Bukefalos 28 år!

Hemsk start på livet, stödmata kattunge.

Sv: Hemsk start på livet, stödmata kattunge.

Vad ger ni henne för ersättning? Känner massor som sagt att Royal är döden för bebismagar och jag har själv erfarenhet av det, bajset blir löst, gult-grått och STINKER

Jasså??? Ja det var det vi gav henne:cry:
 
Sv: Hemsk start på livet, stödmata kattunge.

Ja... nu finns inte våran lilla tjej nå mer.:cry: Fyfan vad jag har grinat.

Jag har varit uppe i 2 dygn och vaktat, matat och värmt denna kissunge. Vi har varit flera stycken som hjälp till och främst svärmor och sambo.

Hon blev magrare och magrare, jag tyckte vi skulle låta henne få dö men min känsliga sambo ville inte, hon åt ju ibland de gav honom hopp.. men jag såg att det var kört.

Hon blev blå och hur tunn som helst.

Vi ringde runt som en sista chans efter någon som redan hade kattungar. Tillslut hittade vi en och vid 12 idag for vi dit

Men såret i nacken blev en infektion och även om min sambo så gärna ville testa ge ungen till kattmamman sa jag ifrån på skarpen.

Vi for iväg till ett par karlar som där fick ta död på henne. Hon fick inte lida mera.. nu fick det vara nog:cry::cry: Min lilla kissunge.. hua både jag och sambo grina och grina.. det var hemskt.

Vi for direkt då de tog kattungen.

Jag skulle aldrig ha räddat henne från början, jag skulle ha låtit henne dö där i boet:cry:

Mamman hade flyttat ungarna så hon har dom på ett annat ställe nu, vart vet vi inte.. vi har gått runt och tittat, att ha fyra vildkatter på gården sedan är ingen höjadre. Vi ser mamman lite då och då på gården så dom måste ju vara här.. men hon har gömt dom bra.

Saknar kissungen:cry:
 
Sv: Hemsk start på livet, stödmata kattunge.

Det är ingen skam i att försöka! Ibland klarar de sig även fast de är i dåligt skick. Din skrutta fick lite för mycket än hon kunde klara av dock.:(
 
Sv: Hemsk start på livet, stödmata kattunge.

Jag skulle aldrig ha räddat henne från början, jag skulle ha låtit henne dö där i boet:cry:

Istället för att frysa och svälta ihjäl på ett kallt golv fick hon värme, mat och kärlek sista tiden. För henne betydde det nog mycket.
 
Sv: Hemsk start på livet, stödmata kattunge.

Åhh stakare du kommer ha samma dilema som jag. Du vet inte när hon fyller år! Fast jag vet inte hur gammal min katt e!:love:
 
Sv: Hemsk start på livet, stödmata kattunge.

Varför tog du inte in alla kattungar från början?:confused: Troligtvis var de något fel på henne från början då ni hittade henne livlös bland syskonen.

Slog dom ihjäl kattungen:mad: Man får inte döda dom hur som helst enligt lagen...Kunde du inte kosta på de att låta en veterinär göra de?:(
 
Sv: Hemsk start på livet, stödmata kattunge.

Varför tog du inte in alla kattungar från början?:confused: Troligtvis var de något fel på henne från början då ni hittade henne livlös bland syskonen.

Slog dom ihjäl kattungen:mad: Man får inte döda dom hur som helst enligt lagen...Kunde du inte kosta på de att låta en veterinär göra de?:(

Det är fullt lagligt att slå ihjäl kattungar upp till 14 dagars ålder och görs det rätt innebär det omedelbar död så gnäll inte på TS över det. Det är blodigare men lika "humant" som en spruta i buken hos veterinär.
 
Sv: Hemsk start på livet, stödmata kattunge.

Stakare, om det skulle vatt jag skulle jag ge henne en chans men om det in funka så skulle jag slå ihjäl den, (inte jag alltså) men jag e van. Min katthona får varje år kattungar och vi har 1 som har överlvet han e nu typ 6-8 år. Det e helt otroligt och nu har min lilla hona fattat att hon e förgammal för att skaffa kattungar så jag ska åka och köpa kattunge fast pappa e inte så glad:p
 
Sv: Hemsk start på livet, stödmata kattunge.

*lånar knapp*

Tror att lilla kissen får det bra i "kisseland" (som en kompis dotter säger att katternas himmel heter), våran Ojsan som finns där älskar kattungar och kommer att lära henne allt han kan.
Jag förstår att ni är jätteledsna, men ni gav henne en chans och massor av kärlek :love: Tänk så många kattungar som aldrig får det.
 
Sv: Hemsk start på livet, stödmata kattunge.

Istället för att frysa och svälta ihjäl på ett kallt golv fick hon värme, mat och kärlek sista tiden. För henne betydde det nog mycket.



Skämtar du?

Har du missat att en hund tuggade på henne för att "de som hade tagit kattungen från sin mamma inte passade ordentligt"?
Och missade du att kattungen fick så ont i magen att hon skrek?
 
Sv: Hemsk start på livet, stödmata kattunge.

Stakare, om det skulle vatt jag skulle jag ge henne en chans men om det in funka så skulle jag slå ihjäl den, (inte jag alltså) men jag e van. Min katthona får varje år kattungar och vi har 1 som har överlvet han e nu typ 6-8 år. Det e helt otroligt och nu har min lilla hona fattat att hon e förgammal för att skaffa kattungar så jag ska åka och köpa kattunge fast pappa e inte så glad:p

:eek:
Vad händer med alla de kattungar som föds varje år , dårå?
 
Sv: Hemsk start på livet, stödmata kattunge.

Det är fullt lagligt att slå ihjäl kattungar upp till 14 dagars ålder och görs det rätt innebär det omedelbar död så gnäll inte på TS över det. Det är blodigare men lika "humant" som en spruta i buken hos veterinär.

Hur ska TS veta att de gjordes på rätt sätt då hon inte var där?:crazy:
 
Sv: Hemsk start på livet, stödmata kattunge.

Skämtar du?

Har du missat att en hund tuggade på henne för att "de som hade tagit kattungen från sin mamma inte passade ordentligt"?
Och missade du att kattungen fick så ont i magen att hon skrek?

Olyckor händer. Kattungen fick en chans iallafall. Men jag tror jag ska ta och introducera dig till min ignorera-lista istället, det finns ingen poäng att argumentera med spydiga människor.
 
Sv: Hemsk start på livet, stödmata kattunge.

:eek:
Vad händer med alla de kattungar som föds varje år , dårå?

Blir överkörna typ, eller blir ihäl slagna. Ett år så fick hon två kullar på 2 månader... och jag blev jätte ledsen förra året. Jag hade paxat en kattunge som var jätte fin och sen fick min katthona och jag fick spara alla tre om jag tacka nej till den andra och det gjorde jag. Sen dog alla andra och jag hade nästan tackat nej till den andra :cry::(
 
Sv: Hemsk start på livet, stödmata kattunge.

Skämtar du?

Har du missat att en hund tuggade på henne för att "de som hade tagit kattungen från sin mamma inte passade ordentligt"?
Och missade du att kattungen fick så ont i magen att hon skrek?

Fast du överdrev lite där. Tycker du är lite taskig du vet inte vad vi offrade för den kattungen som inte ens var våran. Vi gick till veterinären, köpte stödmat, köpte en kattbur åt henne och vi vaktade hela nätterna, matade, höll henne varm, massera. Värmde riskudde varenda timme som hon låg på i buren. For runt till folk där vi försökte få andra katthonor att ta hand om henne. Ringde till distriktsveterinärer på nätterna för att få råd, ringde djurhem om dom kunde ta emot henne, ringde runt till massvis av folk, gick runt i timmar för att leta mamman och de andra ungarna. Vi gjorde verkligen ALLT för henne.

Kattungen fick en snabb infektion, helt plötsligt BARA SÅDÄR! Vi for DIREKT för att avsluta hennes liv.

Nu har vi begravt henne på gården.

Hunden tog henne i munnen. Han högg henne inte men det räckte att han gjorde en reva i nacken, dom är ju så ömtålig. Vi klandrar oss över det som hände och jag klandrar mig själv över att hon fick lida på slutet. Men man fick ju hopp då såret började läka och enligt veterinär såg det bra ut, och att hon helstplötsligt blev pigg och började äta, kravla och var väldigt aktiv, det gick UPP OCH NER hela tiden!
 
Senast ändrad:
Sv: Hemsk start på livet, stödmata kattunge.

Varför tog du inte in alla kattungar från början?:confused: Troligtvis var de något fel på henne från början då ni hittade henne livlös bland syskonen.


Slog dom ihjäl kattungen:mad: Man får inte döda dom hur som helst enligt lagen...Kunde du inte kosta på de att låta en veterinär göra de?:(

Men jag kan väl inte ta alla ungar? Inte dom friska heller?? Det hade ju aldrig gått att stödmata alla dom. Det är väl lika bra att mamman får sköta dom? Jag funderade på att ta mamman och kissungarna i ett rum hos mig men inte törs jag gå nära henne, hon kan ju vara en vildkatt. Hon fräste så fort jag kom i närheten.


Kattungen fick en infektion POFF, bara sådär medan vi satt och väntade på att få ge henne till en katthona som redan hade bebisar.

Vi har 10 mil till närmsta veterinär, på vägen dit hade hon redan dött så jag anser att det humanaste var att någon dödade henne direkt även om vi var hysteriskt ledsen då vi lämnade över henne och storgrinade då vi for därifrån. Jag vet inte hur dom gjorde, vill inte veta. Jag tycker det är hemskt och klandrar mig själv hela tiden, mår jättedåligt över detta.

Jag hör kattpip fortfarande i huset. Jag blev för van att ha henne där.
 
Senast ändrad:
Sv: Hemsk start på livet, stödmata kattunge.

tycker personligen att TS gjorde ett klokt val, Ni som klagar, ni kan väl seriöst inte mena att ni hade låtit den stackarn leva, och PLÅGAS till döds? :mad:

Tibra, Kissemissen hade det otroligt bra hos dig!! Ett riktigt bra slut på sitt liv, och du gjorde den förmodligen en tjänst genom att avsluta lidandet. Starkt gjort!
 
Sv: Hemsk start på livet, stödmata kattunge.

Hur ska TS veta att de gjordes på rätt sätt då hon inte var där?:crazy:

Varför förutsätter du att det inte utfördes korrekt? Rent tekniskt är det inga svårigheter att slå ihjäl en så liten kattunge så den dör omedelbart.

Jag utgår ifrån att TS inte lämnat kattungen till första förbipasserande människa och bett den avliva kattungen utan att person har valts för att h*n ansetts vara kompetent att avliva.
 
Sv: Hemsk start på livet, stödmata kattunge.

Blir överkörna typ, eller blir ihäl slagna. Ett år så fick hon två kullar på 2 månader... och jag blev jätte ledsen förra året. Jag hade paxat en kattunge som var jätte fin och sen fick min katthona och jag fick spara alla tre om jag tacka nej till den andra och det gjorde jag. Sen dog alla andra och jag hade nästan tackat nej till den andra :cry::(

Sluta trolla! :mad:
Du är bara ute efter att skriva provocerande inlägg här på forumet.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej kära buke! Flera år sedan jag skrev sist men nu behöver jag ventilera. Min underbara lilla dansksvenska gårdshundstik på 9 år blev...
Svar
11
· Visningar
2 576
Senast: NotlikeI
·
Övr. Katt Min finaste älskade lilla katt vid namn Katten fick somna in igår. Det gick lugnt och fint till men nu gråter jag floder. Hur hanterar...
2 3
Svar
53
· Visningar
11 338
Senast: LevelSkin
·
Övr. Katt Min älskade lilla katt är sjuk, det kom så snabbt! Jag vet inte vad jag ska ta mig till.. eller egentligen så vet jag det, hon kommer...
Svar
12
· Visningar
1 397
Senast: Killaloe
·
Hästvård Nu behöver jag bolla lite tankar ang om jag behöver oroa mej eller inte. Kan börja med att säga att hon är inbetad för hand och sen...
Svar
5
· Visningar
964

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp