Hemmabiopaket!

Sv: Hemmabiopaket!

Jag vet inte riktigt hur man klassar "helt okej" men bra lär det iaf inte vara till det priset. Skulle tro att det är ungefär samma ljudkvalitet som hos en vanlig TV (ev sämre) men med skillnaden att du får surroundljud med detta paketet. Bedöm själv om det är värt det.

Gå till butik och provlyssna dock tror jag inte det är särskilt bra.... vi har detta system nu för det matchar Tvn :rofl: http://www.netonnet.se/?iid=se117238 det är helt okej för priset.... vill man ha BRA grejer får man räkna med 10 papp och uppåt.... fast jag som inte är så ljudfixerad tycker billigare funkar men under 1000 kr.... nja?

Jag har nu spanat in detta från expert.
Vad tror ni? Är det hhelt okej för det priset eller är det helt värdelöst?
http://www.expert.se/product/product.aspx?id=2208759
Utan att ha lyssnat eller klämt på grejorna är jag böjd att hålla med Scaramouche.
Några viktiga saker att tänka på är att systemet sannolikt bara har en eller ett fåtal ingångar för yttre källor. Sådana yttre källor kan vara Boxermottagare, satellitmottagare, HTPC (hemmabiodator) m.m. Idag är det vanligt att man bygger ett hemmabiosystem med surroundförstärkaren som spindel i nätet och låter även bildkällor väljas där; det upplägget är antagligen rätt begränsat med den länkade produkten. Att den saknar HDMI-anslutning (digitalt bild+ljud) är också en begränsning i det sammanhanget.
Dessutom uppges att systemet inte har möjlighet att spela upp DTS-kodat filmljud, som ofta ger bättre ljud än Dolby Digital.

Med ovanstående i huvudet, i ett litet rum och med begränsade krav, så kan det säkert vara en prisvärd anläggning.

gör bara inte samma misstag jag gjorde, jag var helvild och var tvungen att ha ett hemmabiosystem nyss, så jag köpte första bästa.

det systemet jag köpte hade inga ingångar överhuvudtaget förutom ett RCA par. dvs stereo in.

det är istortsett värdelöst för annat än att titta på dvd med, men det gör det alldeles utmärkt.

Tack för alla svar!
Jag har ingen aning om vad som är bra eller inte därav fråga här.
Men så ni tror att jag ska strunta i det?
Jag har hittat det på netonnet för 1200. Så priserna skiljer ju lite.
Men som sagt, jag vet inte om det är bra eller inte.

Men det som jag vill ha det till är att kunna titta på dvd och koppla in boxer också.
Vi har inte så jätte stort rum som det sitter i.
Idag har ni något värdelöst från claes ohlsson, där högtalarna inte funkar längre.
Meningen är att jag ska ge i julklapp. Men jag kan tänka mig att betala någon hundring till.
Men tanke på att det finns på netonnet för 1200 så är det ju inte under tusenlappen iaf;)

Personligen har jag svårt att se vitsen med att köpa ett halvtaskigt hemmabiopaket. Ska jag köpa ett hemmabiopaket så ska det vara för att jag ska få bra ljud (dvs ljud som när man hör det tänker ungefär att "wow vad bra det låter") och bra användnings- och anslutningsmöjligheter (som Snubbelfot skriver). Jag är inte sån "finsmakare" så jag kan höra skillnad på en bra och riktigt bra anläggning, men jag tror ändå att jag skulle behöva lägga minst 5000 för att få en (tillräckligt) bra 2:1 anläggning. Jag skulle inte betala en tusenlapp för att få samma eller sämre ljud än jag redan har i min tv.

Okej!

Jag lämnar nog den iden iaf.
Får helt enkelt hitta på något annt till han istället:D

Vi har ett hemmabygge som är rätt "svagt", 600 w. Vi kan bygga på det så det blir kraftigare, men vi har en relativt liten lgh på 65 kvm som är jätte lyhörd.

Så mitt tips, gör eget, då får du ju det du vill ha.

Vi har då surroundljud och hela bunten, skillnaden är väl att vi kan med en enda sladd koppla högtalarna till datorn, dvd-n, tv-n och tv-spelet. Det går på några sekunder bara. Så det blir som ett slags allti-i-ett.

Min sambo är ett litet geni när det gäller sådant.

Senast ändrad:

Såhär litet och smidigt är vårat ena system http://filiduttan.blogg.se/images/2008/dsc_0234_22524020.jpg vi har ett annat system i andra vardagsrummet som kostade ca 10 nytt och innan det hade vi komponenter och det var nog en 40-papp för hela systemet.... min käre make har varit (är) lite audio-nörd.... men nu har han hittat andra intressen så nu slipper jag bautahögtalare och femhundra feta maskiner som driver skiten heheheeheheh

att kunan få positionerat ljud är en fördel över 2.1 system, det är väl därför de finns överhuvudtaget.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 461
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara... 94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
45 873
Senast: Hedinn
·
Hundträning Har länge läst på buke men aldrig postat något. Men känner lite att situationen är ohållbar här hemma nu, so here it goes. Jag har två...
Svar
5
· Visningar
1 605
Senast: Caps
·
Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma... 2
Svar
23
· Visningar
4 907
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka