Bukefalos 28 år!

Helskodda ridbyxor som vrider sig

Sv: Helskodda ridbyxor som vrider sig

Helskodda Pikeur ridbyxor går på ca 1095-1995kr inte 2200-2600kr.

Då måste jag antingen komma ihåg fel eller så var butiken jag var i ovanligt dyr. Vilket det än var så är det ju positivt, då kankse man kan köpa ett par i framtiden :)

Finns det någon sida där man kan läsa om de olika modellerna på svenska?
Jag tycker om när ridbyxorna har bred linning och låg midja, namn på sådana modeller någon? :angel:
 
Sv: Helskodda ridbyxor som vrider sig

din uträkning stämmer med min och således utesluter jag alla eventuella felberäkningar i detta matematiska problem.

:banana::rofl:

Om du vill kan du få ett nytt matematiskt problem, betydligt svårare dessutom. Jag har måååånga på hög ;) :angel:
 
Sv: Helskodda ridbyxor som vrider sig

Pikeur Cindy är en modell som passar det du beskriver.
Svenska vet jag inte men du hittar här information om alla Pikeurs modeller. på engelska.
 
Sv: Helskodda ridbyxor som vrider sig

Om man får skavsår eller inte beror nog inte på om man har helskodda ridbyxor eller inte...

Av dom 45+ åren jag har ridit har jag bara haft helskodda under drygt 8-9 år, och jag har i princip ALDRIG fått ridsår utav ridbyxor. Däremot fick jag vid ett tillfälle ridsår i knävecket då jag red för länge med sprillans nya ridstövlar...

Sen finns det helt andra aspekter på om man ska ha helskodda ridbyxor eller inte, men det var inte det denna tråd ska handla om...
 
Sv: Helskodda ridbyxor som vrider sig

Om man får skavsår eller inte beror nog inte på om man har helskodda ridbyxor eller inte...


Jag red först i 12-13 år. Under alla dessa år hade jag inga ridsår alls. De senare av de åren red jag dagligen 1-4 hästar.

Sedan hade jag uppehåll i flera år och började om för 1 år sedan. Senaste 9-12 månaderna har jag så gott som alltid haft problem med ridsår, efter varje ridpass. Hur ska jag tolka detta?

Jag red med knäskodda ridbyxor innan uppehållet = inga ridsår.
Jag har ridit med knäskoda ridbyxor efter återupptagandet = ridsår varje gång.
Jag har nu ridit i mina helskodda nyinköpta ridbyxor = inga ridsår.

Förnuftet säger att det inte kan vara så enkelt som skoningen på ridbyxan, men jag vet inte hur jag ska tolka det annars:confused: För mig är det viktigaste att jag kan rida utan att få ridsår. Som det är nu behöver jag ibland 2-3 dagar för att "läka ihop" mellan ridpassen, och det går ju inte i framtiden om jag köper häst och ska rida varje dag. Därför vill jag bli av med detta problem :o

Sen finns det helt andra aspekter på om man ska ha helskodda ridbyxor eller inte, men det var inte det denna tråd ska handla om...

Jag är jätteintresserad av att få höra dina tankar om detta, oavsett det är OT eller ej. Shoot! :)
 
Sv: Helskodda ridbyxor som vrider sig

---annan text---

palle skrev:
Sen finns det helt andra aspekter på om man ska ha helskodda ridbyxor eller inte, men det var inte det denna tråd ska handla om...

Jag är jätteintresserad av att få höra dina tankar om detta, oavsett det är OT eller ej. Shoot! :)

Jag vill ocksa läsa diskussion om helskodda vs. knäskodda vs. tygförstärkt vs. vad annat man kan tänkas överväga när man skaffar brallor.

OnT: Har aldrig haft egna helskodda men minns inga problem fran laneexemplar. Däremot drog ett par gamla knäskodda ...
 
Sv: Helskodda ridbyxor som vrider sig

Jag hade samma problem tidigare på mina förra helskodda ridbyxor. De va köpta från MH och vredsig på vänster ben, Men man vänjer sig efter att tag så då märker man inte av det. Fast otroligt störande i början.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag är ute efter ett par ridbyxor som faktiskt håller. Älskar Maya Delorez Function tights men för mig slits sömmen på insidan av benen...
2
Svar
25
· Visningar
2 013
Senast: Habina
·
Utrustning Jag undrar vad folk tycker om olika ridbyxor. Själv kan jag inte rida i skodda byxor alls! Helskodda byxor är hemska, jag kan inte sitta...
Svar
19
· Visningar
2 645
Senast: palle
·
Utrustning Jag är trött på att ha långkalsonger under ridbyxorna på vintern och vill köpa ett par fodrade ridbyxor istället. Jag vill gärna ha...
Svar
18
· Visningar
1 845
Senast: Habina
·
Äldre Jag avskyr att köpa byxor och är nu på jakt efter ett par bra, slitstarka svarta jeans. Jag vill ha ett par som tål att användas ett par...
2
Svar
30
· Visningar
6 449
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp