Hade någon ringt till mig och bett om ursäkt för att de lånat mitt grimskaft hade jag nog trott att det var ett skämt..
[/QUOTE]
Ja jag hade också trott att någon drev med mig om jag fick ett sådant samtal. Att ge och ta är bra för alla relationer, men det sortens människor har nog inte upptäckt det ännu. Även om någon gör fel eller gör något man inte alls tycker om så kan man ju ändå prata med personen och säga vad man tycker på ett trevligt sätt. Man behöver inte attackera/vara otrevlig. Jag menar, vad tror de att de vinner på det?
 
Sv: Heliga vattenhinkar? (långt)

Till den som blir upprörd över att en skrubbförvarad hink kommer till användning och blir tvättar kan jag bara säga:

"Om man bekymrar sig för saker som är små, ja då är man väl inte större än så."

Lever man på riktigt har man andra bekymmer.

:bow:Du har så rätt.
 
Sv: Heliga vattenhinkar? (långt)

Fruktansvärt den personen har ju inget samvete! Ingen känsla alls! Visst att ni glömde ge den hästen hö. Det var ju inte bra. Men det är förståeligt då det låg på annat ställe och ni skulle aldrig göra om det misstaget. Men att hon sedan ska hämnas :mad: det är hästen som får lida av det.

Kl

Biggan jag måste bara säga att vilken tur att du slipper dessa knäppskallar resten av året. Men dåligt att inte stallägaren tog ett snack med dem.

Jag såg en dag att ställägarens son lånat min foderhink till att tvätta bilen med. Blev lite irriterad skulle själv aldrig göra så. La den på fel ställe dessutom. Men jag tog det bara och skrubbar hellre rent hinken själv några varv än att skapa bråk. Det är bara dumt att göra en stor grej av en hink.
 
Sv: Heliga vattenhinkar? (långt)

Värre då när hovslagaren tog fel häst i ett stall jag stod... han tog min häst istället för hästen i grannboxen. Nu skulle visserligen min också skos men inte av denna hovslagare.. skulle rida och fick se min häst uppstallad, klev lätt chockad fram till assistenten som hovslagaren hade för att hålla i min häst och frågar vad de gör, och det blev några skratt tillslut för han hade misstänkt att det var fel eftersom hästen hade satt sig på honom när de satt fast den på gången (min häst gick inte på något sätt att binda upp). Som tur var höll grimman, då även den tillhörde den andra hästen. Ja och som tur var höll även hovslagaren ;). Så fick jag min häst omskodd utan att behöva ringa ut hovslagaren och fick dessutom några kr i rabatt för misstaget :D.

Angående hinken känns det löjligt. Hade du inte tvättat ur och ställt tillbaka kan jag förstå om det blir en reaktion men knappast i storlek av det som blev nu!!!
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 004
Ekonomi & Juridik Hej! Jag har lånat ut min ponny i sommar. Hade från början inte tänkt att göra det men blev tillfrågad från en bekants bekant som...
2
Svar
34
· Visningar
4 026
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 402
Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
917
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp