Hemska "knutor"

Re: Hemska \"knutor\"

Det var värst!
Min häst fick ingenting för hennes knutor. det var inget att bry sig om sa han ju.
Så hon har fått gå ute som vanligt och jag har skrittat och travat henne lite för han tyckte jag skulle hålla igång henne. Dock ringde jag och bad om butta och fick det tillslut. Tycker faktiskt att knölen är mindre efter buttan. Inget bandage alls och ingen kylning sa han behövdes. Va konstigt att de säger så olika!!
 
Re: Hemska \"knutor\"

Fast det var inte knutan som var det primära utan svullnaden i senan precis ovanför kotan på framsidan av benet. Knölen satte sig på insidan av benet.

Men nu efter en veckas butta, kylning, lindning osv är knölen nästan borta. Jag tycker fortfarande att han är svullen över kotan/senan, men det är lite svårt att avgöra eftersom han är lindad hela tiden. Förutom det har hans ben aldrig varit så torra och fina som nu...
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 324
Senast: co-SMAD4
·
Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
774
Hästvård I juni upptäcktes en svullnad i vänster frambenets skenben. Svullnaden fortgick trots kyla, bandagering och sjukhage och en smygande...
Svar
4
· Visningar
917
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
407
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp