Heliga vattenhinkar? (långt)

Sv: Heliga vattenhinkar? (långt)

Ha! Ha! Ja underliga människor finns det. Hade hinken haft namn på sig hade jag inte lånat den.
 
Sv: Heliga vattenhinkar? (långt)

Snarare tvärt om. De har hyrt där i några år och är inte vana att det är annat folk där än de själva. Tror de ser stallet som sitt.
 
Sv: Heliga vattenhinkar? (långt)

Hästfolk, behöver jag säga mer? ;) Du har betett dig precis som du borde. Vem fan bryr sig om någon går in och tar en hink som bara står? Och sen som dessutom gör rent den och stället tillbaks den efter sig. Herregud säger jag bara!
 
Sv: Heliga vattenhinkar? (långt)

[QUOTE
Nu skulle dock inte jag reagera på det sättet som de gjorde, men det beror på att jag har ett relativt lugnt temperament men det har ju inte alla. ;)[/QUOTE]

nej, de flesta skulle nog inte reagerat som de gjorde.;)
Att kvinnan var otrevlig och inte ens ville lyssna när jag svarade är ju en sak, men att mannen som jag ändå träffat 7-8 gånger under sommaren, och pratat med, skulle i princip attackera mig när jag kommer ett par dagar efteråt med en lapp, det övergår mitt förstånd. Han var ju i stallet när kvinnan gtick igång om hinken, men sa ingenting. Han har inte heller varit varken sur eller otrevlig de gånger vi pratat innan. Så börjar han skrika åt mig som en galning när jag kommer och vill lämna en förklaring till de som inte hörde allt tidigare. (för att det inte skulle bli ännu mer uppförstorat). Han gick på och skrek så saliven stänkte om honom. Man kan ju bara undra??
 
Sv: Heliga vattenhinkar? (långt)

Som avslutning kan jag bara berätta att jag var vid hagen häromdagen för att plocka ner elaggregat och ta hem vattenkar. Då kom stallägaren. Jag passade på att fråga om de i stallet sagt något mer om detta. Han bara skrattade och sa att den kvinnan ska man helst hålla sig undan. Han berättade om en vår när hon var ilsken för att hon misslyckades med att få ur hästarnas brodd. Han hade kommit förbi och tog då fram sina verktyg och plockade ur alla brodd åt henne på båda hästarna. -Blev hon inte glad då? frågade jag. -inte hon inte, sa han. Hon svor högt och satte sig i bilen och åkte hem.
Han menade att en normal människa hade nog blivit glad och kanske bakat en sockerkaka till honom eller liknande som tack, men sån här är hon.

Ja jag förstår att jag bara fick en dos av hennes vanliga beteende. Att mannen blev sån var nog bara hans sätt att visa att han står bakom sin sambo.
Nu skrattar jag åt allt. Lite distans är bra.:laugh:
 
Sv: Heliga vattenhinkar? (långt)

Men herregud.. Det finns då människor till allt :eek:

Jag själv har absolut inget emot om nån lånar något av mig, så länge jag får tillbaka det i samma skick som jag lånade ut det i. Däremot folk som lånar saker hela tiden utan att fråga , och sedan har saken en längre tid..

I förrgår i stallet blev jag lite sur pga en sån sak. Min häst har gått ute dygnen runt på bete i sommar, och jag har därför inte använt mina höpåsar. Jag köpte nya i rött och rosa i höstas, så att det skulle vara lättare att hitta dom bland alla ikeapåsar :p (jag skrev tydligt hästens namn, stort på alla också). Men enstaka nätter vid dåligt väder/mycket kusar så har han stått inne, och då har jag behövt höpåsarna. Men jag har inte hittat de röda på hela sommaren. Jag har dock inte tänkt mycket på det, eftersom jag sällan behövde dom.. Igår hittade jag dom, och då har några som har en annan häst i stallet (som nu precis flyttat) skrivit sin hästs namn på andra sidan av mina påsar? :crazy: Vafan? Vem gör så liksom? Det roliga är ju att jag har frågat dom också om de har sett mina påsar, men de hade de inte alls gjort sa de. Men uppenbarligen hade de ju gjort de, eftersom de tydligen tyckte det var okej att överta dom och skriva sin hästs namn på dom.......
 
Sv: Heliga vattenhinkar? (långt)

öh.... jag det var ju minst sagt ett underligt beteende. Man måste kunna skilja på mitt och ditt. Hur har hon samvete att ta någons annans påsar och skriva på? Fattar jag inte. Tycker stallägaren ska ta ett snack med henne. Tur att du hittade dina påsar i alla fall. Det finns verkligen folk till allt.
 
Sv: Heliga vattenhinkar? (långt)

ha ha ha !!:rofl: hur har man mage att ta ett par helt nya höpåsar med ägarens hästs namn och i en "ovanlig" färg och ta det som sin och sätta dit sin hästs namn och allt???

hade ju varit smidigare att ta ngn sliten omärkt ikea påse om man nu ska stjäla. en sån saknas inte lika lätt + är billigare att ersätta om ägaren kommer på en :idea:.
eller varför inte åka till ikea och köpa några egna för 5kr st???

du har inte tänkt att helt lugnt gå och fråga om påsarna igen och och vid svaret "har ingen aning om var de kan tagit vägen", helt sonika plocka upp deras höpåse och säga "men oj här var de ju, med min hästs namn på ena sidan och allt. undrar hur den hamnade i er ägo?..."
 
Sv: Heliga vattenhinkar? (långt)

Ne men fy fan vad fräckt!

Jag hade blivit skitsur och konfronterat dem, och bett dem köpa nya påsar!
Det där är INTE okej!
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 002
Ekonomi & Juridik Hej! Jag har lånat ut min ponny i sommar. Hade från början inte tänkt att göra det men blev tillfrågad från en bekants bekant som...
2
Svar
34
· Visningar
4 026
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 402
Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
916
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp