helt korn??

Ahi

Trådstartare
Har en fråga. I stallet jag står finns det en del som använder helt korn som de skållar. Eller dvs. de gjorde det förut men nu tycker de det funkar lika bra med kallt vatten. SÅ nuundrar jag ärjag helt ute och simmar om jag tror att man ska ha kokande vatten på kornet för att det ska bli mjukt och hästen ska kunna tillgodogöra sig det?

Sv: helt korn??

Det tar ju längre tid för kornet att mjukna i kallvatten, men annars går det utmärkt.

Liknande trådar

Foder & Strö Hur ser era hästars dagar ut vad gäller fodertider och upplägg? Det är januari, kallt och vi har haft kolikkänning i stallet. Tankarna... 3 4 5
Svar
91
· Visningar
6 588
Senast: lundsbo
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så... 2
Svar
39
· Visningar
4 053
Senast: jemeni
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 508
Senast: Cattis_E
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 225
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka