Bukefalos 28 år!

Hemlös katt. Tror jag?

D

DFZ

Jag har sett en stackars mager katt som går runt vid en av affärerna i stan.
Jag har sett den vid upprepade tillfällen och den ser så mager och hängig ut. Den har inget halsband men verkar inte rädd för människor (eller bilar :( )

Kan man sätta upp en lapp i affären och fråga om katten tillhör någon? Jag skulle vilja ta hand om den annars? Får man göra så? :confused: Någon som vet?
Jag tycker så synd om den. :cry:
 
Om katten inte är öronmärkt eller har halsband så får du ta hand om den ett tag. Sedan kan du ju ringa polisen, sätta ut en efterlysning på några kattsido, lappar i affären osv. Om ingen nappar så behåller du kissen eller lämnar in den till ett katthem.
 
Haha ja det kanske man skulle kunna säga... :cool:
Men det är så synd om den så den hade nog haft det bättre som stallkisse här än att gå runt på en parkering med en massa bilar. :(
 
Brukar vara bättre musmarker i ett stall än på en parkering :bow:
Ta du hem kissen och anställ den som stallkatt :bump:
 
Det vettigaste är väl att sätta upp en lapp på fler än just den affärn. Om någon saknar sin katt så borde han/hon ju sett den om hon handlar i just den affären... :idea:
 
Jag säger som Heulwen, ta in den och sätt upp lappar!

I de flesta sådana situationer är katten hemlös, och då gör du en mycket god gärning om du tar hem den.

Glöm inte att kastrera om du behåller den, så du slipper bli överbefolkad med katter.
 
Ta hand om den först och sätt upp lappar sedan. Det viktigaste är ju att den får tak över huvudet, kärlek och mat och vatten idagsläget, man vet ju inte hur länge den har gått omkring :cry: Kolla öron efter ID nummer och hör med djurens vänner om det finns någon anmäld saknad katt som passar in på den du har hittat.
Berätta hur det går!
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 239
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 245
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
29 647
Senast: Elendil
·
Katthälsa Vi har veterinär tid nästa vecka. Var lite fullbokat den här veckan. Lite bakgrund. Vi har en kastrerad hankatt på sex år hemma. Han...
Svar
15
· Visningar
1 695

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp