Bukefalos 28 år!

Helkväll på gynakuten, inget foster kvar - kan någon förklara vad som hände...?

Sv: Helkväll på gynakuten, inget foster kvar - kan någon förklara vad som hände...?

Beklagar förlusten.

Det är inte att skrämmas i onödan, jag har sett på flera ställen i mina graviditetsböcker att ju mer illa man mår desto mindre blir risken för missfall.

Det har även jag hört, min kompis fick detta berättat av sin BM när hon klagade över sitt illamående.
Är ju därför det många ggr går över sen kring v.12, för då blir hormonhalten lägre igen och då försvinner oftast illamåendet.


(Har själv inte haft något illamående under mina graviditeter...)
 
Sv: Helkväll på gynakuten, inget foster kvar - kan någon förklara vad som hände...?

Själv var jag med min första helt manisk på att läsa om allt som kunde gå fel, oroa mig och få ångest inför allt som kunde inträffa, så att säga att om man är orolig läser man inte funkade inte på mig iallafall och det hela slutade med att psykakuten skrev ett intyg om att jag borde sättas igång...

Det låter jobbigt. Men om nu något hade gått fel och du i efterhand inte förstått vad som hänt - då hade du velat veta eller hur? Det är ju det jag har försökt göra i den här tråden. Så svar som syftar till att inte skrämma upp eller vad du anser vara onödiga fakta blir ju helt kontraproduktivt i det här fallet. Jag vill ju veta.

Nu känner jag dock att jag har fått en klar bild av vad som hände, vilket gör att jag faktiskt kan släppa det och gå vidare. Inte mycket är så jobbigt som ovisshet... för mig.
 
Sv: Helkväll på gynakuten, inget foster kvar - kan någon förklara vad som hände...?

Det har även jag hört, min kompis fick detta berättat av sin BM när hon klagade över sitt illamående.
Är ju därför det många ggr går över sen kring v.12, för då blir hormonhalten lägre igen och då försvinner oftast illamåendet.


Jag har hört samma sak från både BM och läkare, oberoende av varandra.

Jag har haft två missfall tidigare (en MA som upptäcktes i v. 10 och en väldigt lika din i v. 14), är nu gravid i v. 12 och grymt illamående sedan v. 6. Mina tidigare graviditeter har jag inte haft minst antydan till illamående.

Passar på att skicka en styrkekram till TS också!
 
Sv: Helkväll på gynakuten, inget foster kvar - kan någon förklara vad som hände...?

Ja har 2 barn med samma man och spytt i 9 månader och ändå gått upp 40 kilo båda gångerna, en läkare skrattade när jag undrade varför man mår så illa att ibland kan det "hjälpa att byta man" :)
Just den här mannens homoner och jag blev illamående men kanske inte med någon annan. Nu är det över och jag har två friska barn, men vill inte gå genom det en gång till!
 
Sv: Helkväll på gynakuten, inget foster kvar - kan någon förklara vad som hände...?

Det låter jobbigt. Men om nu något hade gått fel och du i efterhand inte förstått vad som hänt - då hade du velat veta eller hur? Det är ju det jag har försökt göra i den här tråden. Så svar som syftar till att inte skrämma upp eller vad du anser vara onödiga fakta blir ju helt kontraproduktivt i det här fallet. Jag vill ju veta.

Nu känner jag dock att jag har fått en klar bild av vad som hände, vilket gör att jag faktiskt kan släppa det och gå vidare. Inte mycket är så jobbigt som ovisshet... för mig.

Jag har inte ifrågasatt din vilja att få reda på vad som gick fel överhuvudtaget.
 
Sv: Helkväll på gynakuten, inget foster kvar - kan någon förklara vad som hände...?

Beklagar Skogis, Kram! :(
 
Sv: Helkväll på gynakuten, inget foster kvar - kan någon förklara vad som hände...?

KL
På mig kom illamåendet i vecka 12 "då det ska gå över"
Slutade sedan i vecka 18 något.... nu spyr jag bara någon gång ibland...
 
Sv: Helkväll på gynakuten, inget foster kvar - kan någon förklara vad som hände...?

Beklagar verkligen! :(
 
Sv: Helkväll på gynakuten, inget foster kvar - kan någon förklara vad som hände...?

Så ledsen för din skull! Kom ihåg att man får vara ledsen. Vet inte riktigt vad jag ska skriva men lider med dig.

Stor styrkekram!!!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 686
Senast: Saigon
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 237
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 747
Hästvård Hej! Känns som jag frågat typ alla jag känner för att bara höra hur de tänker om detta, men hör ändå gärna lite mer input/tankar...
Svar
11
· Visningar
1 252
Senast: fridaxi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp